Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 2989
Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa,  estableix a l’article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat.

La Llei orgànica 2/1983, de 23 de febrer, de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, atorga en l’article 36.1 a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en matèria d’ensenyament no universitari, la competència exclusiva en la formació i el perfeccionament del personal docent.

El Decret 68/2001, de 18 de maig, pel qual es regula l’estructura i l’organització de la formació permanent del professorat de la comunitat autònoma de les Illes Balears regula, al capítol IV, els centres de professorat i, a la disposició final primera, autoritza el conseller d’Educació i Cultura per dictar les disposicions necessàries per a l’aplicació, el desplegament i l’execució del que es disposa en el decret.

Així, l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de dia 27 de gener de 2009 per la qual es regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears va desplegar determinades disposicions del Decret 68/2001; va crear el centre de professorat de Formentera, independent del d’Eivissa; va incloure una nova denominació del centre de professorat de Palma, i va establir els distints àmbits de les assessories de formació, entre d’altres mesures.

D’altra banda, l’Ordre esmentada es va modificar per mitjà de la disposició final tercera del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques. Aquestes modificacions afecten el límit de temps per exercir la funció assessora i la direcció dels centres de professorat i els requisits per accedir-hi que estableixen els articles 3 i 7 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de dia 27 de gener de 2009 per la qual es regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears, a més de modificar el nombre mínim d’assessories assignades a cada centre de professorat segons la seva tipologia.

No obstant això, la disposició final cinquena del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques estableix que la norma que es modifica en virtut de la disposició final tercera es pot modificar, a partir de l’entrada en vigor del Decret llei, mitjançant una ordre de la persona titular de la conselleria competent en matèria d’educació.

Atesa l’experiència de funcionament dels centres de professorat, les noves necessitats formatives del personal docent i la imprescindible innovació pedagògica que planteja l’actual estat del sistema educatiu es fa necessària una nova regulació que permeti una coordinació més eficaç de la xarxa de centres de professorat, doti de major estabilitat els equips pedagògics de la xarxa i estableixi nous àmbits de les assessories de formació per adequar-les a la formació permanent que necessita l’exercici de les noves competències que vol fomentar el sistema educatiu; en especial, el treball en equip i en xarxa, la millora de la convivència, l’àmbit emocional i de les habilitats socials i comunicatives, les noves tecnologies de la informació i la comunicació, i la gestió de centres i grups de treball. És per això que, amb aquesta nova disposició quedarà derogada l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de dia 27 de gener de 2009 per la qual es regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears.

Així mateix, l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura, de dia 2 de gener de 2002, per la qual es regula la planificació i el reconeixement de la formació del professorat no universitari, estableix les condicions del reconeixement i acreditació de la formació que organitzen els centres de professorat i les entitats col·laboradores i determina el procediment pel qual s’han d’aprovar el pla plurianual de formació permanent del professorat. Amb aquesta disposició es modifica parcialment l’ordre esmentada per tal de dotar de major eficàcia l’aprovació dels plans plurianuals garantint la participació del Consell Escolar de les Illes Balears en el procés d’elaboració d’aquests.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l’article 2.4 que les competències en matèria de formació permanent del professorat les exerceix la Conselleria d’Educació i Universitat a través de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.

Per tot això, i en ús de l’autorització conferida per la disposició final primera del Decret 68/2001 i de la disposició final cinquena del Decret llei 5/2012, d’acord amb el Consell Consultiu, dict la següent

ORDRE

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte desenvolupar l’estructura, l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears per donar resposta a les noves necessitats del sistema educatiu i especialment dels equips pedagògics dels centres educatius, en relació amb la formació permanent del professorat, promovent-la especialment en els centres educatius.

