13 juny 2020 Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització

Oberta una línia d'ajuts per cobrir les despeses d'assegurança d'entitats de voluntariat NNota Informativa

Oberta una línia d'ajuts per cobrir les despeses d'assegurança d'entitats de voluntariat

La Direcció General de Participació i Voluntariat destina 29.500 € a una convocatòria pública d'ajuts per atendre les despeses d'assegurança de responsabilitat civil i d'assegurança d'accidents de les entitats de voluntariat

La Secretaria Autonòmica de Memòria Democràtica i Bon Govern impulsa, des de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització, una nova línia d'ajuts destinada a les entitats de voluntariat de les Illes Balears.

L'objectiu d'aquesta convocatòria és ajudar les entitats a fer front a les despeses que suposen l'assegurança de responsabilitat civil i l'assegurança d'accidents que empara la seva actuació i les persones voluntàries que hi presten servei. Un requisit regulat a l'article 15 de la Llei 11/2019, de voluntariat de les Illes Balears, que inclou entre els deures de les entitats “disposar d'assegurances que cobreixin els riscos i els accidents als quals puguin estar exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat, incloent-hi possibles responsabilitats civils a tercers”.

“Tenim una llei del voluntariat molt jove que aposta per impulsar la feina de les entitats de voluntariat a casa nostra amb totes les garanties”, explica el secretari autonòmic de Memòria Democràtica i Bon Govern, Jesús Jurado, “i perquè això sigui possible hem d'utilitzar totes les eines que tenim al nostre abast. Treballam dia a dia amb les entitats del voluntariat per detectar les necessitats del sector i d'aquesta feina neix aquesta línia d'ajuts”.

Pressupost de 29.500 €

La convocatòria, que gestiona la Direcció General de Participació i Voluntariat, disposa d'un pressupost de 29.500 € per cobrir la despesa feta per l'entitat beneficiària en concepte d'assegurança de responsabilitat civil, d'assegurança d'accidents o d'ambdues durant l'exercici 2019, amb un límit màxim de 1.500 € per entitat sol·licitant.

S'hi poden acollir entitats privades sense ànim de lucre que compleixin els requisits següents: estar legalment inscrites en els registres corresponents d’acord amb la normativa establerta; estar integrades per persones voluntàries, sense perjudici del personal assalariat que puguin tenir, i que desenvolupin totes les actuacions, o una part d’elles, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

Per accedir a aquests ajuts, es valorarà el nombre de persones voluntàries donades d'alta a l'entitat; l'antiguitat d'aquesta i el seu àmbit d'actuació; la feina en xarxa; la promoció de la igualtat entre dones i homes; el foment de l'ocupació de persones en situació o en risc d'exclusió social; la inserció social i laboral de persones amb discapacitat física o intel·lectual; i l'estabilitat i qualitat de l'ocupació, entre d'altres paràmetres.

Suport al tràmit telemàtic

El termini per presentar sol·licituds comença aquest dilluns 15 de juny i finalitza el dia 6 de juliol (ambdós inclosos). Les sol·licituds s'han de fer per via telemàtica i tota la documentació necessària és a l'abast dels interessats a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib/es).

Per facilitar la participació de les entitats en aquest procediment, la Direcció General de Participació i Voluntariat ofereix sessions de tutorització a les entitats de voluntariat perquè puguin obtenir el Certificat Electrònic i la Signatura Electrònica, requisits per treballar telemàticament amb l'Administració. A hores d'ara, ja hi ha dues sessions previstes per al 18 de juny i el 3 de juliol. Per a més informació, podeu consultar el Portal del Voluntariat (http://www.caib.es/sites/suportalvoluntariat/ca/tren_de_transit023ajudes_a_les_entitats_de_voluntariat/).

Podeu consultar la publicació en el BOIB a través d'aquest enllaç: http://www.caib.es/eboibfront/ca/2020/11206/635215/resolucio-de-la-consellera-d-administracions-publi