El dia 1 d’octubre es posa en marxa un nou procediment: INSTAL·LACIONS D'EQUIPS A PRESSIÓ amb CODI 197.

    

L’objecte d’aquest procediment és Registrar les instal·lacions d’equips a pressió subjectes i no subjectes a les ITCs del Reglament d’equips a pressió, aprovat pel Reial decret 809/2021, de 21 de setembre, a fi de procedir a la seva posada en servei.

Això significa que, s'ajunten en un únic procediment les instal·lacions que fins ara es tramitaven amb els tràmits 026 i TNI-111. Per facilitar l’adaptació a la nova tramitació, fins dia 1 de novembre conviuran el nou procediment 197 junt amb el procediment anterior d’equips a pressió amb codi 026.

Per altra banda, el tràmit TNI-111, queda exclusivament per a les instal·lacions d’equips a pressió subjectes a la ITC EP-5 (Botelles d’equips respiratoris autònoms) del Reglament d’equips a pressió.

     

ABAST DEL PROCEDIMENT   

Aquest procediment s’aplica a instal·lacions noves, modificacions, canvis de titular i baixes d’instal·lacions dels següents equips a pressió:

- Equips a pressió no subjectes a les ITC del Reglament d’equips a pressió.

- Equips a pressió subjectes a les ITC del Reglament d’equips a pressió següents: EP-1, EP-2, EP-3, EP-4, EP-6 i EP-7.

          

CANALS DE PRESENTACIÓ   

Aquest procediment es pot iniciar per dos canals diferents, no sent en cap dels dos casos un tràmit immediat:

- Presencial: disponible només per a les persones físiques en qualsevol de les oficines UDIT. Les adreces es poden consultar a http://www.caib.es/sites/tramitacioudit/ca/adreces_i_horaris/. S'ha de presentar la documentació adient, segons la guia de tramitació publicada a la fitxa del procediment a la seu electrònica.

Telemàtica: mitjançant la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib). Accessible directament pel portal de la UDIT en l’apartat relació de tràmits i serveis. L’assistent telemàtic us guiarà d'una manera senzilla i intuïtiva durant tot el procés de tramitació. Aquest canal és obligatori, de conformitat amb l’article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, per als subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, i opcional per a les persones físiques. Per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica. Per a la seva tramitació s’ha de disposar d’un certificat electrònic o DNI electrònic.

     

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR   

Amb relació als anteriors procediments d'equips a pressió (026 i TNI-111), la documentació que s’ha d’aportar durant la tramitació d'aquest nou procediment canvia, i únicament s’han d’aportar dos documents:

   

1. Declaració responsable per a la inscripció d’instal·lació (01.075)

2. Annex I: Fitxa de dades de la instal·lació d’aparells a pressió (02.078)

    

En cas de tramitació telemàtica aquests documents són formularis a emplenar durant la tramitació.

     

Per a més informació, es pot consultar la fitxa del procediment de la seu electrònica.