\ GEIBSAU disposa d’un pressupost de 4,9 milions d’euros per dur a terme la feina d’atenció telefònica i coordinació d’emergències el 2018
\ El reforç de la plantilla és objectiu de la mercantil. S’han habilitat dues borses de llocs de feina, per a vacants en la UOP i en el SEIB112
El Consell de Govern ha quedat assabentat del Pla d’Actuacions de l’entitat mercantil pública de Gestió d’Emergències de les Illes Balears, SAU (GEIBSAU) per a l’exercici de 2018, que va aprovar el Consell d’Administració de la mercantil, i que s’ha tramès a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera, perquè en doni compte al Consell de Govern.
El Pla d’Actuacions de GEIBSAU per a l’any 2018, està fonamentat en la contenció de la despesa pública i, sobretot, en el sentit de millora en la prestació dels serveis per donar una resposta efectiva, de qualitat i adient a la ciutadania de les Illes en el cas que esdevingui qualsevol emergència. GEIBSAU és l’empresa pública encarregada de gestionar el Servei d’Emergències 112 de les Illes Balears.
Dins el marc que projecten les diferents lleis de pressuposts exposades s’emmarca el pressupost d’aquesta entitat mercantil pública per a l’any 2018, que és el següent:
DESPESES | Pressupost aprovat per llei | INGRESSOS | Pressupost aprovat per llei |
I. DESPESES DE PERSONAL | 3.435.397,00 | IV. TRANSFERÈNCIES CORRENTS | 4.365.046,00 |
II. DESPESES EN BÉNS I SERVEIS | 1.007.579,00 | VII. TRANSFERÈNCIES DE CAPITAL | 425.000,00 |
VI. INVERSIONS REALS | 425.000,00 | VIII. ACTIUS FINANCERS | 77.930,00 |
TOTALS | 4.867.976,00 | TOTALS | 4.867.976,00 |
Un objectiu prioritari serà dotar l’ens de recursos humans suficients, de forma consensuada amb el Comitè d’Empresa, per garantir una estabilitat en el funcionament de l’empresa i així poder prestar una assistència de qualitat a les persones usuàries del servei. Durant l’any passat i a principi d’enguany s’han iniciat els tràmits per crear les borses de feina següents:
- Cobertura de les vacants produïdes en la Unitat Operativa d’Emergències a totes les Illes.
- Cobertura de les vacants produïdes en el SEIB112.
Finalment, aquest Pla engloba una sèrie d’inversions per dur a terme projectes tècnics encaminats a l’objectiu de millorar tecnològicament la Plataforma del SEIB112. Així, a l’Àrea Tècnica i de Sistemes de GEIBSAU, s’hi destinaran els recursos necessaris per projectar i executar les innovacions tecnològiques que ajudin al Departament d’Operacions del SEIB 112 a fer les tasques operatives d’una forma més senzilla i eficaç i, sobretot, per aconseguir la reducció del temps de gestió de les telefonades d’emergències i a gestionar les telefonades anomenades improcedents (alienes a les emergències).
Així mateix, en l’exercici en curs està prevista la renovació de la plataforma de veu del SEIB112 i la implantació del sistema eCall.