16 desembre 2020 Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius

Reactivació econòmica: Transició Energètica i Sectors Productius reparteix material per promocionar els productes tradicionals de forn i pastisseria als 240 establiments de Mallorca de la marca de Pa d’Aquí NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Reactivació econòmica: Transició Energètica i Sectors Productius reparteix material per promocionar els productes tradicionals de forn i pastisseria als 240 establiments de Mallorca de la marca de Pa d’Aquí

\ La iniciativa, promoguda per l’IDI i l’Associació de Forners i Pastissers, incentiva la compra de la rebosteria als establiments artesanals

La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius repartirà material per promocionar els productes tradicionals de forn i pastisseria als 240 establiments de Mallorca adherits a la marca “Pa d’Aquí, forn i tradició”. Es tracta d’uns displays amb les imatges de la campanya per donar a conèixer entre la ciutadania l’ampli ventall de rebosteria típica de l’illa que s’elabora tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any. L’objectiu és fomentar la compra d’aquests productes als forns i pastisseries que els elaboren de forma artesanal ja que les diferents dates de Nadal, Pasqua o les festes patronals suposen una font d’ingressos indispensable per al manteniment del sector. El director general de Comerç, Miquel Piñol, la directora gerent de l’IDI, Mariona Luis, i el gerent de l’Associació de Forners i Pastissers, Pep Magraner, han presentat aquest matí el material de promoció per als establiments.

Com que es tracta d’una campanya de promoció que es durà a terme durant tot l’any, ara es repartirà als establiments la imatge amb els productes de tardor i hivern, i més endavant, se’ls farà arribar el display amb la fotografia de primavera i estiu. Els productes escollits per al display de tardor i hivern són bunyols, panellets, rosaris, torró, ensaïmada, mantecados, greixonera de Reis, i espinagada. Pel que fa a la primavera i estiu, s’hi poden veure ensaïmada de tallades, cocarrois, panades, crespells, rubiols, confits, peladilles, mones de Pasqua, i gató.

La campanya de promoció de productes tradicionals de forn i pastisseria és una iniciativa promoguda per l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears), entitat dependent de la Conselleria, juntament amb l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, que va demanar una acció per visibilitzar la tasca del sector que ha mantingut vives les tradicions culinàries durant totes les festivitats de l’any. De fet, si no hagués estat per forners i pastissers que han continuat elaborant productes com els rosaris o la greixonera de Reis segurament avui ja no existirien.

La campanya consta d’una sèrie de bodegons fotografiats per Josep Taltavaull, que mostren els productes que es consumeixen tradicionalment a Mallorca durant cada festivitat. Així, es pretén que la ciutadania conegui l’origen de la rebosteria i quan la trobarà amb més freqüència als forns. A més de promocionar les imatges a través de les xarxes socials, la Conselleria vol que la campanya arribi als forns i pastisseries amb els displays que s’han de repartir als establiments.