6 juny 2022 <10aL>Conselleria d'Educació i Formació Professional

Més de 250 docents participen en la II Jornada d’Equips Impulsors NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Més de 250 docents participen en la II Jornada d’Equips Impulsors

\ L’objectiu és posar en valor els equips impulsors dels centres educatius de les Illes Balears perquè siguin els motors del canvi a les escoles

\ Referents com Boris Mir dinamitzen aquesta segona Jornada

 

Amb la participació de més de 250 membres dels equips impulsors dels centres educatius d’infantil, primària i secundària que formen part del Programa de Millora i Transformació (PMT) de la Conselleria d’Educació i Formació Professional, se va celebrar el passat dissabte a la UIB la II Jornada d’Equips Impulsors.

Aquesta Jornada volia posar en valor els equips impulsors dels centres educatius de les Illes Balears perquè siguin els motors del canvi a les escoles. És fonamental que la transformació educativa no depengui dels equips directius, sinó que el procés de canvi sigui sostenible en el temps.

Els equips impulsors dels centres educatius estan formats per docents que, voluntàriament, lideren els processos de canvi al propi centre. D’aquesta manera, el pes i la sostenibilitat dels processos no han de dependre dels equips directius ni de l’assessorament de cap programa, sinó de tota la comunitat educativa dels centres. Per aquest motiu, l’equip impulsor d’un centre no té una direcció jeràrquica; és un equip en el sentit ple de la paraula, que impulsa i lidera el procés de transformació d’un centre. Per tal de posar en valor  tots aquests aspectes

en la Jornada es varen dur a terme uns tallers de bones pràctiques i aprenentatge entre iguals, dinamitzats per centres de diferents xarxes del Programa.

Els nous currículums en la taula rodona

En la Jornada els docents han participat en diferents tallers i una taula rodona centrada en els currículums i moderada per Boris Mir, assessor del Programa i referent educatiu. Boris Mir és professor d’educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa. Ha impulsat projectes d’innovació educativa al voltant de l’avaluació formativa, les estratègies d’aprenentatge i la creativitat a l’aula. És formador en diferents universitats i consultor en organitzacions educatives sobre gestió del canvi i lideratge. Va formar part de l’equip del Programa Escola Nova 21, una aliança per a un sistema educatiu avançat.