12 desembre 2017 | <9ªL> Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Els directors generals de Mobilitat i Energia presenten els concursos de transport per carretera i de subministrament de gas natural a l’Assemblea de Batles de Mallorca NNota Informativa

Els directors generals de Mobilitat i Energia presenten els concursos de transport per carretera i de subministrament de gas natural a l’Assemblea de Batles de Mallorca

El director general de Mobilitat i Transports, Jaume Mateu, ha explicat avui, durant la reunió de l’Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca, l’avantprojecte de nous contractes de servei de transport regular per carretera de Mallorca, ja que les concessions actuals vencen el 31 de desembre de 2018. Aquesta circumstància ofereix l’oportunitat d’ajustar l’oferta actual de transports a les necessitats de l’illa, així com de modernitzar la flota d’autobusos.
Les noves concessions implicaran una notable millora del servei, perquè des de la Conselleria es vol fomentar l’ús del transport públic interurbà, que és una de les finalitats de Mobilitat. En apostar per la millora de la qualitat i de l’oferta del servei, amb un model més eficient de transport interurbà, s’espera un augment de la demanda.
Els aspectes més rellevants de l’Avantprojecte del servei de la nova xarxa TIB 2019 són:
  1. Canvi en la gestió
Hi haurà un model de contractació que permet a l’Administració dissenyar directament l’oferta de servei, anteposant l’interès públic al purament econòmic.
  1. Millora de l'oferta
Més servei, amplitud horària major i horaris estables durant tot l’any, amb més suport en l’estiu i millora de les connexions.
  1. Renovació de la flota
S’incorporen 137 autobusos nous menys contaminants i accessibles.
 
D’altra banda, el director general d’Energia i Canvi Climàtic, Joan Groizard, ha explicat la convocatòria del concurs per a l’adjudicació dels drets de distribució del gas a tot Mallorca.
L’objectiu del concurs per als drets de distribució del gas natural és poder cobrir tots els municipis de l’illa. Cal recordar que Mallorca disposa de tres gasoductes (un en direcció a Alcúdia, un altre cap a Andratx i un tercer cap a Manacor), de manera que és possible cobrir tota l’illa amb les canalitzacions preceptives.
El director general d’Energia i Canvi climàtic ha explicat que, en el concurs, prevaldran els criteris ambientals i socials a l’hora d’adjudicar la distribució del gas natural.
 
Per al concurs, s’ha dividit l’illa en sis zones diferents i, per tant,  es plantejarà en sis lots, un per a cada zona. Per tal de garantir l’equitat en l’accés al gas natural, en cada zona s’inclouran nuclis amb més població o indústria (i, per tant, més atractius econòmicament per a les empreses) i també d'altres menors, de manera que hi hagi un equilibri en l’adjudicació.

Groizard ha assegurat que el gas natural redueix en un 30 % els costos energètics i ha remarcat que és una font energètica de transició, en el marc d’un procés de reconversió de l’actual model energètic a un d’emissions zero el 2050 amb energies renovables.