13 d’abril 2020 Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

COVID-19: La nova versió de l’app de cita previa de l’Ibsalut registra 948 cites des del 30 de març NNota Informativa

COVID-19: La nova versió de l’app de cita previa de l’Ibsalut registra 948 cites des del 30 de març

Més de 45.500 ciutadans de les Illes Balears ja s’han descarregat aquesta aplicació mòbil, la qual ha estat adaptada al nou protocol sanitari per part dels professionals de la Fundació Bit

La Fundació Bit, per encomana de la Conselleria de Salut, ha adaptat l'aplicació de cita prèvia de l'Ibsalut al protocol COVID-19 per adequar l'eina a les noves necessitats i seguir donant el servei als ciutadans balears, que ara no poden desplaçar-se fins als centres de salut.

A partir del primer dia de confinament, el passat 16 de març, l'equip de Desenvolupament de la Fundació Bit començà a treballar en adequar l'aplicació de cita prèvia Ibsalut a la nova situació d'emergència.

Aquesta adaptació al nou protocol del Servei de Salut de les Illes Balears es va posar a l'abast dels ciutadans el passat 30 de març i des de llavors s'han donat 948 cites mitjançant aquesta aplicació mòbil.

Pel que fa al funcionament de l'aplicació, ara el procés de la cita prèvia s'inicia amb un qüestionari, una vegada l'usuari s'ha identificat, on ha de respondre si té o no té símptomes relacionats amb el coronavirus (febre, tos i/o dificultat per respirar).

Tant en cas que es tenguin símptomes com si no, l'aplicació sol·licita un número de telèfon per registrar la petició de consulta mèdica i al qual un professional sanitari telefonarà durant el mateix dia per agendar una cita.

L'app es posà en marxa fa just un any i des de llavors ha estat instal·lada per més de 43.500 usuaris, 16.800 instal·lacions en dispositius IOS i 26.787 instal·lacions en dispositius Android.

Aquesta aplicació complementa el servei que presta el call center de la Fundació Bit, format per 87 professionals i que des de l'any 2002 presta el servei de centre d’atenció a l’usuari del Servei de Salut de les Illes Balears. Des del 30 de març, els professionals d’aquest centre d’atenció telefònica han donat 19.064 cites.

En cas que es congestioni el servei i hi hagi usuaris esperant ser atesos per una operadora, llavors hi ha l'opció d'un assistent IVR o resposta de veu interactiva que també els pot atendre. Amb aquest sistema, des del 30 de març, s’han donat altres 1.704 cites.