Ajut públic destinat a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials de les Illes Balears (2025)


Adreçat a fomentar i impulsar la millora de la cooperació empresarial i de la competitivitat dels sectors productius empresarials de les Illes Balears a través de la incentivació  i de la consolidació dels Centres de Desenvolupament Industrial Balear i dels projectes col·laboratius que desenvolupen.

PDF Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s’aprova la convocatòria de l'ajut per a l’any 2025

     


BENEFICIARIS:

Són beneficiaris d’aquests ajuts les persones jurídiques sense ànim de lucre considerades com a «Centres de Desenvolupament Industrial Balear» que estiguin establerts físicament a les Illes Balears, que hi tenguin el domicili fiscal, que desenvolupin les seves accions en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears i les activitats dels quals coincideixin amb l’objecte d’aquesta convocatòria.

Els Centres de Desenvolupament Industrial Balear, a efectes d’aquesta convocatòria, són organismes de recerca sense ànim de lucre que disposen dels recursos materials i humans propis necessaris per a la realització d’activitats destinades tant a la generació de coneixement tecnològic com a facilitar-ne l’explotació d’aquest coneixement, ja sigui per centres existents o bé mitjançant la generació de noves iniciatives empresarials, que contribueixin a la millora competitiva de les empreses i al desenvolupament econòmic del seu entorn i que tinguin entre els seus representats/associats com a mínim un 20 % d’empreses amb IAE comprès entre els epígrafs 2, 3, 4 i 5, ambdós inclosos.

Queden excloses:

  1. Els sol·licitants en els quals es doni alguna de les circumstàncies que preveuen l’article 13.2 la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; tampoc en poden tenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que hagin estat sancionats d’acord amb l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, o amb l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals, i per eradicar l’LGTBI-fòbia, o amb l’article 37 de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
  2. Les societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la seva participació sigui majoritària.
  3. Les entitats que no tenguin el domicili fiscal i el centre de treball a les Illes Balears.
  4. Les Agrupacions Empresarials Innovadores, d’acord amb el Decret 83/2023, de 20 d’octubre.
  5. Les unions temporals d’empreses (UTE).

     


TERMINIS:

  • TERMINI D'INVERSIONS SUBVENCIONABLES:

Són subvencionables les inversions instal·lades, en funcionament, facturades i pagades en el període comprès entre l'1 de novembre de 2024 i el 31 d'octubre de 2025, ambdós inclosos.

  • TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

        El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals.

Aquest termini comença el desè dia natural comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  • TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LA JUSTIFICACIÓ:

El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades finalitza el 5 de novembre de 2025, o en la data que estableixi la Resolució de concessió, si és posterior.

 


ACTUACIONS SUBVENCIONABLES (consultau en la Resolució les actuacions excloses de subvenció):

  1. Despeses de funcionament de les estructures de coordinació i gestió de l’entitat, mitjançant el finançament de part dels costs del personal i de les despeses d’administració i funcionament.
  2. Despeses corrents directament vinculades al funcionament ordinari de l’entitat.
  3. Col·laboracions externes, com ara despeses externes de consultoria i altres serveis que s’especifiquin de manera detallada en la sol·licitud d’ajut i siguin necessaris per a la bona gestió i el funcionament de l’entitat, així com despeses per a la realització d’accions de promoció de la mateixa entitat: material promocional (catàleg o fullet promocional) i accions de difusió.

No es consideren despeses subvencionables les destinades al disseny de pàgines i entorns web.

    


QUANTIES DE L'AJUT:

Despeses de funcionament de les estructures de coordinació i gestió.

L’objecte d’aquesta línia és atorgar ajuts per a les càrregues econòmiques salarials i de la Seguretat Social derivades de la gerència i l’estructura de personal de les entitats beneficiàries.

Són subvencionables les despeses salarials i de la Seguretat Social de la gerència i del personal laboral contractat per l’entitat beneficiària, en la proporció següent:

Subvenció del 80 % de les despeses salarials i de la Seguretat Social de la gerència i del personal laboral contractat per l’entitat beneficiària.

Despeses corrents directament vinculades al funcionament ordinari de l’entitat.

Són subvencionables les despeses de funcionament ordinari, com ara el lloguer de les seus de les organitzacions, i les despeses de subministraments i comunicacions. No són subvencionables les despeses financeres ni d’inversió.

Subvenció del 50 % de les despeses justificades.

Col·laboracions externes.

Són subvencionables les despeses externes de consultoria i altres serveis que s’especifiquin de manera detallada en la sol·licitud d’ajut i siguin necessàries per a la bona gestió i el funcionament de l’entitat, així com despeses per a la realització d’accions de promoció de la mateixa entitat: material promocional (catàleg o fullet promocional) i accions de difusió.

Subvenció del 50 % de les despeses justificades.

L’import màxim subvencionable pels tres conceptes descrits en els apartats anteriors és de 40.000 euros per beneficiari.

   


PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

Tots els sol·licitants d’aquests ajuts estan obligats a presentar la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic específic disponible a la Seu electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, juntament amb la documentació prevista en l’apartat setè.

No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds i altra documentació que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d’aquest tràmit telemàtic. En cas de fer-ho es requerirà perquè l’esmeni a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’hagi dut a terme l’esmena.

             


ENLLAÇ ALS TRÀMITS I A LES PLANTILLES

 FASES DEL PROCEDIMENT TERMINI

PLANTILLES DELS DOCUMENTS 1, 2

Atenció: En dades del beneficiari dels formularis, el camp de Nom/Raó social ha de tenir un màxim de 30 caràcters.

Pàgina Web FASE I: Sol·licitud de l'ajut-Tràmit general de presentació de documentació

Des del 02/09/2025 a les 00:00h fins el 01/10/2025 a les 23.59h

(La sol·licitud de tramitació és un formulari on-line a emplenar i firmar en el moment de la tramitació)

PDF Declaració de documentació en poder de l'administració (opcional)

 Pàgina Web FASE II: Tràmit de sol·licitud de pagament de l'ajut i justificació Des del dia de la notificació de la resolució de concessió fins el 5/11/2025, o en la data que estableixi la Resolució de concessió, si és posterior.

(La sol·licitud de tramitació és un formulari on-line a emplenar i firmar en el moment de la tramitació)

Editor de Text Compte justificatiu

PDF Declaració de documentació en poder de l'administració (opcional)

 Pàgina Web Tràmit d'esmena d'errors / d'aportació d'altre documentació complementària

1 Signatura digital de documents: Per signar electrònicament un document que s'hagi de presentar en la Comunitat de les Illes Balears, ha d'estar en format PDF. Per signar un document PDF és necessari disposar d'un certificat digital o d'un DNI electrònic. NO són sistemes de firma vàlids el document firmat digitalment i escanejat amb posterioritat, així com la firma manuscrita escanejada.

La comprovació de la validesa de la signatura ha de realitzar-se mitjançant VALIDE:  https://valide.redsara.es/valide/

2 Eines gratuïtes recomanades per firmar un arxiu PDF:

         

Pàgina Web FITXA DEL PROCEDIMENT


DUBTES I CONSULTES

Secció de Subvencions (Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials):

Telèfon: 971176570

Adreça electrònica: subvencions@dgindust.caib.es