COMPARATIVA FEMPO – FCT

En aquesta taula es detallen les característiques principals de la fase de Formació en Empresa o Organisme Equiparat (FEMPO) i del mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT), la qual cosa en permet fer una comparativa.

 Característiques FCT FEMPO
Definició És un mòdul propi del cicle formatiu (amb estructura i gestió independent de la resta de mòduls). Com si fos una “assignatura” més, però 100% pràctica. És formació integrada a cada mòdul professional: contribueix a l’assoliment dels aprenentatges, a través de les estades en empreses o organismes equiparats.
Quan es fa Sovint es concentra cap al final del cicle i una vegada has aprovat la resta de mòduls (segons disponibilitat de places i planificació). Es procura distribuir-la al llarg de tot el grau i afavorir el contacte amb el món laboral des del primer curs (un cop feta la prevenció de riscos laborals). A les Balears, pot començar a partir del 2n trimestre de 1r en cicles de 2 cursos.
Què es fa (tasques) Pràctiques formatives no laborals, vinculades al perfil professional i a un programa formatiu. Tasques del perfil professional dins un Pla de formació que defineix què faràs i què s’avaluarà.
Avaluació El mòdul FCT es qualifica “apte” o “no apte” (i no computa a la mitjana). L’empresa i el centre dissenyen i segueixen el Pla de formació i es valoren els aprenentatges de l’alumnat a partir de les activitats que es duen a terme a l’empresa o organisme equiparat (La nota computa a la mitjana final del mòdul).
Règim “laboral” i remuneració No té caràcter laboral (són pràctiques formatives, sense contracte, i no remunerades). Pot ser dual general (sense contracte i sense remuneració) o dual intensiva (amb contracte de formació i salari).
Durada Depèn del títol/cicle (en general, 400h per a GM/GS i 250h per a GB). En règim general: entre 500 i 700h. 400h a GB. En règim intensiu: més de 700h.
Exempcions Es pot preveure exempció total o parcial del mòdul per correspondència amb experiència laboral. Es pot preveure l’exempció total o parcial del total de la fase de la FEMPO per correspondència amb experiència laboral.
Seguretat Social i assegurances Des de l’1/01/2024, l’alumnat en pràctiques formatives està obligat a cotitzar a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Consell: si la visualitzes en mòbil, desplaça la taula horitzontalment.