29 novembre 2023 Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Finalitza el procés de fabricació del primer dels cinc nous trens de SFM que arribaran a Mallorca durant el 2024

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges

Una delegació de SFM ha visitat la fàbrica de l'empresa fabricant CAF a Irun

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta, acompanyat de tècnics de l'empresa, ha visitat aquest dimecres la factoria de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a Irun, on ja s'ha realitzat l'acoblament del primer dels nous cinc trens elèctrics comprats que se sumaran a la flota actual d’SFM el proper any 2024.

El procés de fabricació dels vint cotxes que conformen les cinc unitats, es va iniciar en les instal·lacions de CAF de Saragossa en novembre de l'any passat i abans es va dur a terme una feina prèvia entre responsables de CAF i l’equip tècnic d’SFM per acabar de definir els interiors dels nous trens, el disseny de la cabina, així com la planificació de la compra del material necessari.

La delegació de SFM ha comprovat a la visita a Irun que ja s’ha finalitzat l'acoblament de l'estructura d'alumini amb l’estructura rodant sobre la qual descansen els vagons i els rodes, s'ha acabat el cablejat, l’interiorisme i la instal·lació d'equipaments i s'han acoblat tots els cotxes d'aquesta primera unitat. La següent passa ara és continuar amb les proves de funcionament d'aquest primer nou tren en les instal·lacions de CAF al País Basc, que ja han començat.

La previsió és que aquesta primera unitat arribi el proper mes de febrer a Mallorca, on primer es donarà continuïtat a les proves de funcionament fins a la seva entrada en servei. Els altres quatre trens seguiran el mateix procés i, una vegada finalitzades les proves de funcionament en les instal·lacions de CAF, aniran arribant a Mallorca durant el primer semestre de l'any que ve. La previsió és que tots els nous trens puguin anar entrant en servei progressivament durant el segon semestre del 2024.

El contracte amb CAF per a la fabricació de cinc trens elèctrics, de quatre cotxes cadascun, ha suposat una inversió de 54.653.612 euros (IVA exclòs), el 90 % dels quals provindran dels fons europeus REACT-EU, constituïts per a la recuperació econòmica arran de la crisi de la COVID-19.