LOGO CAIB
9 setembre 2019Conselleria de Mobilitat i Habitatge

L’equip redactor del projecte de la línia ferroviària a l’hospital Son Espases estudia una opció soterrada i una en superfície NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

L’equip redactor del projecte de la línia ferroviària a l’hospital Son Espases estudia una opció soterrada i una en superfície

El conseller Pons s’ha reunit avui amb representants de l’empresa adjudicatària, la UTE AYESA-GSIX i en 4 mesos plantejarà el model a desenvolupar

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, juntament amb el director general de Mobilitat, Jaume Mateu, s’ha reunit avui amb membres de l’equip redactor del projecte per  l’ampliació de la xarxa ferroviària fins a l’hospital de Son Espases. Segons ha explicat el conseller, el termini de redacció del projecte és de 9 mesos, tot i que en els primers quatre mesos s’avaluaran distintes alternatives i s’optarà per la que es consideri més òptima i sobre la qual es definirà ja el projecte executiu.

 

L’ empresa adjudicatària de la redacció del projecte és la UTE AYESA-GSIX, L’import del contracte ascendeix a 229.500 euros més IVA, amb un termini d’execució de 9 mesos. En total varen concórrer al concurs cinc empreses.

 

El conseller ha destacat que a l’hora de decidir l’opció més adequada de les distintes possibilitats en els que treballa l’equip redactor s’han de ponderar quatre criteris: el cost econòmic, el temps de trajecte, l’impacte ambiental i la coherència amb la xarxa ferroviària existent.

 

La decisió sobre si s’ha de mantenir el servei soterrat o bé fer-lo en superfície; la solució per a les interseccions amb la zona de la carretera de Sóller i Carretera de Valldemossa, així com el punt d’accés més idoni a l’hospital són algunes de les qüestions més importants a valorar.

 

El conseller ha assegurat que l’extensió de la xarxa ferroviària a Son Espases és un objectiu prioritari de legislatura, derivat del Pla Director de Mobilitat de les Illes Balears i que la línia de l’ hospital de referència estarà acabada en aquest mandat.

 

Ha insistit el conseller en què és un projecte complex, que s’ha de procurar la menor afectació a l’entorn i que també estarà subjecte a les aportacions que es derivin de la tramitació ambiental i del procés d’al·legacions.

 

“El principal objectiu”   -ha ressaltat- “ha de ser que es converteixi en un mitjà alternatiu al cotxe per anar a Son Espases, en un màxim de 15 minuts des de la plaça Espanya”.

 

El projecte de línia ferroviària fins a Son Espases està inclòs dins les mesures de millora del transport públic que preveu el recentment aprovat Pla Director Sectorial de Mobilitat de les Illes Balears. En concret, aquesta mesura s’inscriu dins les propostes d’ampliació de la xarxa ferroviària de Mallorca, i juntament amb la prolongació de la mateixa línia fins al Parc BIT -de la qual estarà ja acabat el projecte executiu a finals d’any- suposa una actuació de reforç de l’actual línia de metro entre Palma i la Universitat. Aquesta acció, juntament amb la integració tarifària que fa possible emprar el Metro també amb la targeta ciutadana de Palma suposaran un increment molt important dels usuaris d’aquesta línia.

 

Es preveu una captació de demanda propera als 1,1 milions d’usuaris en la línia a Son Espases, amb un temps de recorregut d’entre els 13 i els 15 minuts des de la plaça d’Espanya.

 

Aquestes previsions de demanda es fonamenten en el fet que l’Hospital Son Espases és un gran centre generador de mobilitat, que cada dia pot arribar a provocar al voltant de 30.000 desplaçaments, si es tenen en compte les 15.000 persones que fan ús de les seves instal•lacions, entre treballadors i pacients.