29/06/2026 El Govern rep la visita institucional de l'ambaixadora de França a Espanya per presentar el marc d’inversió en projectes estratègics de les Illes Balears

  

La directora general de Projectes Estratègics, Fons Europeus i Simplificació Administrativa, Bárbara Barceló; el director general d'Innovació i Transformació Digital i director gerent de la Fundació Bit, Sebastián González, i el vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat de les Illes Balears (UIB), Pau de Vílchez, han rebut una delegació institucional de l'Ambaixada de França a Espanya.

La delegació ha estat encapçalada per l'ambaixadora de França a Espanya, Kareen Rispal, i integrada també per la cònsol general de França a Barcelona, amb competència a Aragó, les Illes Balears i Catalunya, Azar Agah-Ducrocq; el cònsol honorari de França a Palma, Michel Magnier, i el conseller cultural adjunt del Servei Cultural i de Cooperació de l'Ambaixada de França a Espanya, Laurent Bertat.

La reunió institucional, celebrada al ParcBit, ha estat l’escenari per presentar les principals línies estratègiques del Govern de les Illes Balears per impulsar un model econòmic basat en la innovació, el coneixement i la transformació digital, així com per donar a conèixer el paper del ParcBit com a principal ecosistema d’innovació de les illes.

Durant la trobada, Bárbara Barceló ha exposat els principals instruments impulsats pel Govern per afavorir la implantació de projectes transformadors. En aquest sentit, ha presentat la Llei 4/2026, que estableix un nou marc per agilitzar la tramitació administrativa i accelerar projectes de transformació econòmica, així com el funcionament de la Unitat Acceleradora de Projectes Estratègics (UAPE) i el procediment per obtenir la declaració de Projecte d’Especial Interès Estratègic (PEIE), eines concebudes per facilitar l’execució d’iniciatives vinculades a la innovació, la recerca, la sostenibilitat i la diversificació econòmica.

La delegació francesa ha conegut de primera mà el potencial del ParcBit com a pol d’innovació i desenvolupament tecnològic, amb un teixit empresarial especialitzat en àmbits com les tecnologies de la informació i la comunicació aplicades al turisme, la intel·ligència artificial, les tecnologies aeroespacials i la captació i retenció de talent.

La visita ha conclòs amb un recorregut per les instal·lacions del ParcBit, que ha inclòs les infraestructures tecnològiques d’OmniAccess, empresa de referència internacional en serveis de connectivitat marítima, comunicacions per satèl·lit i ciberseguretat.

Aquesta visita reforça les relacions institucionals entre França i les Illes Balears i obre noves oportunitats de col·laboració en àmbits estratègics com la innovació, la recerca, la transformació digital i l’atracció d’inversions, en línia amb l’objectiu del Govern de consolidar un model econòmic basat en el coneixement i la competitivitat.

Links d'interés: