1 febrer 2023 <10aL>Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

Selva s’adhereix al projecte Emblemàtics Balears de Vicepresidència amb la incorporació de Kollflex

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat


El municipi de Selva s’ha adherit al projecte Emblemàtics Balears amb la incorporació de Kollflex, l’empresa de calçat amb 95 anys d’història. Aquest matí, el director general de Comerç, Miquel Piñol, i el batle de Selva, Joan Rotger, han visitat l’establiment i han lliurat la placa que el distingeix com a part d’Emblemàtics Balears. La visita també ha comptat amb la participació de la directora gerent de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), Mariona Luis, i Pep Coll Alomar, de Kollflex.

El projecte Emblemàtics Balears neix de la necessitat de fer visible i protegir el comerç tradicional de les Illes, i està impulsat per la Vicepresidència i Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, a través de la Direcció General de Comerç i l’IDI.

El municipi de Selva s’incorpora a Emblemàtics Balears amb Kollflex, l’origen de la qual es remunta a l’any 1927, quan Llorenç Coll Sampol va començar amb un petit taller artesanal, on hi treballaven dotze empleats que elaboraven tres parells de sabates al dia. La marca Kollflex va néixer quan el fundador i la segona generació volgueren crear una marca amb un esperit més internacional per mor de la visió i els inicis del negoci a l’exterior. El nom es formà amb el primer llinatge del fundador, Coll, i amb Flex, per destacar la comoditat i flexibilitat del calçat que fabricaven. Actualment, la tercera generació al capdavant del negoci familiar continua amb aquesta mateixa idea.

El punt de venda sempre ha estat situat a la nau industrial des que es va fer l’ampliació del negoci. Aquest espai ha sofert unes quantes remodelacions però sempre ha estat una tenda associada a la fàbrica com a comerç de les marques pròpies. Avui dia, l’empresa confecciona i comercialitza una àmplia gamma de productes amb pell i materials de primera qualitat, que uneixen disseny i comoditat. Es tracta d’un petit negoci artesanal que ha aconseguit créixer i que s’ha adaptat als canvis, amb presència a fires d’arreu del món que li han servit de plataforma.

Actualment, el projecte Emblemàtics Balears compta amb 22 municipis adherits d’arreu de les Illes Balears, i 253 comerços catalogats que es poden consultar al catàleg en línia d’emblemàtics: www.emblematicsbalears.es.

Els municipis que ja compten amb establiments catalogats són Alaró (4), Alcúdia (8), Algaida (5), Consell (6), Esporles (5), Inca (14), Lloseta (7), Llucmajor (11), Manacor (25), Marratxí (12), Palma (74), Pollença (9), Porreres (8), Santanyí (7), sa Pobla (7), Selva (1), Alaior (5), Ferreries (11), Maó (18), Santa Eulària des Riu (5), Sant Josep de sa Talaia (5), Formentera (Sant Ferran, 1 i Sant Francesc Xavier, 5). Per categories, hi ha 66 establiments emblemàtics; 82 d’arrelats i amb història; 24 amb patrimoni i història; 44 amb història; 30 d’arrelats; tres d’arrelats i amb patrimoni, i dos amb patrimoni.

Un dels objectius del projecte «Emblemàtics Balears» és donar a conèixer la singularitat de cada municipi a través dels seus establiments emblemàtics. Tot i que la iniciativa se centra en els comerços catalogats, la resta de teixit comercial se’n beneficia, ja que els emblemàtics també funcionen com a element tractor i reclam per als visitants de dins i fora de les Illes.

Són els ajuntaments els que identifiquen els comerços del municipi que compleixen els requisits per ser emblemàtics, d’acord amb un manual de l’IDI que n’estableix les diferents categories. Així, un comerç pot ser catalogat com a arrelat (amb un producte o ofici singular), amb història (amb més de 75 anys de vida o excepcionalment a partir dels 50 anys) i amb patrimoni (amb elements patrimonials interiors i exteriors destacats, així com amb valor immaterial). A més, els establiments que compleixin aquestes tres categories seran denominats emblemàtics.