OBSERVATORI DE L'HABITATGE DE LES ILLES BALEARS

 

Indicador NH01: Construcció d'habitatge

mapa_hero

La construcció d'habitatges va assolir les cotes més altes en la primera dècada del present segle. No obstant, l'esclat de la bombolla immobiliària va suposar un punt d'inflexió clar. A partir de 2008, la construcció entra en una fase de mínims prolongats a totes les Illes fins al 2025 que ha tornat a pujar: El creixement global dels visats d'habitatge a l’any 2025 va ser del 29,78% respecte al 2024 (de 3.731 a 4.842 visats).

Respecte a la concessió de llicències, a les Illes Balears en el període 2000-2019, l'any 2000 va ser el més elevat en nombre de llicències d'obra nova d'habitatges amb 13.868 llicències. A partir de 2007 el nombre de llicències es va reduir fins arribar al 2013 amb un mínim de 655.

Els habitatges plurifamiliars constitueixen el tipus d'obra més comú en el total d'obres construïdes. Entre 2000 i 2022, el 64% del total son d'aquest tipus, el 21% son unifamiliars i el 15% son habitatges a rehabilitar.

NOMBRE D'HABITATGES VISATS
EVOLUCIÓ ILLES BALEARS
NOMBRE DE LLICENCIES D'OBRA DE NOVA PLANTA
ILLES BALEARS
MALLORCA
MENORCA
EIVISSA
FORMENTERA
CERTIFICACIONS DE FI D'OBRA
TOTAL ILLES BALEARS
EVOLUCIÓ ILLES BALEARS

VISOR