13 març 2020 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

Informació d’utilitat per a la ciutadania: autotest de resposta ràpida i ús correcte del 061 Salut Respon NNota Informativa

Informació d’utilitat per a la ciutadania: autotest de resposta ràpida i ús correcte del 061 Salut Respon

Les persones que hagin estat en una zona de contagi i tenguin algun símptoma (febre, tos i/o insuficiència respiratòria) han de cridar al 061 Salut Respon. En cas que no obtenguin resposta immediata, el seu número quedarà registrat i els professionals s’hi posaran en contacte. No és necessari telefonar repetidament. D’aquesta manera es contribuirà a mantenir l’eficàcia en l’atenció urgent.

Així mateix, la Conselleria de Salut i Consum ha posat a l’abast dels ciutadans un autotest de resposta ràpida que, a partir d’un qüestionari molt senzill, permet saber com s’ha d’actuar en cada cas particular. El test es pot contestar en l’enllaç següent: https://www.ibsalut.es/ciutadania-ca/cuidar-la-salut/test-coronavirus.

D’altra banda, els ciutadans que necessitin anar al centre de salut disposen del telèfon de cita prèvia 902 079 079 a través del qual se’ls farà un primer triatge i se’ls indicarà què han de fer. El telèfon ofereix una primera atenció telefònica als pacients que vulguin resoldre dubtes i a tots els que no necessitin una atenció immediata —per a l’atenció urgent, el telèfon continua sent el 061.

Igualment, per afavorir l’accés a informació rigorosa i actualitzada, s’han activat la pàgina web coronavirus.caib.es i el telèfon 900 101 863 per resoldre els dubtes que puguin tenir les institucions educatives, socials, culturals, esportives, empresarials i polítiques relacionats amb la informació que conté aquesta pàgina.