Ruta de navegació

Torna

Publicador de continguts

Ampliació i modernització de l’EDAR de Sant Lluís

15/09/2026 (Act. 15/09/2026 10:54)

Ampliació i modernització de l’EDAR de Sant Lluís

Àmbit

Sant Lluís, Menorca

Estat

Inici dels expedients de contractació de les obres i dels serveis de direcció facultativa, inspecció, vigilància, control i coordinació de seguretat i salut.

En què consisteix?

El projecte preveu l’ampliació i la reforma integral de l’estació depuradora d’aigües residuals de Sant Lluís, gestionada per ABAQUA des de 1990. L’actuació respon a l’estat de conservació de les instal·lacions i a la necessitat d’adaptar la planta a les demandes actuals i futures del municipi.

Les obres renovaran els principals processos de tractament de les aigües residuals i dels llots, incorporaran nous elements de desodorització i reforçaran la fiabilitat general de la instal·lació.

La planta passarà d’estar dissenyada per a 15.000 habitants a tenir capacitat per a 30.000, de manera que duplicarà la capacitat de tractament.

En concret, es preveu:

— La creació d’una segona línia de tractament, independent de l’actual.

— La construcció d’un nou decantador.

— La remodelació de diferents instal·lacions existents i la renovació dels principals processos de depuració.

— La millora del tractament dels llots i la incorporació de nous elements de desodorització.

— La renovació de l’alimentació elèctrica, amb una nova línia subterrània i actuacions al centre de transformació.

— L’execució de les obres mantenint el tractament de les aigües residuals que arriben a la planta.

Impacte del projecte

L’ampliació permetrà duplicar la capacitat de l’EDAR, millorar la qualitat i la fiabilitat del tractament i preparar la infraestructura per atendre les necessitats presents i futures de Sant Lluís.

La incorporació de dues línies independents donarà més versatilitat a l’explotació de la planta i permetrà dur a terme tasques de manteniment preventiu durant l’hivern sense comprometre el funcionament del sistema.

L’actuació també reduirà les molèsties associades a les olors, modernitzarà la gestió dels llots i reforçarà la seguretat i la continuïtat del servei durant les obres i en la futura explotació.

Pressupost

La inversió global prevista és de 6.333.967,33 euros, IVA inclòs.

El pressupost de licitació de les obres és de 5.975.746,83 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució previst de 21 mesos. Els treballs s’executaran previsiblement entre 2027 i 2029.

Els serveis de direcció facultativa, inspecció, vigilància i control de les obres i coordinació de seguretat i salut tenen un pressupost de 358.220,50 euros, IVA inclòs, i una durada prevista de 26 mesos.

Finançament

Els dos contractes tenen finançament previst mitjançant el conveni subscrit l’any 2023 amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Beneficiaris directes

La població de Sant Lluís i els usuaris del sistema general de sanejament i depuració del municipi, així com el medi receptor, gràcies a la millora i la major fiabilitat del tractament de les aigües residuals.


Notícies relacionades

El Govern destina més de 6,3 milions d’euros a l’ampliació i modernització de la depuradora de Sant Lluís (21 d'agost de 2026)

Comparteix

Calendari

Calendari de Web GOIB