La jornada, organitzada per la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, ha comptat amb més d’un centenar de participants entre agricultors, ramaders, elaboradors i representants d’entitats del sector
27/10/2025
El conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, Joan Simonet, ha inaugurat avui la I Jornada Formativa d’Introducció al Màrqueting Agroalimentari, sota el títol “Màrqueting amb arrels”, que s’ha celebrat a l’Espai de Conferències Francesc Quetglas, a Palma. L’activitat, organitzada per la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, té com a objectiu acostar les eines del màrqueting al sector agrari i agroalimentari per ajudar els productors locals a millorar la comercialització dels seus productes, reforçar la seva identitat de marca i connectar de manera més directa amb els consumidors.
El conseller Simonet ha destacat a l’inici de la jornada que el sector agroalimentari de les Illes Balears és un exemple de qualitat, esforç i autenticitat, i que ha de disposar de les eines necessàries per comunicar aquests valors en un mercat cada vegada més competitiu i digital. Segons ha explicat, el futur del camp passa també per la capacitat dels productors de transmetre la història i l’origen dels seus productes, així com aprendre “a vendre a preus competitius per a assegurar i garantir la rendibilitat de les explotacions agràries”. “El nostre camp i la nostra indústria agroalimentària produeixen aliments de gran qualitat, però sovint no obtenen el reconeixement que mereixen. Per això és essencial aprendre a comunicar millor, a explicar la història que hi ha darrere de cada producte i a connectar emocionalment amb el consumidor”, ha dit Simonet, que ha afegit que “el futur del sector passa no només per la sostenibilitat i la innovació, sinó també per la professionalització en la manera com ens donem a conèixer i competim en un mercat globalitzat”.
La jornada ha comptat amb la participació de més d’un centenar de persones entre agricultors, ramaders, elaboradors i representants d’entitats del sector. Així, el programa s’ha estructurat en diferents ponències centrades en la comunicació, la identitat i la digitalització com a eixos estratègics per millorar la competitivitat del producte local.
El programa de la jornada ha inclòs diferents ponències centrades en la comunicació, la identitat i la digitalització com a eixos estratègics per reforçar la competitivitat del producte local. Joan B. Garau Vadell ha obert la sessió amb la ponència “Del camp a la marca: les bases del màrqueting agroalimentari”. Tot seguit, Edgar J. Sabina del Castillo ha desenvolupat la conferència “Identitat i valor del teu producte: diferenciar-se per guanyar”, en què ha explicat la importància de transmetre autenticitat com a estratègia de diferenciació.
Després d’un berenar amb producte local, Miquel Gual Pons ha ofert la ponència “Conèixer qui et compra: claus per entendre el mercat i el consumidor”, centrada en la necessitat d’adaptar la comunicació a les noves tendències de consum. A continuació, Albert Puig Pascual ha abordat el tema “Comunicar i seduir amb el teu producte: de la terra a la comunicació”, en què ha destacat el valor de l’emoció i la coherència en el relat de marca. Finalment, Roger Gotarredona Fiol ha tancat la jornada amb la sessió pràctica “Del concepte a l’acció: crea el teu pla de màrqueting pas a pas”, que ha ofert una guia metodològica per aplicar el màrqueting de manera efectiva a les petites explotacions i empreses agroalimentàries.
El director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés, ha destacat que aquesta jornada fa un pas més en la professionalització del sector, integrant la innovació, la comunicació i el màrqueting com a eines clau per reforçar la identitat del producte local i garantir-ne la presència dins i fora de les Illes.
Cal recordar que aquesta iniciativa forma part del Pla de Promoció del Producte Local 2025-2027, finançat amb fons de l’Impost de Turisme Sostenible.
IMATGES RELACIONADES


Comparteix











