La consellera de Familias y Asuntos Sociales, Catalina Cirer, inaugura la ampliación de la Residencia de Sant Lluís
La consellera de Familias y Asuntos Sociales, Catalina Cirer, inaugura la ampliación de la Residencia de Sant Lluís

La reforma suposarà 20 places residencials i centre de dia per a persones majors del municipi
La consellera de Famílies i Afers Socials, Catalina Cirer, ha inaugurat avui l’ampliació de la Residència de Sant Lluís que ha suposat la reforma de 21 habitacions i altres espais comuns com la nova sala de fisioteràpia i rehabilitació, un menjador unificat per a la residència i el centre de dia, així com la sala de convivència que facilitarà la socialització dels residents i els usuaris a més del foment de les activitats de promoció de l'autonomia personal.
La consellera Cirer ha destacat la importància de la rehabilitació de 20 places “per convertir les residències en vertaderes llars” i fer que els espais de convivència siguin més amables. Així mateix, ha destacat que l’adequació dels espais d’ús dels professionals “perquè que els professionals puguin desenvolupar la seva feina en condicions òptimes és essencial per a la bona atenció dels usuaris”.
“El municipi de Sant Lluís fa una passa endavant per a la cura i atenció de la gent major i persones dependents. Aquestes eren unes obres necessàries per a donar resposta a les necessitats actuals i de futur de Menorca. Feim feina en previsió per a crear noves places de residència i, a la vegada, incrementar altres serveis com el d’atenció a domicili o els programes per a pal·liar la solitud per tal que les nostres persones majors i dependents tenguin la millor atenció possible”, ha explicat el president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca.
A la inauguració hi han assistit també la batlessa de Sant Lluís, Maria Dolores Tronch, així com la directora general d’Atenció a la Dependència, María Castro, i el gerent del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials, Alejandro Mora.
Inversions sociosanitàries a Menorca
Les obres de les diferents infraestructures s’estan desenvolupant segons les previsions. A Maó, la Residència Quarter Santiago, amb 120 places, es troba pràcticament acabada i s’espera que pugui obrir dins el 2025, amb un cost final de 15,4 milions d’euros finançats per REACT-UE i fons propis. A Es Castell, la Residència i Centre de Dia de 65 places, ubicada a la Plaça de s’Esplanada, avança a bon ritme amb una previsió d’obertura a mitjan 2026; el projecte compta amb un pressupost de 10,6 milions d’euros, finançat majoritàriament pel Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) de la Unió Europea.
A Migjorn Gran, la nova residència de 40 places, amb un pressupost total de 6,18 milions d’euros, amb suport del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) de la Unió Europea, també està prevista la seva posada en marxa el darrer trimestre de 2025. Finalment, a Alaior, s’està construint el Centre de Dia de 30 places, amb una inversió d’1,76 milions d’euros i que s’espera que estigui enllestit dins el 2025.
Comparte