4 març 2019 | <9ªL> Conselleria de Salut

La Direcció General de Consum reforça el Servei d'Inspecció d'Eivissa i Formentera amb un professional NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

La Direcció General de Consum reforça el Servei d'Inspecció d'Eivissa i Formentera amb un professional

En 2018 es varen dur a terme 389 actuacions a Eivissa i Formentera, 142 més que l’any anterior
El Servei d’Inspecció de Consum de la Direcció General de Consum comptarà amb un nou inspector a les illes d’Eivissa i Formentera, tal com ha informat avui el director general Francesc Dalmau, qui s’ha desplaçat a Formentera on també s’ha posat en marxa un nou punt d’informació als usuaris.
 
En una roda de premsa a la seu del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de Sant Francesc Xavier, a Formentera, Dalmau -acompanyat per la consellera de Territori i Turisme del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer-  ha explicat que l’any 2018 el Servei d’Inspecció var dur a terme 389 actuacions a les Pitiüses, 142 més que l’any 2017, quan se’n varen fer 247. Així mateix, es varen decretar mesures cautelars en 16 ocasions davant les 13 de 2017.
 
Per illes, l’any passat, a Eivissa es varen dur a terme 383 actuacions (242 en 2017) i a Formentera, 6  (5 en 2017).
 
El director general ha explicat que el 2017 l’activitat es va centrar principalment en les empreses de lloguer de vehicles per tal d’impulsar la signatura del codi de bones pràctiques i l’obtenció del distintiu de qualitat i que en 2018, un pic aquesta tasca ha quedat enllestida, ha estat possible dirigir esforços a altres sectors, com els de les botigues de records, els supermercats de platja, les bugaderies automàtiques, Halloween o Carnaval.
 
Dalmau ha assenyalat que l’augment d’activitat fa necessari reforçar el Servei d’inspecció amb un nou professional, que se suma a l’inspector que ja hi ha assignat a les Pitiüses.
 
“Amb la incorporació d’aquest nou inspector es potenciarà l'activitat de control de mercat, que és imprescindible per garantir la seguretat i l’adequació dels productes i serveis a les normes vigents”, ha remarcat el director general, el qual ha detallat algunes de les tasques d’aquest Servei.
 
En aquest sentit, ha recordat que el control de mercat es du a terme mitjançant una sèrie d'actuacions programades (campanyes europees, nacionals i autonòmiques), així com a través d’actuacions puntuals no programades generades com a conseqüència de denúncies, reclamacions i comunicacions entre comunitats autònomes. No només té funcions sancionadores, sinó també preventives i pedagògiques.
 
Punt d’informació a Formentera
 
Dalmau també ha presentat el nou punt d’informació als consumidors que s’ha ubicat a les instal·lacions del SOIB de Formentera, amb el qual es volen facilitar les consultes i l’accés al sistema de reclamació telemàtica sense DNI electrònic, que evita desplaçaments. El director general ha explicat que, atès que a Formentera no hi ha oficina de la Direcció General de Consum, aquesta mesura contribuirà a acostar l’Administració a la ciutadania.