Ponents

Xavier Chavarría Navarro (2016/17): 

Mestre de primer ensenyament, Diplomat en Professorat d'EGB, Llicenciat en Geografia i Història, Llicenciat en Pedagogia, Llicenciat en Dret, Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia, Llicenciat en Filologia Hispànica, Postgraduat en Formació de Formadors, Postgraduat en Educació Física, Màster en Supervisió i Avaluació de l'Educació, i Doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació.

Treballa com a inspector d'Educació a Barcelona Ciutat (des de 2005 com a inspector cap), i com a Consultor de l'assignatura "Avaluació de programes, centres i professors" a la Universitat Oberta de Catalunya. Ha estat professor associat, durant 10 anys, del Departament de Didàctica de l'Expressió Musical i Corporal (Universitat de Barcelona)

Ha publicat 12 llibres sobre educació, més d'un centenar d'articles en revistes educatives i més de 50 comunicacions en congressos, jornades i simposis professionals. Ha participat en nombroses activitats com a formador de professors i equips directius en diferents països. Està acreditat com a avaluador de programes educatius europeus davant l'OAPEE (Madrid) i la Comissió Europea (Brussel·les).

És membre fundador del Fòrum Europeu d'Administradors de l'Educació d'Espanya (FEAE), durant els últims vuit anys representa aquesta organització com a corresponsal a la "European Forum on Educational Administration" (EFEA) i, actualment, és el vicepresident europeu d'EFEA. Ha participat en diversos intercanvis educatius internacionals (Danbury Park, Riga, Sofia, Hamburg, Straubing, Ljubiana, Dublin, Lisboa, Açores, Veliko Tarnovo, Utrecht, Paris, Leiden, Elvas-Càceres, Granada, Saragossa, Ange, Gotteborg, Bucarest, Toulouse, Istanbul, L'vov, i Sheffield).

 

Guida Al·lés Pons (2016/17 - 2017/18):

Llicenciada en Pedagogia. Acompanya processos formatius a centres centrats en la millora a partir de les competències bàsiques. Ha copublicat el llibre Ordinadors a les aules (Graó).

Ha treballat de mestra a diferents etapes (des d´infantil fins a batxillerat i cicles formatius). Fundadora de Nosaltres Competents.

Juli Palau (2017/18):

uli Palou Sangrà és llicenciat en filosofia i en filologia catalana i doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació (2002). La seva tesi va merèixer el Premi Especial de Doctorat. Va rebre el Premi de Pedagogia Rosa Sensat l’any 1992 i el Premi Alexandre Galí de Pedagogia, el 2004. Té una llarga experiència com a mestre i com a formador de mestres. Actualment és professor titular del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de Barcelona. Professor de diversos màsters i director de tesis doctorals que centren els seus objectius en l’aprenentatge de llengües.

La seva tesi doctoral tracta sobre les representacions i les actuacions dels docents en relació amb l’ensenyament de la llengua oral. L’interès per relacionar allò que fan els docents amb allò que pensen continua encara vigent en les recerques en les quals es troba implicat actualment.

A nivell recerca, forma part des dels seus inicis del grup de recerca Plurilingüisme i Aprenentatge de Llengües (PLURAL). Com a membre del grup ha realitzat un nombre considerable d’estudis sobre les representacions i actuacions dels docents en relació amb l’aprenentatge de llengües en entorns plurilingües. La metodologia que ha seguit en aquestes investigacions segueix les orientacions de la recerca etnogràfica, segons la qual es tracta de saber què succeeix en els escenaris concrets i de construir categories d’anàlisi que permetin anar més enllà d’una simple descripció dels fets observats. Per tal que l’anàlisi de les dades obtingudes permeti accedir de manera rigorosa a un nivell interpretatiu. En els darrers anys, dins del marc de la recerca de PLURAL, ha actualitzat les propostes fetes des de l’anàlisi del discurs i, d’una manera especial, des de l’anàlisi del discurs en interacció.

Xavier Teix (2017/18):