7 setembre 2022 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

La Direcció General de Consum reforçarà aquest hivern el control del mercat NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat
La banca, la senalla d’anar a comprar i l’energia centraran la vigilància

La Direcció General de Consum reforçarà aquest hivern el control del mercat

La consellera Patricia Gómez ha presidit avui la reunió del Consell de Consum

La Direcció General de Consum reforçarà aquest hivern el control dels mercats i pararà esment especial a les àrees de la banca, la senalla d’anar a comprar i l’energia, amb l’objectiu de garantir els drets dels consumidors i la salut de la població.

Així ho han explicat avui la consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez, i el director general de Consum, Fèlix Alonso, durant la reunió del Consell de Consum, òrgan de participació, informació, consulta i assessorament en matèria de consum i defensa del consumidor, en el qual tenen veu les associacions de consumidors i les organitzacions empresarials, a més de les diverses administracions. En aquesta ocasió, a més, hi ha participat el president del Consell Econòmic i Social, Rafael Ballester, el qual ha fet una intervenció breu sobre les perspectives econòmiques per als pròxims mesos.

La consellera Gómez ha destacat que, atès el context nacional i internacional, la Direcció General de Consum ha decidit redoblar l’esforç que fa per vigilar els aspectes que tenen un impacte important en l’economia de les famílies i que són competència seva.

Concretament, ho farà en les àrees de la banca, on vigilarà possibles situacions de manca de transparència, de càlculs incorrectes o d’aplicació de l’índex IRPH, entre d’altres; dels aliments bàsics, on controlarà que la qualitat dels productes s’ajusti a allò que indica l’etiqueta, i de l’energia, on inspeccionarà per evitar la publicitat enganyosa o també les clàusules abusives.

La consellera Gómez ha destacat que els estils de vida –incloent-hi l’alimentació-, l’habitatge, la formació i l’educació són determinants socials de salut que impacten directament sobre la qualitat de vida de la població i, per tant, és imprescindible que les institucions, de manera conjunta i coordinada, vetllin per garantir condicions favorables per a tothom.

De fet, entre els objectius prioritaris a curt termini continua l’ampliació del programa «Consum a ca teva» amb els ajuntaments, per promoure la coordinació entre les dues administracions per acostar la finestra única a la ciutadania en matèria de consum i actualitzar els coneixements i les competències dels treballadors de l’Administració local per tal que puguin orientar els usuaris de manera resolutiva. També es continuarà col·laborant amb els consells insulars per arribar a la gent gran, augmentar l’autonomia personal en relació amb el consum i contribuir a reduir la bretxa digital.

Un altre objectiu prioritari és consolidar l’administració electrònica de consum i culminar la digitalització dels procediments de reclamacions i sol·licituds d’arbitratge.