LOGO CAIB
18 juny 2018Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Entra en servei el primer punt d’informació mòbil de transport públic a l’aeroport de Palma de l’Aerotib, EMT i taxi NNota Informativa

Foto de noticia

Entra en servei el primer punt d’informació mòbil de transport públic a l’aeroport de Palma de l’Aerotib, EMT i taxi

Els usuaris de l’Aerotib s’han incrementat un 56% a l’ inici d’aquesta nova temporada turística respecte al mateix període de 2017
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons; acompanyat del gerent de l’EMT de Palma,  Mateu Marcús, i de representants del sector del taxi, ha presentat avui el punt d’informació del transport públic que s’ha instal·lat a l’aeroport de Palma. El punt d’informació és un servei  que ofereixen de manera conjunta  la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, a través del Consorci de Transports de Mallorca (CTM),  l’Ajuntament de Palma, amb l’EMT,i el sector del taxi. És la primera vegada que hi ha a l’aeroport un punt d’informació sobre transport públic.
Es tracta d’un punt d’informació mòbil ubicat preferentment a les portes de la zona de recollida d’equipatge, a l’àrea d’arribades.  En el punt d’informació, tots els visitants podran trobar el detall dels trajectes, horaris i preus tant dels  busos de l’EMT com de l’Aerotib, així com del servei de taxi. El punt d’informació és mòbil i, per tant, es desplaçarà a les distintes portes, en funció dels horaris d’arribada de vols, i també prop de les aturades de l’EMT, Aerotib o taxis.
D’aquesta manera es reforça la informació que actualment ja es pot trobar al punt d’informació turística del Consell de Mallorca i als diferents panells informatius ubicats tant a l’interior com a les parades corresponents.
Durant la presentació el conseller  Pons ha destacat la col·laboració de l’aeroport de Palma, l’Ajuntament i el Govern a l’hora d’unir esforços per millorar la mobilitat a l’aeroport. En aquest sentit, el conseller ha assegurat que l’aeroport “és el vertader centre neuràlgic  on conflueix tot el transport per carretera a Mallorca, un punt d’entrada i sortida per moltíssima de la gent que es mou a Mallorca, per on passen 26 milions de persones”.
Pons ha explicat que des del Govern s’ha fet feina perquè el transport a l’aeroport funcioni de la millor manera  possible, de la manera més àgil “amb diàleg permanent amb l’aeroport de Palma”. Ha recordat el conseller les millores en els accessos i en la zona d’ubicació dels autobusos de transport discrecional i, especialment, ha destacat la posada en marxa fa un any del servei de l’Aerotib per part del Govern de les Illes Balears, que permet connectar l’aeroport directament amb distintes zones turístiques de Mallorca.
 
Així, el conseller ha informat que el servei va creixent de manera molt important i que des de l’ inici de la temporada d’enguany –durant el mes de maig quan han començat els horaris d’estiu- fins a dia 10 de juny l’ increment d’usuaris del servei  s’ha incrementat un 56% respecte del mateix període de l’any passat.
La lluita contra l’oferta il·legal,  els anomenats “pirates”- és l’altre línia d’acció en la què ha incidit el conseller Pons, tot assegurant que enguany s’han incrementat esforços i efectius i que just durant el mes de maig ja s’han fet més inspeccions i obert més expedients que en tota la campanya de l’any passat.
 
Important increment usuaris de l’Aerotib
Respecte de l’Aerotib, un total de 30.000 les persones han triat el servei  des de l’inici de l’horari d’estiu, el passat 1 de maig, fins al 10 de juny. Durant el mateix període de l’any 2017 van ser 19.300 les persones que van triar una de les quatre línies Aerotib per arribar des de l’aeroport a diferents zones i municipis de Mallorca, tant turístiques com residencials. Això suposa un increment del 56%.
 
Fins ara, la Línia A11 Peguera-Magaluf ha estat la més sol•licitada amb 17.188 passatgers, seguida per l’ A32 Can Picafort-Platja de Muro/Alcúdia amb 8.938 usuaris i l’A51 Cala d’Or-S’arenal de Llucmajor amb 3.089. L’A42 que connecta l’aeroport amb la zona de Cala Bona i Cala Millor, va començar l’horari d’estiu l’1 de juny i per ara ha mogut a 945 persones. El dia de major demanda ha estat el 5 de juny amb 1.116 viatgers.
                                                              
L’Aerotib va començar el maig de l’any 2017 i ha ofert servei de forma ininterrompuda des del seus inicis, amb menor oferta durant l’hivern i incrementant el servei des del passat 1 de maig. Recordam que l’ Aerotib està plenament integrat en la xarxa de transport regular del TIB a Mallorca. D’aquesta manera els usuaris habituals poden fer servir la targeta intermodal i gaudir dels descomptes que aquesta ofereix, així com els abonaments     T20 i T40. Recordam que es tracta d’un servei públic ofert per tres empreses en concepte de compte i risc i per tant no suposa una despesa addicional per a l’administració pública.