19 maig 2021 <10aL>Presidenta

Balears recuperarà aquest estiu la connectivitat aèria perduda per la pandèmia NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Balears recuperarà aquest estiu la connectivitat aèria perduda per la pandèmia

Les Illes Balears presenten a la jornada inaugural de Fitur la seva estratègia turística per recuperar i impulsar el mercat nacional 

Els passatgers nacionals que estiguin vacunats amb primera dosi i els qui vinguin de zones de baixa incidència (-60) no hauran de fer-se proves diagnòstiques per entrar a l'Arxipèlag

Les Illes Balears han inaugurat la seva participació en la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur 2021) amb una presentació al sector turístic i mitjans de comunicació que, sota el lema “Torna a Balears, turisme segur i mesures de reactivació”, ha comptat amb la intervenció de la presidenta del Govern, Francina Armengol, i el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela.
Durant la presentació, la presidenta i el conseller han explicat que l'Arxipèlag recuperarà la connectivitat aèria que tenia abans de la pandèmia gràcies a la seguretat sanitària que garanteix xifres d'incidència baixes i gràcies al treball conjunt del Govern i aerolínies. Així, al llarg dels dies que dura la fira estan previstes diverses reunions amb les principals companyies aèries per definir les rutes que permetran, d'altra banda, allargar la temporada turística. De fet, aquest mateix dimecres està previst que Negueruela i Armengol es reuneixin amb el president executiu d'Ibèria, Javier Sánchez-Prieto, i amb el president de EasyJet a Espanya i Portugal, Javier Gandara.
El conseller ha afirmat que el Govern espera “garantir la connectivitat” perquè el sector turístic de les Illes pugui planificar la seva temporada, “obrir al màxim la nostra planta hotelera i tota l'oferta complementària”. En aquest sentit, Negueruela ha recordat que els contactes que es realitzaran aquests dies a Fitur van començar la setmana passada a Berlín durant el viatge institucional que va realitzar amb la presidenta, a més d'amb la posada en marxa d'un pla de reactivació turística que contempla, entre altres mesures, recuperar la connectivitat.
A la presentació, que ha servit per a posar sobre la taula el model de gestió estratègica del destí, tant Armengol com Negueruela han destacat la importància del turisme nacional per a les Illes Balears, històricament el tercer en importància només per darrere de l'alemany i el britànic, tot i que l’han passat hagi estat el primer a causa de la pandèmia provocada pel COVID19.
De fet, el mercat nacional va ser el que menys va caure el 2020 per a Balears, un 51% i el més nombrós. En aquesta línia, Negueruela ha recordat que el mercat nacional va resultar clau l'any passat i que es continua “comptant amb ell, és vital per a nosaltres”. A més, ha afegit que “la seva rendibilitat ha anat augmentant en els últims anys” i que “des de la fi de l'Estat d'Alarma les reserves no han fet més que pujar, tal com ens transmet el sector”.


Canvis en els controls a ports i aeroports

D'altra banda, i relacionat amb el pes del turisme nacional en aquesta nova temporada turística, la presidenta Armengol ha anunciat que el Govern deixarà d'exigir com a requisit per accedir a les Illes una prova diagnòstica negativa de la COVID-19 a tots aquells passatgers nacionals que hagin passat la malaltia i als qui ja hagin rebut, almenys 15 dies abans del viatge, la vacuna (ja sigui la primera o la segona dosi).
Armengol ha explicat també que les persones que viatgin a les Illes des de comunitats autònomes amb una incidència acumulada inferior a 60 tampoc necessitaran una prova diagnòstica. Per a la resta de viatgers nacionals, s'introdueix un altre canvi: a més d'una prova PCR, el Govern acceptarà com a vàlid per a accedir a les Illes el resultat negatiu d'un test d'antígens.
“Així garantim la seguretat sanitària, garantim mantenir la incidència acumulada baixa alhora que augmentam el ritme de vacunació a les nostres illes”, ha afirmat Armengol, qui també ha recordat que “Balears està oberta i com a destí en verd per a Alemanya, els Països Baixos, els països nòrdics, etc.” gràcies al treball de tota la societat balear i a haver apostat per una “desescalada lenta però rigorosa” que ha permès salvar vides i, ara, reactivar el turisme i l'economia.
Tant Armengol com Negueruela han destacat durant la seva intervenció que la reactivació, la seguretat i la desestacionalització turística representen els eixos centrals de la participació de les Illes en la nova edició d'una fira que servirà per acostar-se a un dels mercats més importants per a l'arxipèlag, l'espanyol, a través de la campanya “Viatjarem”, basada en la proximitat del destí des de qualsevol punt de la geografia nacional. L'objectiu és incentivar la demanda i fomentar l'afluència de visitants a les illes mitjançant una campanya que compta amb un espot publicitari protagonitzat pel cantant Xanguito, autor de la cançó i melodia de l'anunci.
L'estratègia del destí passa no sols per posicionar-se com un destí de sol i platja sinó per potenciar els nous productes turístics que promouen les visites a les illes més enllà dels mesos d'estiu, segons ha manifestat Negueruela.
Les Illes són presents en aquesta nova edició de Fitur amb un nou estand d'uns 1.000 m² inspirat en el Mediterrani. L'estand s'ha hagut d'adaptar per complir amb tots els protocols entorn de la Covid-19 i poder garantir així un entorn segur per a tots els visitants i el personal de l'estand. D'aquesta manera, s'ha apostat per un estand segur, sostenible i híbrid.
L'espai balear disposa de tot el necessari per desenvolupar l'activitat de fira amb total seguretat: hi ha un sol accés d'entrada, cartells indicatius que marquen els recorreguts, sistemes de control d'aforament, purificadors d'aire a les sales de reunions, així com altres mesures anticovid com a dispensadors de gel, pantalles de separació, etc.
És a més un estand sostenible, accessible per a persones amb discapacitat auditiva i/o visual, en el qual s'han introduït diferents mesures per a reduir l'impacte durant el disseny, transport i construcció de l'estand així com durant el desenvolupament de la fira. I híbrid perquè es complementen els continguts digitals i els presencials, facilitant així la comunicació en temps real a aquelles persones que no puguin assistir a la fira.