gestor_nou_ca.gif

Informació sobre gestors de residus a les Illes Balears

A. DEFINICIONS

(Article 2.n,ñ) de la Llei 7/2022, de 8 d'abril de 2022, de residus i sòls contaminats per una economia circular)

"Gestió de residus": la recollida, el transport i el tractament dels residus, inclosa la vigilància d'aquestes operacions, així com el manteniment posterior al tancament de els abocadors, incloses les actuacions realitzades en qualitat de negociant o agent.

"Gestor de residus": la persona o entitat, pública o privada, registrada mitjançant autorització o comunicació que realitzi qualsevol de les operacions que componen la gestió dels residus, sigui o no el productor dels mateixos.

 


B. TRÀMITS DE SOL·LICITUT D'AUTORITZACIÓ

(Art. 43 de la Llei 8/2019, de residus i sòls contaminats de les Illes Balears) 

Les activitats de gestió de residus desenvolupades a les Illes Balears i subjectes al règim d’autorització administrativa de la Llei 7/2022, requereixen l’autorització per a les instal·lacions on es desenvolupin i, de manera separada, d’una altra autorització com a operador per a les persones físiques o jurídiques que en facin l’explotació.

En aplicació de la disposició transitòria segona de la Llei 8/2019 de residus i sòls contaminats de les Illes Balears, d'ençà del primer d'octubre de 2019, aquest tràmit per a l'autorització i la inscripció en el registre, s'ha de fer telemàticament.

S'admetrà la presentació d'aquest tràmit per una persona física o entitat jurídica diferent de l'interessat sempre que estigui degudament autoritzat, l'apoderament o l'autorització de representació ha d'estar inscrit al Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) @podera. En aquest cas, a l'apartat 'Documentació' del tràmit telemàtic se sol·licitarà el justificant de registre d'apoderament.

B.1. AUTORITZACIÓ DE GESTOR DE RESIDUS - INSTAL·LACIÓ

Instal·lació on es desenvolupin operacions de tractament de residus, inclòs l'emmagatzematge a l'àmbit de la recollida en espera de tractament, així com l´ampliació, modificació o trasllat de dita instal.lació.

Acces al tràmit telemàtic de Autorització Instal·lació de Gestió de Residus

(Caldrà accés a cl@ve i disposar de certificat digital)

Dins aquest tràmit, se sol·licitarà una relació dels tipus i quantitats de residus que es pretén tractar, identificats mitjançant els codis LER i les seves operacions de tractament corresponent. Pel que fa als residus perillosos, ha d'incloure la informació sobre les característiques de perillositat dels mateixos.

Dins el tràmit telemàtic es remetrà a l'Agència Tributària per a realitzar el pagament de la taxa corresponent.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA, SOL·LICITADA EN EL TRÀMIT TELEMÀTIC:

- Identificació de la persona física o jurídica propietària de la instal·lació, incloent-hi el NIF

- Acreditació (escriptura) de la persona física o jurídica propietària de la instal·lació i en què aparegui com a representant legal el sol·licitant

- Acreditació (escriptura) de la propietat de l'immoble o contracte en vigor en què aparegui el consentiment de l'activitat

- Projecte de l'instal·lació, elaborat i signat per tècnic competent, amb el contingut indicat a l'annex IX de la Llei 7_2022, de 8 d'abril.

- Estudi d'impacte ambiental del projecte, Si es troba sotmes a la normativa vigent sobre avaluacions d'impacte ambiental de la CAIB

- Relació de codis LER de residus perillosos gestionats

Relació de codis LER de residus no perillosos gestionats

Relació de codis LER produït com a conseqüència de les operacions de tractament realitzades

- Justificant d'inscripció al Registre electrònic d'Apoderaments (REA) @podera (En cas de presentar la sol·licitud en representació d'altra persona fisica o jurídica).

 

B.1.1 Notificació de cessament d'activitat de gestió de residus

Quan cessi l'activitat de les autoritzacions de gestió de residus, cal presentar mitjançant Registre Electrònic Comú una declaració responsable, disponible a l'apartat 'Documents' d'aquesta pàgina, davant d'aquesta comunitat autònoma, a efectes de donar de baixa l'autorització al Registre de Producció i Gestió de Residus de les Illes Balears.

