25 novembre 2016 | <9ªL> Presidenta

La presidenta del Govern de les Illes inaugura el VIIIè Congrés Nacional i Iberoamericà de Dislèxia i altres dificultats específiques de l’aprenentatge. NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat
Armengol defensa la formació del professorat com una de les eines per tractar la Dislèxia

La presidenta del Govern de les Illes inaugura el VIIIè Congrés Nacional i Iberoamericà de Dislèxia i altres dificultats específiques de l’aprenentatge.

La presidenta del Govern de les Illes, Francina Armengol, ha apuntat a la formació del professorat com una de les eines bàsiques per abordar els problemes d’aprenentatge de l’alumnat com la Dislèxia i ha defensat el model escolar inclusiu que permet a Balears que tothom pugui desenvolupar-se com a persona.  Ho ha fet a la inauguració del VIIIè Congrés Nacional i Iberoamericà de Dislèxia i altres dificultats específiques de l’aprenentatge.
 
La cap de l’Executiu de les Illes ha explicat a la seva intervenció que “des de la conselleria d'Educació s'ofereix a l'inici de cada curs acadèmic un protocol actiu sobre Dislèxia als centres que es coordina a través del cos d'inspecció”. Però no és l’única mesura, ha assegurat Armengol, que ha apuntat que “s’ha donat una passa més i s’ha potenciat la formació dels professors en els mateixos centres. Aquesta és una de les novetats de la formació del professorat que permet adaptar la formació a les necessitats de cada centre”.

Segons la presidenta, “el Govern defensa una escola inclusiva, una escola per a tothom. Per a reduir el fracàs escolar i l'abandonament és essencial atendre els alumnes amb dificultats d'aprenentatge”.

Una de les claus de l’èxit per a superar problemes com la Dislèxia, segons Armengol, és comptar sempre amb la participació de les famílies i cuidadors, que “són els que dia a dia afronten l'evolució i obstacles amb què es troben els menors amb Dislèxia”.

“Perquè si alguna cosa persegueix el Govern de les Illes Balears és que hi hagi una igualtat d'oportunitats real que permeti a tots els membres de la nostra societat desenvolupar-se plenament i, en el cas de la Dislèxia, que puguin aprofitar i treure el màxim rendiment a un servei públic essencial com és l'Educació”, ha remarcat.