24 març 2019 | <9ªL> Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

Les begudes espirituoses amb indicació geogràfica de les Illes Balears mantenen la seva quota de mercat NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Les begudes espirituoses amb indicació geogràfica de les Illes Balears mantenen la seva quota de mercat

El Gin de Maó augmenta un 15 % la seva comercialització respecte de 2017
Les vendes de les quatre begudes espirituoses amb indicació geogràfica de les Illes Balears varen augmentar un 2,7 % l’any passat respecte de 2017, segons les dades recopilades per l’Institut de Qualitat Agroalimentària, ens adscrit a la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia.

En total, es varen comercialitzar 2.042.250 litres d’Herbes de Mallorca, Gin de Maó, Herbes Eivissenques i Palo de Mallorca per un import total de 15.118.591 €. Aquests resultats han estat possibles gràcies, sobretot, a l’increment de les vendes del Gin de Maó (+14,9 %) i de les Herbes Eivissenques (+6,38 %). En canvi, Herbes de Mallorca va registrar una caiguda del 2,03 % i el Palo, d’un 0,98 %.

Herbes de Mallorca continua sent, amb diferència, la marca més venuda de les quatre, amb el 56,11 % de les vendes. A continuació, Herbes Eivissenques (25,94 %) i Gin de Maó (15,56 %). El Palo aporta el 2,40 % de les vendes d’aquest sector.

El mercat preferent d’aquests productes continua sent el balear, en què es registra el 69,05 % de les vendes. A continuació, la Unió Europea (UE), amb un 22,83 %; l’Estat espanyol, amb un 4,81 %, i tercers països, amb un 3,31 %. En aquest sentit, cal destacar que les exportacions a la UE s’han incrementat un 2,5 % el darrer any.