Article 2

La xarxa de centres de professorat

  1. La xarxa de centres de professorat de les Illes Balears la constitueixen:
    • El Centre de Professorat Jaume Cañellas Mut, amb seu a Palma, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats dels municipis d’Algaida, Andratx, Banyalbufar, Bunyola, Calvià, Deià, Esporles, Estellencs, Fornalutx, Llucmajor, Marratxí, Palma, Puigpunyent, Santa Eugènia, Santa Maria, Sóller i Valldemossa.
    • El Centre de Professorat d’Inca, amb seu a Inca, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats dels municipis d’Alaró, Alcúdia, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Costitx, Inca, Lloret, Lloseta, Llubí, Escorca, Mancor, Maria de la Salut, Muro, Pollença, sa Pobla, Santa Margalida, Selva, Sencelles i Sineu.
    • El Centre de Professorat de Manacor, amb seu a Manacor, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats dels municipis d’Ariany, Artà, Campos, Capdepera, Felanitx, Manacor, Montuïri, Petra, Porreres, Sant Joan, Sant Llorenç, Santanyí, ses Salines, Son Servera i Vilafranca.
    • El Centre de Professorat de Menorca, amb seu a Ciutadella i extensió a Maó, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats dels municipis de l’illa de Menorca.
    • El Centre de Professorat d’Eivissa, amb seu a Eivissa, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats dels municipis de l’illa d’Eivissa.
    • El Centre de Professorat de Formentera, amb seu a Formentera, que té com a àmbit geogràfic d’actuació els centres públics i concertats de l’illa de Formentera.
  2. Els centres de professorat es classifiquen en tres tipus: III, II i I. El Centre de Professorat Jaume Cañellas Mut és de tipus III, els centres de professorat d’Inca, Manacor, Menorca i Eivissa són de tipus II i el Centre de Professorat de Formentera és de tipus I.
  3. Els centres de professorat tenen les funcions que estableix el Decret 68/2001, de 18 de maig, per la qual cosa tenen la consideració de centres docents a tots els efectes.
  4. L’àmbit geogràfic dels centres de professorat de l’illa de Mallorca no exclou que determinades actuacions formatives organitzades per cadascun d’aquests es puguin adreçar al professorat de tota l’illa.
  5. Algunes activitats formatives, en funció de les necessitats, podran adreçar-se a tot el professorat de les Illes Balears, independentment de l’àmbit geogràfic d’actuació de cada centre de professorat, si així ho determina la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, per mitjà del Servei de Formació del Professorat, en atribució de les funcions que aquest servei té assignades per mitjà del Decret 68/2001, de 18 de maig, pel qual es regula l’estructura i l’organització de la formació permanent del professorat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article 3

Coordinació de la xarxa de centres de professorat

  1. La coordinació de la xarxa de centres de professorat l’exerceix el Servei de Formació del Professorat, d’acord amb el que estableix el Decret 68/2001, de 18 de maig.
  2. Una comissió de coordinació, de caràcter intern, assessorarà el Servei de Formació del Professorat en la tasca de coordinació dels centres de professorat. Aquesta comissió ha de garantir l’homogeneïtzació de la formació d’àmbit d’insular a Mallorca o d’àmbit autonòmic, així com l’organització de les activitats de formació compartides entre els distints centres de professorat.
  3. La comissió de coordinació la formen la persona titular del Servei de Formació Permanent del Professorat, que la coordinarà, i les persones que exerceixen la direcció dels centres de professorat. Una persona del personal funcionari del Servei de Formació Permanent del Professorat actua com a secretari o secretària de la comissió.
  4. La comissió de coordinació, a convocatòria de la persona titular del Servei de Formació del Professorat, s’ha de reunir almenys tres vegades cada curs acadèmic, un cop per trimestre.

Article 4

Personal dels centres de professorat

Els centres de professorat estan integrats per un director o directora,  personal assessor de formació i personal d’administració i serveis. Els llocs de treball de direcció i assessories de formació tenen la consideració de llocs de treball de naturalesa docent.

Article 5

Assessories de formació

  1. Les funcions de les assessories de formació són les que determina el Decret 68/2001, de 18 de maig.
  2. El personal assessor de formació s’ha de seleccionar per concurs públic de mèrits en les convocatòries que s’estableixin a aquest efecte i destinar al centre de professorat en règim de comissió de serveis.
  3. El personal funcionari docent que opti a les places d’assessoria de formació ha de comptar amb els requisits següents:
    1. Ser funcionari o funcionària de carrera en servei actiu d’un dels cossos següents: de mestres, de professorat d’educació secundària, de professorat tècnic de formació professional i de professorat dels ensenyaments de règim especial.
    2. Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari o funcionària de carrera en actiu en algun dels cossos que integren la funció pública docent.
    3. Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.
    4. Estar destinat a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el moment de la convocatòria per a la provisió de places d’assessories als centres de professorat.
    5. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
    • A més de complir amb aquests requisits les persones que optin per a les places d’assessoria de formació hauran de presentar un projecte de treball sobre el lloc de feina que sol·liciten i realitzar una entrevista personal.
  4. El nomenament del personal assessor de formació es farà per un període inicial de dos anys. Després d’aquest període, s’ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. Les condicions d’aquesta avaluació s’estableixen a l’article 6 d’aquesta Ordre d’acord amb el Decret 68/2001, de 18 de maig. Durant el primer any les persones assessores hauran de realitzar un curs de formació establert per la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat
  5. En el cas que no s’hagin cobert la totalitat de les places convocades, es nomenaran per un període d’un any, en règim de comissió de serveis, persones funcionàries docents, que ocuparan aquestes places de manera provisional durant un any.
  6. A cada centre de professorat, hi podrà haver assessories dels àmbits següents:
    1. Àmbit de les metodologies d’aprenentatge i de les didàctiques de l’ensenyament.
    2. Àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals.
    3. Àmbit de la gestió de centres i equips.
    4. Àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.
    5. Àmbit de la inclusivitat i atenció a la diversitat.
    6. Àmbit de la formació científica, tècnica i professional.
    7. Àmbit de la formació lingüística, social i artística.
    8. Altres àmbits que es puguin establir amb perfils complementaris de les línies prioritàries de formació i/o dels programes de la Conselleria d’Educació i Universitat.
  7. El nombre d’assessories en cada centre de professorat s’ha d’adequar al nombre de centres adscrits, al nombre de docents i a les característiques especials del seu àmbit geogràfic. El nombre d’assessories de cada centre de professorat ha de ser d’un mínim de vuit en el cas dels de tipus III, un mínim de quatre en els de tipus II i un mínim d’un en el cas dels de tipus I. Les places d’assessoria es podran incrementar segons els canvis en el nombre de centres de l’àmbit geogràfic, l’augment del professorat del seu àmbit o segons els programes educatius que dissenyi la Conselleria d’Educació i Universitat.
  8. La Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat determina l’àmbit de les assessories que corresponen a cada centre de professorat i pot agrupar aquests àmbits en funció del nombre d’assessories assignades a cada centre de professorat.
  9. Les assessories de formació han d’atendre la seva tasca des d’una perspectiva interdisciplinària i globalitzadora i han de col·laborar en la realització d’activitats formatives d’altres centres de professorat o de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat segons estableixi el Servei de Formació del Professorat, amb el coneixement de la direcció del seu centre de professorat d’origen.

Article 6

Avaluació

  1. Per als processos d’avaluació de la direcció i de les assessories dels centres de professorat en el segon i quart any d’exercici, la directora o director general de Formació Professional i Formació del Professorat ha de nomenar una comissió avaluadora integrada pels membres següents:
    1. La persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui, que la presidirà.
    2. La persona titular del Servei de Formació del Professorat o persona en qui delegui.
    3. Una persona representant del Departament d’Inspecció Educativa.
    4. Un funcionari o funcionària adscrit al Servei de Formació del Professorat, que actuarà com a secretari.
    5. La persona titular del Servei d’Innovació Educativa o persona en qui delegui.
    6. Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Junta de Personal Docent no Universitari de les Illes Balears podrà assistir amb veu però sense vot a les sessions de la comissió avaluadora.
  2. Les funcions d’aquesta comissió són:
    1. Valorar el treball realitzat per les persones avaluades.
    2. Elaborar un informe individual de cada persona avaluada.
    3. Proposar a la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat la pròrroga o revocació de la comissió de serveis de cada persona avaluada, la qual ha d’elevar aquesta proposta a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent perquè la resolgui.
  3. El procés d’avaluació ha de permetre valorar el desenvolupament de les tasques de les persones avaluades, per la qual cosa es tendran en compte els següents criteris d’avaluació:
    1. La intervenció en les actuacions realitzades.
    2. La implicació en les tasques de gestió del centre de professorat.
    3. La participació en la dinàmica interna de l’equip pedagògic.
    4. La relació amb el professorat i els centres educatius que hagin estan subjectes de l’assessorament formatiu.
  4. La comissió avaluadora ha d’utilitzar per a la seva tasca els instruments següents:
    1. Memòria de la tasca desenvolupada per les persones avaluades i propostes de millora.
    2. En el cas de les assessories, informe de la direcció del centre de professorat on exerceix la persona avaluada. L’informe s’haurà de fonamentar en evidències, procedents de les avaluacions continues que s’han fet durant les activitats que ha coordinat, las realitzades pels assistents als processos formatius i pels representants dels centres docents al centre de professorat, així com per les coavaluacions entre els assessors del mateix centre.
    3. Informe del Servei de Formació del Professorat que ha de fer referència als criteris assenyalats al punt 3 d’aquest article.
    4. Entrevista personal amb la persona avaluada.
  5. La comissió avaluadora es reunirà totes les vegades que consideri convenient, d’acord amb els terminis de la constitució de la comissió que s’assenyalin en la convocatòria de les avaluacions i de lliurament de l’informe final que s’estableix en aquesta Ordre

Article 7

Òrgans unipersonals

Els òrgans de govern unipersonals dels centres de professorat són el de direcció i el de secretaria, que tenen les funcions que s’estableixen al Decret 68/2001, de 18 de maig.

Article 8

El director

  1. Els directors o directores dels centres de professorat s’han de seleccionar mitjançant concurs públics de mèrits i els ha de nomenar la persona titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta del director o directora general de Formació Professional i Formació del Professorat. El director o directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dictarà les instruccions oportunes per mitjà de les respectives convocatòries a l’efecte del que s’estableix al Decret 68/2001, de 18 de maig.
  2. Les persones que optin a les places de direcció dels centres de professorat han de complir els requisits següents:
    1. Ser funcionari o funcionària de carrera en servei actiu d’un dels cossos següents: de mestres, de professorat d’educació secundària, de professorat tècnic de formació professional i de professorat dels ensenyaments de règim especial.
    2. Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari o funcionària de carrera en actiu en algun dels cossos que integren la funció pública docent.
    3. Tenir una experiència docent directa de sis anys com a mínim.
    4. Estar destinat a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la convocatòria per a la provisió de places d’assessories als centres de professorat.
    5. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
  3. El nomenament dels directors o directores dels centres de professorat es farà per un període inicial de dos anys. Després d’aquest període, s’ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. Les condicions d’aquesta avaluació s’estableixen a l’article 6 d’aquesta Ordre d’acord amb el Decret 68/2001, de 18 de maig. Durant el primer any els directors o directores hauran de realitzar un curs de formació establert per la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
  4. En cas que no hi hagi persones candidates a la direcció d’un centre de professorat, que aquestes no compleixen els mèrits exigits a la convocatòria o que cap persona candidata no superi la fase de concurs públic de mèrits o el procés d’avaluació per a la renovació, el director o directora general de Personal Docent, a proposta del director o directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, nomenarà, entre el personal funcionari docent de carrera, un director o directora amb caràcter provisional per un període de dos anys, sempre que acompleixin els requisits sol·licitats a la convocatòria del concurs de mèrits per a la direcció dels centres de professorat.
  5. El director o la directora cessarà en les seves funcions quan acabi el seu mandat o quan es produeixi alguna de les causes següents:
    1. Renúncia justificada i acceptada per la Conselleria d’Educació i Universitat.
    2. Trasllat voluntari a un centre situat fora de la comunitat autònoma o pas a una altra situació diferent del servei actiu.
    3. Resultat negatiu de l’avaluació efectuada després del segon o del quart any del seu mandat.

