L’objectiu principal va ser crear espais més acollidors que evitassin l’aparença d’un entorn mèdic
El desenvolupament del projecte ha estat possible gràcies a «Acciones de corazón», una iniciativa d’IKEA
L’Hospital Joan March ha fet un pas més en la seva estratègia per oferir una atenció el més humanitzada i amable possible a pacients i familiars gràcies a la decoració de tres sales per convertir-les en llocs més amables, còmodes i alegres.
Aquest projecte, que ha estat promogut per la Unitat de Treball Social i Atenció a l’Usuari de l’Hospital Joan March, s’emmarca en l’estratègia d’humanització del Servei de Salut i ha estat possible gràcies a «Acciones de corazón, IKEA Islas Españolas», que han dissenyat i adequat aquests espais.
A la inauguració d’aquests espais han acudit la subdirectora d’Humanització, Atenció a l’Usuari i Formació del Servei de Salut, Rosa Duro; l’equip de «Acciones de corazón, IKEA Islas españolas», el gerent de l’Hospital Universitari Son Llàtzer, Francisco Marí, i el subdirector de l’Hospital Joan March, Javier Berraondo.
Gràcies a aquesta iniciativa de col·laboració ha estat possible crear uns ambients més càlids i acollidors, que eviten l’aparença d’un entorn mèdic, emprant elements naturals com la fusta, estampats de naturalesa, la il·luminació indirecta i plantes naturals.
Així s’ha aconseguit crear un entorn confortable en el qual es garanteix la intimitat i confidencialitat, es fomenta la confiança i es facilita l’expressió de sentiments i emocions. A més, facilita la comunicació entre professionals, pacient i família, tenint en compte les necessitats psicosocials i emocionals que es precisin en aquest moment.
«Acciones de corazón, IKEA Islas españolas» és una iniciativa que neix gràcies a totes les persones que formen IKEA Balears, Canàries i Carib, amb l’ànim de recolzar i ajudar, amb temps i recursos, els qui ho necessitin en l’entorn i comunitats properes.