20 febrer 2020 Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca

Més d’un centenar de membres dels Equips d’atenció Primerenca participen de la Jornada “Cap a un Model Pedagògic d’Atenció Primerenca de les Illes Balears” NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Més d’un centenar de membres dels Equips d’atenció Primerenca participen de la Jornada “Cap a un Model Pedagògic d’Atenció Primerenca de les Illes Balears”

\ Es tracta de la primera jornada d’Atenció Primerenca que es fa a les Illes Balears

\Amb la finalitat de posar les bases del nou Model pedagògic d’Equips d’Atenció Primerenca de les Illes

\ Un total de 117 assistents participen de la Jornada que a més de les ponències ha comptat amb dinàmiques de grup i posada en comú de les conclusions

\Entre les ponents cal destacar la presència de referents en orientació i suport educatiu com Teresa Huguet, Gema Paniagua, Pepa Horno, Begoña de la Iglesia, Martina Perelló i Sebastià Verger

 

La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, ha inaugurat avui la Jornada “Cap a un model pedagògic d’EAP de les Illes Balears”. Per  primera vegada s’han donat cita a la seu de la Conselleria un total 117 professionals amb l’objectiu de definir el Model pedagògic d’Equips d'Atenció Primerenca de les Illes Balears.

Un model que ha de partir de la reflexió de tota la comunitat educativa, recollint els aspectes més positius de l’experiència acumulada en els 30 anys dels EAP, en el que també s’han de tenir en compte les veus de les famílies i els coneixements validats que la investigació ha evidenciat.

En paraules de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, “la tasca dels equips d’atenció Primerenca és una de les prioritats de la política 0-3 anys d’aquesta legislatura”.

Cal destacar que els assistents de la Jornada conformen els actuals Equips d'Atenció Primerenca (EAP) de les Illes Balears. Un dels objectius d’aquesta jornada és convertir-se en una primera presa de contacte, a partir de la que es farà una reflexió pausada al llarg dels propers mesos amb la finalitat d’arribar a final de curs a tenir un esborrany del Model pedagògic dels EAP de les Illes Balears.

Cap a un nou model pedagògic

La Jornada s’ha dividit en dues parts. La primera amb dues ponències per contextualitzar la jornada a càrrec de:

Teresa Huguet Comelles: Psicòloga i assessora psicopedagògica. Màster en Intervenció Psicopedagògica i Assessorament Curricular i en Teràpia familiar Sistèmica. Ha treballat en diversos Equips d'Assessorament Psicopedagògic de Catalunya. Ha coordinat els EAP de Catalunya durant 7 cursos escolars des de l’àmbit del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Ha participat en activitats de formació del professorat, d’orientadors i de psicopedagogs a Catalunya i en d’altres comunitats i ciutats (Alacant, Albacete, Valencia, Mallorca, Menorca, Salamanca, Euskadi, Galicia, Navarra…). Ha fet docència en diversos cursos de PostGrau i Màster relacionats amb la psicopedagogia, la diversitat i l’orientació. Es assessora del Servei d'Assessorament per a la Innovació Pedagògica (SAIP) de la Facultat de psicologia, ciències de l’educació i de l’esport de Blanquerna.

Gema Paniagua Valle: Va treballar en educació infantil al llarg de tota la seva carrera profesional, inicialment com educadora. Durant més de 30 anys, orientadora dintre de l’Equip de Atenció Primerenca de Leganés, donant suport a la xarxa pública de Escoles Infantils. Directora del EAP de Leganés en distints períodes. Formadora en nombrosos cursos sobre educació infantil, treball amb famílies i alumnes amb necessitats educatives especials.

Finalitzades les ponències s’ha donat pas a les dinàmiques de grups per a la posada en camí del que han de ser les línies estratègiques de la feina d’aquests professionals dels centres educatius 0-3 de les Illes Balears,  a càrrec de referents en atenció primerenca com Begoña de la Iglesia, Pepa Horno, Teresa Huguet, Gema Paniagua, Martina Perelló i Sebastià Verger.

Del recull de reflexions i propostes d’aquesta jornada juntament amb l’actualització normativa i des dels paradigmes teòrics que fonamenten tant el marc propi de l’educació infantil com la inclusió, està previst la constitució de les bases del nou Model pedagògic d’Equips d’Atenció Primerenca de les Illes Balears.