Xfuel, empresa amb el Segell Innobal, rep finançament de 7,7M de l'Accelerador del EIC per al seu projecte de combustibles sostenibles

Xfuel, reconegut en 2024 com a pime innovadora gràcies al Segell Innobal per la Direcció General d'Innovació i Transformació Digital, ha rebut un finançament de 7,7 milions d'euros de l'Accelerador del Consell Europeu d'Innovació (EIC) per a desenvolupar el seu projecte ROW2FUEL. Aquest projecte busca crear un combustible sostenible de baixa emissió per al sector del transport, utilitzant tecnologia pròpia per a convertir materials de rebuig en un combustible ultralimpio.

XFuel és una pime amb seu a Mallorca que ha desenvolupat tecnologies de conversió pròpies i revolucionàries que produeixen combustibles de baixa emissió de carboni a partir de residus, amb costos competitius enfront dels combustibles fòssils. Els combustibles drop-in de XFuel compleixen amb les especificacions i el rendiment dels combustibles fòssils (densitat energètica), cosa que significa que són compatibles amb els motors de combustió existents i la infraestructura de combustibles fòssils, permetent el seu reemplaçament immediat.

D'altra banda, si bé és cert que l'electrificació és fonamental per a reduir les emissions en el sector del transport, no és una solució viable per a tots els segments, en particular per a camions de càrrega pesada, vaixells i avions. Atès que gran part del transport continuarà depenent de combustibles líquids, especialment en els sectors marítim i aeronàutic, on s'espera un augment en el consum de combustible, existeix una necessitat urgent de combustibles de baixa emissió de gasos d'efecte d'hivernacle (GEI), accessibles en costos i llestos per al seu ús.

A més, XFuel posseeix dues tecnologies patentades per a produir combustibles de transport d'alta qualitat a partir de residus escalables:

• Refinat químic de líquids (CLR, per les seves sigles en anglès), que refina i descompon líquids d'hidrocarburs i residus en combustibles ultres nets llestos per al transport.

• Conversió Catalítica Mecànica (MECC, per les seves sigles en anglès), que co-processa biomassa lignocelulósica i oli residual per a produir combustibles marins i biocarbón.

Totes dues tecnologies tenen el potencial de processar una àmplia gamma de matèries primeres de deixalla i han estat dissenyades per a operar de manera descentralitzada.

Amb el projecte ROW2FUEL de l'Accelerador del EIC, XFuel treballarà en la comercialització de la seva tecnologia CLR. Encara que l'enfocament actual de CLR està en la producció de gasoil marí a partir de llots (MARPOL a MGO), l'empresa ha estat explorant la diversificació d'inputs amb resultats altament prometedors. XFuel aspira a ser la primera empresa en el mercat a produir combustible de transport de baixa emissió de carboni, amb certificació d'estalvi de GEI, a un preu comparable al dels combustibles fòssils.

El projecte ha estat premiat en la ronda de finançament més competitiu de l'Accelerador del EIC fins a la data, amb 1211 sol·licitants i només 71 projectes seleccionats.

XFuel

Ajudes a la innovació i a la digitalització

Convocatòria