28 junio 2017 | <9ªL> Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

El conseller Pons i els batles posen la primera pedra de l'inici de les obres de l'electrificació del tren fins a Manacor NNota Informativa

Foto de noticia
Descarga de imágenes en alta calidad

El conseller Pons i els batles posen la primera pedra de l'inici de les obres de l'electrificació del tren fins a Manacor

El conseller destaca que en 12 mesos els ciutadans tindran un servei de tren més ràpid, més còmode i amb més freqüències en els seus desplaçaments
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, i els batles d'Inca, Virgilio Moreno; Sineu, Miquel Gelabert; Petra, Martí Sansaloni, i Manacor, Pedro Rosselló, ha posat avui la primera pedra simbòlica de les obres d’electrificació del tren des de l’estació d’Enllaç fins a Manacor.
 
Les obres tindran un termini d’execució de 12 mesos, s’han adjudicat per 25,3 milions d’euros (sense iva) i les du a terme la UTE Siemens-Man-Sampol. Per a la seva execució s’ha previst la contractació de 40 persones qualificades.
 
Els conseller Marc Pons ha destacat que l’electrificació del tren fins a Manacor suposarà una millora molt important respecte del servei actual i més comoditat per als usuaris, que no hauran de canviar de tren a mitjan camí.
 
“És una actuació demandada des de fa molt de temps i per això hem volgut fer aquest acte compartit amb els batles, com a representants dels ciutadans; l’electrificació és una
millora de la  qualitat i del comfort en els trajectes i també un estalvi de temps i això és una millora evident”, ha assegurat el conseller.
 
Marc Pons ha emplaçat tots els presents a repetir el recorregut que avui han fet els batles amb el tren. “D’aquí a un any ens tornarem a trobar tots, sense aturada a l’estació d’Enllaç, en un tren més ràpid i modern”, ha destacat, al temps que ha recordat que en 15 dies s’iniciaran també les obres del tram des de l’estació d’Enllaç a sa Pobla.
 
El conseller ha insistit en la forta aposta del Govern pel transport públic per tal d'intentar revertir la situació d’unes carreteres cada vegada més congestionades. I, en aquest sentit, ha explicat que l’electrificació de tota la xarxa de tren, amb més de 40 milions de pressupost, serà sense dubte l’actuació més important que es durà a terme. El conseller ha recordat també que, en aquesta línia de millora del transport públic, s’ha reduït el preu del bitllet senzill de tren un 10% i ha avançat que es posarà en marxa un sistema de pagament tipus targeta moneder que anirà abaratint el preu a mesura que l’usuari vagi sumant viatges.
 
Una vegada que tot el tram Enllaç-Manaocr estigui electrificat, el trajecte Palma-Manacor serà entre 8 i 10 minuts més curt que ara, en què dura  una hora, aproximadament (amb l’aturada a l’estació d’Enllaç).
 
Les freqüències, que ara són cada 60 minuts, podran passar a ser cada 40 minuts i, a més a més, el viatge serà més confortable, ja que els trens elèctrics fan menys renou i vibren menys.
 
L’electrificació de tota la xarxa es completarà amb l’inici de les obres del tram Enllaç-Sa Pobla el proper mes de juliol. Les obres ja estan ajudicades per un import de 9,9 milions d’euros. S'ha de destacar que els projectes estan cofinançats amb fons europeus (FEDER).
 
L’electrificació de tota la xarxa de tren suposa millores de servei i també econòmiques i mediambientals.
 
Estalvi econòmic: Amb el dièsel es gasten 660.000 euros anuals en combustib. En canvi, amb la xarxa elèctrica el cost energètic serà de 600.000 euros. L’estalvi anual serà de 60.000 euros.
 
Millores mediambientals: es reduiran les emissions de CO2 en un 60 % (632,7 tones anuals menys). També es redueixen les emissions acústiques i s’utilitzen menys lubricants contaminants.
 
 

Documentos adjuntos: