29 gener 2026 Conselleria d'Educació i Universitats

Les nòmines dels professionals educatius s’actualitzen amb l’augment del 2,5 %, l’increment de la indemnització per residència i el reconeixement de la carrera professional NNota Informativa

Les nòmines dels professionals educatius s’actualitzen amb l’augment del 2,5 %, l’increment de la indemnització per residència i el reconeixement de la carrera professional

A més, durant els pròxims mesos s’aplicarà l’increment de l’1,5 %, la pujada retroactiva del 2,5 % del 2025 i la part restant del retorn del 2,9 %

Educació mostra el seu compromís amb els acords assolits i reconeix l’esforç dels funcionaris educatius

Els docents de les Illes Balears han vist reflectit en la seva nòmina del mes de gener l’augment del 2,5 % corresponent a l’any 2025 anunciat per a tots els treballadors públics el passat mes de desembre.

Un total de 16.681 professionals educatius de les Illes Balears s’han beneficiat d’aquest augment. D’aquests 16.681 professionals, 12.461 són de Mallorca, 1.585 de Menorca, 2.419 d’Eivissa i 216 de Formentera.

A més, el Consell de Govern també ha aprovat l’increment del 2,5 % de les retribucions del personal dels centres educatius concertats. Aquest increment afecta el personal docent, el personal cooperativista de centres concertats i el personal religiós autònom.

Homogeneïtzació de la indemnització per residència o complement d’insularitat

En la nòmina de gener, també s’ha actualitzat la retribució per indemnització de residència. Fins ara, els treballadors rebien una indemnització per residència la quantia de la qual depenia del grup en què estigués classificat cada professional. L’objectiu és que, l’any 2028, totes aquestes indemnitzacions siguin les mateixes per a tots els grups de personal funcionari i personal laboral. Per assolir aquest objectiu, el complement de residència s’ajustarà gradualment, per trams del 33,33 % anual. El primer tram s’aplica ja al 2026, el segon al 2027 i, finalment, el darrer 33,33 % l’any 2028, any en què la indemnització per residència o complement d’insularitat quedarà homogeneïtzada.

L’aplicació de l’augment del 2,5 % i l’homogeneïtzació de la indemnització per residència o complement d’insularitat suposa un sobrecost anual de 21.600.000 € i un increment mitjà de 3,25 % en els salaris dels professionals educatius.

Reconeixement del primer i segon tram de la carrera professional

En la nòmina del mes de gener, també s’inclou el reconeixement del primer tram avaluable i consolidable de la carrera professional per al personal docent i laboral i el segon tram de la part consolidable de la carrera professional per al personal docent, inspector i laboral, que van ser aprovats el desembre 2025.

Els funcionaris que hagin complert dos o més sexennis i tinguin reconegut el primer tram de la carrera professional reben el pagament del segon tram amb efecte retroactiu des de l’1 de gener de 2026.

Per altra banda, els funcionaris que van participar en la convocatòria del primer tram de la carrera professional, una vegada avaluats favorablement pels seus equips directius, reben el pagament amb efecte retroactiu després del reconeixement del primer sexenni.

En el cas del personal docent, gairebé 8.000 professionals es beneficien d’aquest reconeixement, mentre que en el cas del personal laboral se’n beneficien al voltant de 120 professionals.

Durant els pròxims mesos de 2026, continuaran actualitzant-se les nòmines dels professionals educatius d’acord amb els acords assolits i la normativa vigent.

Pujada de l’1,5 %

De manera simultània a l’anunci de l’augment del 2,5 %, també es va anunciar una pujada de l’1,5 % del sou, aquesta última corresponent a l’any 2026. Aquest augment salarial de l’1,5 % comença a comptabilitzar-se des de gener, però s’aplicarà en les nòmines mensuals a partir de maig; en aquest mes s’afegirà tant l’1,5 % corresponent al maig com a tots els endarreriments acumulats dels mesos de gener, febrer, març i abril.

Pujada retroactiva del 2,5%

L’anunci de l’augment del 2,5 % del sou per als treballadors públics a partir del 2025 es va anunciar al desembre i s’ha començat a aplicar aquest mes de gener. No obstant això, serà en la nòmina del març quan es faci el pagament retroactiu dels dotze mesos de 2025.

Més de 19.000 docents rebran en la nòmina del febrer el 35 % restant del retorn del 2,9 %

La Conselleria d’Educació i Universitats abonarà en la nòmina de febrer el 35 % de la quantia corresponent al retorn del 2,9 % de les retribucions complementàries als docents afectats per la congelació de les retribucions dels empleats públics. Amb aquest abonament i el 65 % que ja es va abonar en la nòmina del passat mes de setembre, es compleix la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, que estableix que la congelació de les retribucions dels empleats públics no estava suficientment justificada.

Aquest pagament suposarà un desemborsament de 9.400.000 euros en concepte de nòmina i d’1.600.000 euros en cotitzacions a la Seguretat Social, i beneficiarà un total de 19.400 docents.

Aquesta mesura representa un desemborsament total de prop de 31.5 milions d’euros i inclou els imports deixats d’abonar durant els anys 2021 i 2022 (inclosos els interessos legals corresponents), així com els endarreriments dels anys 2023 i 2024.

L’actualització de les nòmines dels professionals educatius d’acord amb la regulació i els acords assolits amb els agents socials demostra la voluntat de la Conselleria d’Educació i Universitats de reconèixer l’esforç i posar en valor la dedicació dels treballadors del sistema educatiu.