29 novembre 2018 | <9ªL> Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques

El personal de Gestió d’Emergències de les Illes Balears millora les seves condicions laborals i socials amb l’acord per a l’adhesió al conveni col·lectiu de la CAIB NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El personal de Gestió d’Emergències de les Illes Balears millora les seves condicions laborals i socials amb l’acord per a l’adhesió al conveni col·lectiu de la CAIB

La direcció de Gestió d’Emergències de les Illes Balears, SAU (GEIBSAU), i el comitè d’empresa, en representació legal dels treballadors, han signat l’acord per a l’adhesió de l’ens al conveni col·lectiu del personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Un acord subscrit per totes les organitzacions sindicals representades a GEIBSAU, empresa gestora del servei 112, i avalat pels treballadors.
 
D’aquesta manera, la direcció i els representants del personal de GEIBSAU assoleixen un acord que suposa una millora substancial de les condicions laborals i socials dels més de cent treballadors de l’empresa, en un marc estable i igualitari, i que arriba més de deu anys després de negociacions entre les parts en diverses etapes, des que el servei d’emergències 112 es gestionat per l’empresa pública.
 
L’acord representa millores com la uniformitat en els drets reconeguts, les ajudes del fons social, la devolució dels festius treballats, la regulació dels permisos o les indemnitzacions per raó de servei. Així mateix, ambdues parts han signat els acords relatius a la jornada laboral i els horaris dels treballadors, la regulació de les hores extraordinàries fetes fora de la jornada habitual i la concessió de vacances al personal de GEIBSAU.
 
La signatura d’aquests acords reforça l’esforç d’interlocució entre administració i representants dels treballadors que s’ha mantingut durant tota la legislatura amb la mirada posada en la millora del servei que aquesta empresa pública presta a la ciutadania.