4 desembre 2020 Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius

Reactivació econòmica: Yllanes a Manacor: «ara és el moment d’apostar pel petit comerç de proximitat» NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Reactivació econòmica: Yllanes a Manacor: «ara és el moment d’apostar pel petit comerç de proximitat»

\ El vicepresident ha anunciat que es prioritzaran els ajuts als comerços afectats pel confinament perimetral

\ Manacor posa en marxa el projecte «Centre Comercial a Cel Obert», pilot del projecte «Comerços Emblemàtics»

El vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, Juan Pedro Yllanes; el director general de Comerç, Miguel Piñol, i la gerent de l’IDI, Mariona Luis, acompanyats del batle de Manacor, Miquel Oliver, i la regidora de Comerç, Maria Antònia Truyols, han visitat avui el municipi per presentar vàries iniciatives d’impuls al petit comerç de proximitat després que aquest sector fos un dels més colpejats pel segon confinament que va patir el municipi.

Durant les reunions mantingudes amb l’Ajuntament i representants del sector, Yllanes ha anunciat que en els propers pressuposts de la Conselleria «prioritzarem els ajuts als comerços que s’hagin vist afectats pel confinament perimetral, sigui a través d’un límit superior a la quantia de les subvencions, que se’ls doni prioritat, o reservant una quantia específica».

Per la seva part, el batle de Manacor ha dit que «una de les coses que reclamàrem des del principi del confinament era que no ens deixassin sols. Ho reclamàrem i casi vàrem quedar aïllats de les administracions supramunicipals. Per tant, agraïm que hagin vingut, ens hagin explicat el conveni i hagin tingut contacte directe amb les associacions de comerciants per explicar de primera mà què pensa fer el Govern amb el petit comerç».

Maria Antònia Truyols, delegada de Comerç, ha expressat que el conveni «Manacor centre comercial obert» ha permès «que tenguem llums de Nadal pels nostres carrers per dinamitzar i incentivar comerç local. Totes les actuacions que es facin a partir d’ara són per donar suport al petit i mitjà comerç, que ara tant ens necessiten. Prioritzar Manacor és una notícia molt positiva».

Centre Comercial a Cel Obert

D’altra banda, un dels objectius de la visita era traçar una fulla de ruta amb l’Ajuntament per tal de posar en marxa el conveni del «Centre Comercial a Cel Obert», signat el mes passat. Aquest conveni té una dotació de 14.000 euros, 10.000 aportats per la Conselleria i 4.000 pel consistori. Aquesta inversió servirà per dur a terme actuacions per al foment i la promoció de l’activitat comercial del municipi.

El vicepresident Yllanes ha fet una crida a la població en vista al nadal «és hora d’apostar pel petit comerç de proximitat. Aquesta és la manera més efectiva de reactivar l’activitat econòmica dels nostres pobles i ciutats».

En aquest sentit, ha recordat que els centres comercials a cel obert «estan emmarcats en el pla de reactivació de l’activitat comercial i econòmica dels municipis. Potenciam així el comerç de proximitat i els centres urbans, alhora que diversificam l’activitat econòmica. És per això que es treballa per signar convenis en el màxim nombre de municipis de les quatre illes».

Comerços emblemàtics

I en aquest context el vicepresident ha volgut destacar la importància del projecte «Comerços Emblemàtics», promogut per l’IDI i la Direcció General de Comerç, del qual Manacor ha estat escollit com a municipi pilot.

El nucli de Manacor compta amb cinc establiments distingits: tres d’emblemàtics (Ca Ses Cusses, Can Garanya i Can Roca), un amb història i patrimoni (Can Fernando) i un altre d’arrelat (Can Munar). Tot i això, es tracta d’un llistat obert que es pot ampliar amb altres establiments.

Arreu de les Illes, de moment, ja s’han interessat a formar part del projecte un total de 30 ajuntaments, que han identificat més de 150 comerços que podrien ser catalogats com a emblemàtics.

El projecte neix de la necessitat de protegir l’activitat comercial de proximitat, i més específicament la dels establiments amb més tradició dels municipis. Un dels objectius d’aquest projecte és donar a conèixer la singularitat de cada municipi a través dels seus establiments emblemàtics. Tot i que la iniciativa es centra en els comerços catalogats, la resta de teixit comercial se’n beneficiarà, perquè els comerços emblemàtics també funcionaran com a reclam per als visitants de dins i fora de l’illa.

L’IDI ha editat un manual destinat als municipis perquè siguin els mateixos ajuntaments els que identifiquin els negocis que compleixen els requisits per ser emblemàtics i a principi d’any es posarà en marxa una pàgina web en la qual es faran visibles tots els comerços emblemàtics de les Illes Balears i funcionarà com a catàleg en línia. Això permetrà que es puguin introduir fàcilment nous comerços a mesura que compleixin els requisits d’emblemàtics.