3 maig 2022 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

La mesa sectorial d’Educació ha tractat avui l’esborrany dels nous currículums d’infantil i primària NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

La mesa sectorial d’Educació ha tractat avui l’esborrany dels nous currículums d’infantil i primària

\ Els centres comptaran amb mesures de flexibilització, acompanyament i formació per a l’aplicació dels currículums

\ Morante destaca que els nous currículums són una oportunitat per fer un ensenyament més personalitzat i adaptat a les necessitats de l’alumnat

La Mesa Sectorial d’Educació ha tractat aquest matí l’esborrany dels nous currículums d’educació infantil i primària. En el decurs de la reunió, el director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, ha fet un repàs del procés d’elaboració dels nous currículums i ha explicat que el procés de tramitació encara està obert però que ja s’han incorporat algunes al·legacions. De fet, avui també s’han fet aportacions per part dels sindicats i ara s’estudiaran.

Actualment la Conselleria d’Educació i Formació Professional ja ha publicat tots els esborranys de currículums des d’infantil a batxillerat. Cal recordar que aquesta normativa es deriva de l’aplicació de la LOMLOE que estableix que el proper curs 2022/23 s’han d’iniciar els nous currículums a l’educació infantil i en els cursos senars de l’educació primària, ESO, batxillerat i cicles formatius de grau bàsic.

Morante ha destacat el tarannà dels sindicats a la Mesa que han valorat positivament els objectius d’aquest canvi curricular i la necessitat de fer-lo per modernitzar el sistema educatiu, en la línia dels països del nostre entorn i amb les recomanacions de la UNESCO i de la ONU.

Els sindicats han insistit en la premura dels terminis d’aplicació. En aquest sentit, el director general ha explicat que “ho reconeixem i ve derivat del calendari d’aplicació de la LOMLOE  però també hem presentat una proposta de flexibilització dels terminis i de les tasques que han de fer els centres atenent a això, a més de posar en marxa un pla de formació del professorat que en aquests moments està previst d’aquí al mes de juny per més de 1400 professors i que s’allargarà durant tot el curs”. Per altra banda, la Conselleria ha estat elaborant materials curriculars que possiblement es podran presentar abans de final de mes per facilitar l’adaptació als centres.

Per a Morante “aquests currículums suposen una oportunitat pels centres de fer un ensenyament molt més personalitzat i molt més adaptat a les necessitats dels alumnes que, evidentment, requerirà un esforç en el que l’alumnat i el professorat tendran el suport i acompanyament també de la Inspecció educativa. Hem volgut donar un missatge de tranquil·litat i que els centres i els professors no s’estressin perquè això ho faran amb acompanyament, de manera progressiva i flexible al llarg del proper curs”.

Finalment, Morante ha respost a la petició dels sindicats d’atendre la singularitat de la llengua catalana en els currículums de les Illes i ha insistit en que la tramitació no ha acabat i “ja s’han incorporat algunes especificacions referides tant a la llengua catalana com a la realitat pròpia de les Illes Balears i ho continuarem fent d’aquí fins al final de la tramitació dels currículums”.