Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 7163
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 22 de juny de 2017 per la qual es regula el reconeixement de l’experiència formativa com a formació permanent del professorat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l’article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació del professorat.

2. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a la lletra e de l’article 8.1 determina, com a modalitat de formació, els programes d’experiència formativa que impulsin i reconeguin la participació en experiències d’innovació, experiències formatives en empreses i institucions, intercanvis, participació en programes europeus i en projectes de recerca per a la investigació educativa.

3. El Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020, aprovat per mitjà de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 16 de març de 2016 estableix, al punt 7.3, que la modalitat de programes d’experiència formativa (PEF) consisteix en la realització de pràctiques professionals en àmbits o indrets relacionats amb l’àrea que imparteix el professor o en àrees d’especialització didàctica i pedagògica: estades en empreses, elaboració de materials i recursos didàctics, intercanvis i participació en programes europeus o internacionals, participació en programes de recerca o d’innovació educativa o d’altres similars. Aquestes han de tenir una durada d’entre 20 i 100 hores i han d’anar lligades a una memòria reflexiva i d’aplicació a la pràctica docent.

4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix, a l’article 15, que la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat podrà dictar les instruccions en relació amb les característiques d’aquesta modalitat, els requisits, les condicions de l’avaluació i el procediment per al seu reconeixement.

5. El Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 c que la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat és competent en matèria de formació permanent del professorat.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

2. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 16 de juliol).

3. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 16 de març de 2016 per la qual s’aprova el Pla Quadriennal de Formació Permanent del Professorat 2016-2020 (BOIB núm. 41, de 31 de març).

4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 54, de 6 de maig).

5. El Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les instruccions relatives a les característiques, els requisits, les condicions d’avaluació i el procediment per al reconeixement de l’experiència formativa com a formació permanent del professorat que figuren a l’annex d’aquesta resolució.

2. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 22 de juny de 2017

La directora general,

Maria F. Alorda Vilarrubias

 

ANNEX

Instruccions relatives a les característiques, els requisits, les condicions d’avaluació i el procediment per al reconeixement de l’experiència formativa com a formació permanent del professorat

Article 1

Objecte i àmbit d’aplicació

Aquestes Instruccions concreten aspectes relatius a les característiques, els requisits, les condicions d’avaluació i el procediment per al reconeixement de l’experiència formativa duita a terme per les persones destinatàries de la formació permanent especificades en els apartats a, b, c, d i g de l’article 3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol.

Article 2

Activitats considerades d’experiència formativa

1. Poden ser considerades activitats d’experiència formativa les següents: estades en empreses, elaboració de materials i recursos didàctics, grups de treball, intercanvis i participació en programes europeus o internacionals, participació en projectes de recerca o programes d’innovació educativa i tutorització d’alumnes en pràctiques, sempre que compleixin els requisits assenyalats a l’article 15.1 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017.

2. Els centres educatius o xarxes de centres poden presentar programes d’experiència formativa d’acord amb el que estableix l’article 15.2 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017. Aquests programes han de seguir el procés previ d’homologació que s’estableix a l’Ordre esmentada perquè puguin ser reconeguts.

3. Aquestes activitats han de tenir una durada d’entre 20 i 100 hores i han d’incloure una fase de formació presencial o a distància, una fase d’aplicació a la pràctica docent i una memòria reflexiva sobre la transferència de la formació.

Article 3

Avaluació de les activitats d’experiència formativa

L’avaluació dels participants a les activitats d’experiència formativa és responsabilitat dels òrgans i entitats convocants, seguint el que estableix l’article 6 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017.

Article 4

Estades en empreses

La Conselleria d’Educació i Universitat ha de fer les convocatòries pertinents de l’activitat d’estades formatives en empreses mitjançant una resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat.

Article 5

Programes europeus o internacionals

1. La participació en projectes Erasmus+ pot ser reconeguda en la modalitat de programes d’experiència formativa (PEF), a partir del curs 2017-2018, sempre que es compleixin les condicions establertes a l’article 15.1 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017, en les condicions següents:

a. Acció clau KA1: 35 hores de formació permanent per curs escolar, fins a un màxim de 70 hores.

b. Acció clau KA2: 35 hores de formació per curs escolar, fins a un màxim de 100 hores.

2. A la persona que coordini el projecte Erasmus+ se li han de certificar un 25 % més d’hores de formació.

3. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat certificarà d’ofici al portal del personal les hores de formació als participants i coordinadors, una vegada rebuda la documentació justificativa per part del Servei de Projectes Lingüístics.

Article 6

Projectes de recerca

1. Els projectes de recerca en matèria educativa poden ser reconeguts en la modalitat de programes d’experiència formativa (PEF) amb un màxim de 60 hores de formació, sempre que s’ajustin al que estableix l’article 13.1 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017.

2. Aquests projectes han de seguir el procediment d’homologació, reconeixement i certificació descrit a l’Ordre esmentada.

Article 7

Programes d’innovació educativa

1. Els programes d’innovació educativa poden ser reconeguts en la modalitat de programes d’experiència formativa (PEF) sempre que compleixin les condicions establertes a l’article 15.1 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 i que incloguin una activitat formativa de, com a mínim, 12 hores.

2. Aquests programes es poden reconèixer amb 30 hores de formació permanent per als participants, i un 25 % més d’hores per a la persona que coordini el programa.

3. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat revisarà el compliment de les condicions establertes en el punt 1 i assignarà les hores que corresponguin de formació permanent del professorat.

Article 8

Tutoria d’alumnes en pràctiques

La tutorització d’alumnes en pràctiques pot ser reconeguda amb un màxim de 30 hores de formació en la modalitat de programes d’experiència formativa (PEF), segons l’article 14 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017.