Article 9

El secretari o secretària

  1. El secretari o la secretària té les funcions assenyalades al Decret 68/2001, de 18 de maig, i és nomenat i cessa d’acord amb el que s’estableix al mateix Decret. Així mateix, cessat en les seves funcions en el cas de cessament del director o de la directora, si la direcció entrant en proposa la substitució després de l’informe previ del consell del centre de professorat, o a petició pròpia raonada i acceptada per l’autoritat educativa que el va nomenar.
  2. En el cas d’absència o malaltia del director o directora, la persona titular de la secretaria del centre de professorat n’exercirà les funcions.
  3. En el cas del Centre de Professorat de Formentera, no existirà l’òrgan unipersonal de secretaria i la persona titular de la direcció exercirà aquesta funció.

Article 10

Òrgans col·legiats

Els òrgans col·legiats de cadascun dels centres de professorat són el consell del centre de professorat i l’equip pedagògic. La seva composició i les seves funcions són les que estan  establertes al Decret 68/2001, de 18 de maig.

Article 11

El consell del centre de professorat

  1. El consell del centre de professorat s’ha de reunir un cop cada trimestre, sempre que el convoqui el president o presidenta, o a sol·licitud d’almenys un terç de les persones que l’integren.
  2. La permanència com a membre del consell del centre de professorat, excepte el que es disposa com a causes de cessament, ha de ser la següent:
    1. Els càrrecs de direcció i secretaria, durant el període del seu mandat.
    2. Les persones elegides en representació dels centres docents de l’àmbit geogràfic dels centres de professorat, tres anys.
    3. Les persones en representació dels equips d’orientació educativa i psicopedagògica i equips d’atenció primerenca, tres anys.
    4. Les persones en representació de les assessories de formació de l’equip pedagògic, tres anys.
    5. Les persones en representació de l’administració educativa i l’administració municipal, per períodes renovables de dos anys.
  3. Per elegir la representació dels centres docents s’ha d’obrir un termini quan pertoqui perquè s’hi puguin presentar les candidatures, s’ha de determinar el dia en què les persones representants de formació de cada centre docent puguin acudir al centre de professorat a votar i s’ha de comunicar quin procés han de seguir per emetre el vot per correu.
  4. Cada tres anys, abans del 31 d’octubre, s’han de renovar les persones representants electes, que s’han d’incorporar al consell del centre de professorat. En cas que alguna persona representant electa es traslladi a un centre situat fora de l’àmbit geogràfic del centre de professorat, o passi a una altra situació diferent del servei actiu, cessarà i serà substituïda per la persona següent de la llista de votació. En el cas d’absència de persones candidates, quedarà vacant fins a la propera elecció.

Article 12

L’equip pedagògic

  1. L’equip pedagògic el convocarà i presidirà la persona que ocupi la direcció del centre de professorat en el període que el mateix equip determini o quan la direcció ho consideri oportú per a l’exercici de les seves funcions.
  2. L’equip pedagògic ha d’elaborar i modificar, si escau, el seu reglament de règim interior, el qual ha de recollir, entre d’altres, els aspectes següents:
    1. L’estructura organitzativa de l’equip pedagògic.
    2. L’articulació de les tasques i relacions entre els diferents òrgans per garantir-ne un funcionament coordinat i eficaç.
    3. Els criteris per confeccionar els horaris del centre de professorat i de les assessories.
    4. Els mecanismes de relació amb els centres i el professorat del seu àmbit actuació i amb altres institucions públiques i privades.
    5. La coordinació amb els serveis de la Conselleria d’Educació i Universitat.
    6. Les condicions de modificació del reglament.
  3. L’equip pedagògic ha d’elaborar a principi de curs el seu  programa d’actuació anual a partir de les instruccions que dicti la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat. El programa d’actuació ha de ser un reflex concret i real de les tasques a desenvolupar.
  4. L’equip pedagògic ha d’elaborar al final de cada curs una memòria descriptiva i valorativa del desenvolupament del programa anual d’actuació, així com també un informe d’avaluació sobre la contribució d’aquest programa al desenvolupament del pla de formació permanent del professorat vigent i els informes que determini el Servei de Formació del Professorat. La memòria ha d’incloure una descripció concreta de les activitats realitzades i les seves avaluacions.

