29 novembre 2022 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

Infosalut Connecta, seleccionat pel seu caràcter innovador en la Conferència Internacional sobre Atenció Primària organitzada pel Ministeri de Sanitat NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Infosalut Connecta, seleccionat pel seu caràcter innovador en la Conferència Internacional sobre Atenció Primària organitzada pel Ministeri de Sanitat

Hi participen persones de rellevància internacional, com ara la directora del Centre Europeu d’Atenció Primària de l’OMS

Infosalut Connecta ha estat seleccionat com un dels projectes d’innovació que es presenten demà a la Conferència Internacional sobre Atenció Primària i Comunitària, que organitza el Ministeri de Sanitat. L’objectiu d’aquesta trobada internacional —que es du a terme avui i demà— és conèixer el valor de l’atenció primària des de la visió de les organitzacions internacionals i quines experiències poden ser extrapolables a la resta països o comunitats autònomes. A la conferència assisteix, entre d’altres personalitats de rellevància internacional, Melitta Jakab, la directora del Centre Europeu d’Atenció Primària de l’Organització Mundial de la Salut.

El projecte Infosalut Connecta, desenvolupat pel Servei de Salut de les Illes Balears, ha estat seleccionat pel Ministeri per exposar els primers resultats i compartir aquesta experiència amb la resta de ponents. Una de les coordinadores del projecte, Belén Baquero, ha estat l’encarregada d’explicar la dimensió del projecte i els reptes de futur.

Infosalut Connecta és un projecte que millora l’accessibilitat i la qualitat de l’atenció als usuaris del Servei de Salut per mitjà d’un servei multicanal telemàtic, tramitat per gestors sanitaris especialitzats. Assegura una gestió diligent de la demanda assistencial reduint els temps d’espera i redirigint la sol·licitud al recurs adequat de l’organització. Actualment, ja gestiona el 70 % de les atencions. Així, la seva posada en marxa ha permès desburocratitzar la demanda i alliberar gran part de la demanda telefònica dels centres de salut redirigint-la a Infosalut. Aquesta redirecció ha disminuït la pressió sobre els taulells d’admissió dels centres de salut, que han passat de gestionar el 80 % de les cites, al 66 %.

Infosalut Connecta és un sistema tramitat per gestors sanitaris especialitzats, i aquest és un tret diferencial respecte als sistemes de citació tradicional (centrals telefòniques). Aquesta especialització en la gestió possibilita orientar l’usuari que demana una cita cap al professional o tipus de consulta més adient per resoldre-la. Així, s’han reduït les consultes en les agendes del metge i s’han reorientat cap als professionals més idonis que formen part dels equips d’atenció primària (farmacèutics, infermers gestors de la demanda, gestors d’admissió, comares, etc.)