1 juliol 2016 | <9ªL> Conselleria de Salut

Consum aconsella una actitud responsable durant les rebaixes NNota Informativa

Consum aconsella una actitud responsable durant les rebaixes

La Direcció General de Consum recomana una actitud responsable durant el període de rebaixes que comença avui. Segons la Direcció General ara és un bon moment per fer un consum responsable i amb criteri, i comprar allò que es necessita a un preu més avantatjós, però sempre de forma segura, saludable, sostenible i solidària. L’objectiu és equilibrar les necessitats amb el pressupost propi.
 
Hi ha venda de rebaixes quan els productes s’ofereixen en el mateix establiment comercial a un preu inferior al preu ordinari de venda, amb motiu del canvi d’estació, fi de temporada o renovació d’existències. Des d’avui, les rebaixes poden durar entre un mínim d’una setmana i un màxim de dos mesos. La Direcció General de Consum considera que la professionalitat que sempre ha caracteritzat els comerciants de les Illes donarà confiança als consumidors per comprar amb tranquil·litat durant aquest període.

La Direcció General de Consum vol recordar als consumidors quins són els seus drets a l’hora de comprar en rebaixes i ofereix una sèrie de recomanacions per tal que els consumidors tenguin més informació en aquesta època de gran increment de l’oferta a preus especialment atractius. Per treure el màxim profit a les rebaixes i fer un consum responsable, Consum aconsella:
 
-Defugir del consumisme i comprar només allò que realment es necessita.
 
-Planificar les compres i fer una llista abans d’anar als comerços.
 
-Ser crítics amb la publicitat i no deixar-nos endur pels missatges enganyosos ni pels que inciten al consumisme.
 
-Els venedors no poden adquirir els productes especialment per a la venda en rebaixes; han de ser articles que hagin estat a la venda abans a un preu superior.
 
-Els comerciants han d’indicar clarament el preu de venda anterior i el rebaixat, o bé hi ha de figurar el preu normal de venda i el percentatge de la rebaixa que s’aplicarà en el moment de la compra.
 
-Els preus de venda han de figurar tant en els aparadors com a l’interior del comerç.
 
-L’anunci de vendes en rebaixes, en general, ha d’afectar com a mínim a la meitat dels productes oferts en l’establiment, sense perjudici que es pugui anunciar la de cada article en concret, que ha de ser identificat i diferenciat degudament de la resta.
 
-Els productes rebaixats han d’estar diferenciats d’altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals, com els articles en liquidació, els saldos o les ofertes especials. En cap cas els productes que es venen en rebaixes poden ser “saldos”, és a dir, articles que presenten alguna tara o defecte en la fabricació.
 
-Els consumidors han de sol·licitar informació al comerç sobre si s’accepten canvis o devolucions. El venedor no està obligat a canviar el producte si està en perfecte estat, llevat que així ho anunciï el venedor mateix.
 
-És important conservar els comprovants de pagament, les etiquetes i garanties per poder-los utilitzar en cas d’haver de fer una reclamació.
 
-Quan s’adquireixen productes per Internet en període de rebaixes, són vigents els mateixos drets que quan es compra de manera tradicional. S’ha de procurar comprar en llocs virtuals segurs.
 
-El comerciant ha d’acceptar els mitjans de pagament habituals ¾entre els quals hi ha les targetes de crèdit¾ i no pot carregar un percentatge superior per l’ús de targetes de crèdit ni rebutjar la compra per aquest sistema si habitualment és utilitzat en el seu comerç.