 

B.2. AUTORITZACIÓ DE GESTOR DE RESIDUS - OPERADOR

Persones físiques o jurídiques que realitzen una o diverses operacions de tractament de residus i que tenguin la seu social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Acceso al trámite telemático de Autorización Operador - Gestor de tratamiento de Residuos

(Deberá acceder a cl@ve y disponer de certificado digital)

Dentro de este trámite, se solicitará una relación de los tipos y cantidades de residuos que se pretende tratar, identificados mediante los códigos LER y sus operaciones de tratamiento correspondiente. En cuanto a los residuos peligrosos, debe incluir la información sobre las características de peligrosidad de los mismos.

Dentro del trámite telemático se remitirá a la Agencia Tributaria para realizar el pago de la tasa correspondiente.

DOCUMENTACIÓN NECESARIA, SOLICITADA EN EL TRÁMITE TELEMÁTICO:

- Identificación de la persona física o jurídica propietaria de la instalación, incluyendo el NIF

- Acreditación (escritura) de la persona física o jurídica propietaria de la instalación y en la que aparezca como representante legal el solicitante

- Memoria de explotación o memoria justificativa de solvencia técnica

Relación de códigos LER de residuos peligrosos gestionados

Relación de códigos LER de residuos no peligrosos gestionados

Declaración responsable de códigos LER producidos como consecuencia de las operaciones de tratament realizadas

Declaración responsable de los vehiculos utilizados

- Justificant d'inscripció al Registre electrònic d'Apoderaments (REA) @podera (En cas de presentar la sol·licitud en representació d'altra persona fisica o jurídica).

 


C. AVALUACIÓ D'IMPACTE AMBIENTAL

D'acord amb el Reial Decret 445/2023, de 13 de juny, pel qual es modifiquen els annexos I, II i III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. Es comunica que tots els projectes de gestió de residus han de sotmetre's a un procediment d'avaluació ambiental.

Consulteu la modificació dels annexos segons el Reial decret esmentat per determinar si un projecte s'ha de sotmetre a avaluació ambiental ordinària o simplificada.

 


D. DOCUMENTS

- Sol·licituds d'autorització

Plantilla_Codis_LER_gestors_RP.xlsxPlantilla comunicació de llistat de codis LER de residus perillosos per sol·licituds d'autorització d'instal·lacions de gestió

Plantilla_Codis_LER_gestors_RNP.xlsxPlantilla comunicació de llistat de codis LER de residus NO perillosos per sol·licituds d'autorització d'instal·lacions de gestió

Plantilla_Codis_LER_gestors_RNP.xlsxPlantilla comunicació de llistat de codis LER de residus produïts per sol·licituds d'autorització d'instal·lacions de gestió

Declaracio_Responsable_cessament_activitat_Gestor.pdf Declaració responsable cessament d'activitat de gestor de residus

Model_autoritzacio_instal_lacions_de_tractament_2022_ca_.pdf Model autoritzacio per a instal·lacions de tractament de residus

Model_autoritzacio_operador_instal_lacions_de_tractament_2022_ca_.pdf Model autoritzacio d'operador d'instal·lacions de tractament de residus

- Memòria anual

icono_estrella_listado.jpg Memòria VFU.xlsx Contingut memòria anual CAT

icono_estrella_listado.jpg Memòria VFU.xlsx Exemple memòria anual CAT

- Deixalleries

DEIXALLERIES. V03.PDF Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries

DEIXALLERIES AUTORITZADES PEL GOVERN BALEAR.pdf DEIXALLERIES AUTORITZADES PEL GOVERN DE LES ILLES BALEARS (Novembre 2023)

- Notes Tècniques

Presentació RD 20-2017 VFU.pdf Presentació del RD 20-2017, sobre els vehicles al final de la seva vida útil

NOTA TECNICA FRIGOS_NT_T1_V1.pdf Nota tècnica sobre el tractament de residus d'aparells elèctrics i electrónics

Nota Ministerio-1-1.pdf Nota relativa a l'aplicació del Reial Decret 180/2015, pel qual es regula el trasllat de residus a l'interior del territori de l'estat

icono_nou.png Modificació i adaptació d'inscripcions d'instal·lacions de gestió de residus al RPGRIB

 


desc_Boton_SRSC_ca.PNG