28 juny 2018 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

La Fundació Bit publica la Guia balear de comerç electrònic NNota Informativa

La Fundació Bit publica la Guia balear de comerç electrònic

La publicació repassa els aspectes importants a tenir en compte a l'hora d'iniciar un negoci online, des del cost econòmic, el tipus de tecnologia i el pagament, fins a la logística i els aspectes legals

Biel Frontera, gerent de la Fundació Bit, ha presentat la Guia balear de comerç electrònic, un recull de tot el que s'ha de plantejar una empresa o un emprenedor a l'hora d'obrir una botiga virtual, una eina útil per a les persones que volen vendre a Internet i també per a aquelles que ja ho fan.

Es tracta d'una publicació de l'Observatori Balear de la Societat de la Informació (OBSI), fruit d'una actualització de la guia publicada l'any 2013, sorgida, per un costat, arran de la demanda de consulta vigent que han fet diferents actors de les Illes Balears durant els darrers 5 anys i, per altre costat, per la contínua expansió del comerç electrònic i les tecnologies que hi estan vinculades.

Amb aquesta reedició s'ha actualitzat i completat la guia amb testimonis d'alguns negocis de Balears que venen en línia i expliquen com els funciona. És el cas d'Amart Palma, Ariany Cítrics, Don Dominio, La Polleria, Tailor Tails, abcMallorca i Ibiza Blau Music, set exemples de negoci basats en el comerç electrònic i amb diferents punts de partida.

També hi han contribuït experts en la matèria, com ara Jorge Morell, advocat especialista en dret tecnològic, i les següents entitats del sector: Cambra de Comerç de Mallorca, Associació Balear d'empreses de Software, Internet i Noves Tecnologies (GsBit), PalmaActiva, el clúster TurisTec i la seva empresa associada Roiback. Precisament, a la presentació també han assistit Xavier March, president de GsBit i, David Ezquerro Taylor, de l'empresa Roiback, dedicada a proveir de serveis els hotels per potenciar el seu canal de venda directa.

Biel Frontera ha agraït la col·laboració a totes les entitats participants en la redacció de la guia. Xavier March ha comentat que "s'ha d'aconseguir transmetre que els negocis digitals s'han de prendre igual de seriosament que com si s'hagués d'obrir una botiga al carrer de Sant Miquel". Per la seva banda, David Ezquerro de Roiback ha afegit que "les webs no només han de tenir un disseny atractiu sinó que també han d'estar preparades per rebre un important trànsit de visites que poden convertir-se en reserves".

Què hem de tenir en compte a l'hora d'obrir una botiga virtual?

Respecte als continguts de la guia, després de fer una primera anàlisi dels diferents tipus de comerç electrònic, la publicació repassa altres aspectes importants a tenir en compte a l'hora d'iniciar un negoci online, com ara el cost econòmic, que vendrà condicionat per les funcionalitats, el tipus de tecnologia (codi obert, extensions d'e-commerce a gestors de continguts, botigues virtuals al núvol, centres comercials virtuals, mercats propis i d'economia col·laborativa), el pagament, la logística i els aspectes legals.

La guia també inclou un apartat sobre les reserves online al sector turístic, atès que aquest sector és el principal motor de l'economia balear. Els motors de reserves online permeten als clients dels establiments turístics fer la reserva en temps real i des de qualsevol lloc web i, a la vegada, l'empresa pot gestionar la disponibilitat, aplicar les seves polítiques comercials sense haver de dependre d'intermediaris i realitzar campanyes i promocions per potenciar el canal directe.

La guia es pot descarregar al portal web de l'OBSI.