Article 13

Funcionament i coordinació

L’organització, el funcionament i la coordinació dels centres de professorat corresponen a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, que podrà dictar, a tal efecte, les instruccions oportunes.

Article 14

Horaris

  1. Els centres de professorat han d’estar oberts, de dilluns a divendres, els dies que s’assenyalin al calendari escolar de cada any, des de l’1 de setembre fins al 15 de juliol. L’horari d’atenció al públic ha de ser de matí i d’horabaixa, en els períodes compresos entre les 9.00 i les 14.00 hores i entre les 16.00 i les 20.00 hores. Es podran programar activitats formatives fins a les 21.00 hores i, si és necessari, el dissabte. Ateses les especials condicions del Centre de Professorat de Formentera, la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat podrà adaptar per aquest centre, l’horari d’atenció al públic.
  2. El personal docent destinat als centres de professorat s’ha d’incorporar al seu lloc de treball el dia 1 de setembre i hi ha de romandre fins el 15 de juliol.
  3. La jornada laboral del personal docent adscrit als centres de professorat és la que està establerta amb caràcter general per al professorat.
  4. La distribució de l’horari setmanal de treball de cada docent destinat als centres de professorat s’ha d’establir a principi de curs i ha d’incloure els períodes en els quals ha d’estar a disposició del professorat per proporcionar informació general i assessorament als locals dels centres de professorat. La resta de temps s’ha de dedicar a les tasques específiques de l’assessoria, amb especial dedicació a la formació en els centres docents, xarxes de centres o grups de docents d’una zona.
  5. La direcció del centre de professorat ha de trametre abans del 31 d’octubre de cada curs acadèmic a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat els horaris de les persones integrants de l’equip pedagògic perquè els aprovi i els trameti al Departament d’Inspecció Educativa per facilitar-ne les funcions de seguiment i supervisió.

Article 15

Gestió econòmica

  1. La Conselleria d’Educació i Universitat aportarà als centres de professorat els fons per atendre les despeses de funcionament i, entre aquestes, les que es derivin de la realització d’activitats de formació.
  2. Cada centre de professorat ha d’elaborar el seu projecte de pressupost anual que, després de l’aprovació prèvia del consell del centre de professorat, ha de trametre cada any abans del 31 de gener a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat i a la Secretaria General per a l’aprovació definitiva.
  3. Per a la gestió econòmica dels centres de professorat s’ha d’aplicar la normativa general establerta per als centres docents públics no universitaris.

Article 16

Registres

Cada centre de professorat ha de comptar almenys amb els registres següents, sota la custòdia de la persona responsable de la secretaria:

  1. Llibre d’actes de les reunions dels òrgans col·legiats.
  2. Registre d’inventari.
  3. Registre de comptabilitat.

Disposició addicional única

Norma que es modifica

L’apartat 1 de l’article 42 de l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de dia 2 de gener de 2002 per la qual es regula la planificació i el reconeixement de la formació permanent del professorat no universitari (BOIB núm. 8, de 17 de gener) adopta la redacció següent:

El Pla de formació permanent del professorat és el conjunt de directrius i d’accions previstes per l’Administració educativa de les Illes Balears per millorar el nivell de preparació i el desenvolupament personal i professional del professorat no universitari, amb l’objectiu final de garantir la qualitat de l’ensenyament. Ha de ser plurianual i ha d’aprovar-se mitjançant una resolució del conseller d’Educació i Universitat, després de l’informe previ del Consell Escolar de les Illes Balears.

Disposició derogatòria única

Normes que es deroguen

Es deroga l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de dia 27 de gener de 2009 per la qual es regula l’estructura i el funcionament dels centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 23, de 14 de febrer) i la Resolució de la directora general d’Ordenació, Innovació i Formació del Professorat que regula la constitució de les comissions d’avaluació dels assessors dels centres de professorat i els seus principis d’actuació (BOIB núm. 39, de 8 de març de 2005).

Disposició final única

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entrarà en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 11 de març de 2016

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà