6 març 2023 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

CONSELL DE GOVERN: SALUT CONTRACTA UN SISTEMA D’INFORMACIÓ DEL LABORATORI D’ANATOMIA PATOLÒGICA UNIFICAT PER 808.000 € CConsell de Govern

CONSELL DE GOVERN: SALUT CONTRACTA UN SISTEMA D’INFORMACIÓ DEL LABORATORI D’ANATOMIA PATOLÒGICA UNIFICAT PER 808.000 €

\ És un sistema unificat per a tots els serveis d’anatomia patològica de la comunitat autònoma

\ Aquesta contractació està dins el projecte Illes Balears Anatomia Patològica (IBAPAT)

El Servei de Salut de les Illes Balears contractarà l’adquisició, la implementació i el manteniment d’un nou sistema d’informació del laboratori d’anatomia patològica unificat per a tots els serveis d’anatomia patològica del Servei de Salut de les Illes Balears, pel valor estimat de 808.000 euros i una durada de 48 mesos. Així ho ha autoritzat avui el Consell de Govern.

Aquesta adquisició forma part del projecte Illes Balears Anatomia Patològica (IBAPAT) que, a través de la innovació, millorarà les capacitats i els resultats del laboratori.

El projecte implica tots els dispositius assistencials del Servei de Salut de les Illes Balears i es fonamenta en tres eixos, que es desenvoluparan de manera coordinada i que suposaran:

- Adquirir i implementar un sistema d’informació del laboratori d’anatomia patològica unificat.
- Digitalitzar totes les preparacions histològiques amb finalitat diagnòstica primària de rutina.
- Adaptar estructuralment i organitzar els laboratoris de la comunitat autònoma per tal de disposar d’un laboratori unificat integral, digitalitzat i d’alta productivitat per a tots els serveis d’anatomia patològica del Servei de Salut.

El nou sistema d’informació del laboratori d’anatomia patològica tindrà una base de dades comuna, que permetrà una traçabilitat total del procés, independentment dels equips disponibles i de la localització.

El Govern de les Illes Balears ha de garantir el bon funcionament del sistema sanitari públic distribuint òptimament els recursos de què disposa per finançar les prestacions i els serveis sanitaris.