23/07/2025 Visita al casal Can Marc, futur centre d’interpretació del vi i la vinya a Binissalem, adquirit amb Fons Europeus

El conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, ha visitat avui el casal de Can Marc, un dels edificis més emblemàtics de Binissalem, per conèixer de primera mà el projecte de remodelació impulsat per l’Ajuntament. A la visita també hi han assistit el batle, Víctor Martí; el regidor d’Obres, Paco Moyà; el regidor d’Urbanisme, José M. Pons, i la regidora de Comerç, Catalina Cortàs.

Durant la trobada, s’han exposat al conseller els detalls d’una actuació que transformarà aquest edifici històric del segle XVI en un centre d’interpretació del vi i de la vinya, vinculat al patrimoni vitivinícola i cultural del municipi. La compra de Can Marc s’ha realitzat amb una inversió de 2,3 milions d’euros provinents dels Fons Europeus, gestionats per la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.

El projecte preveu que l’edifici esdevingui un espai viu, on els vinaters locals puguin fer-hi presentacions, degustacions, activitats formatives i conferències. Un projecte ambiciós que cerca maridar cultura, territori i producte local, i que posiciona Binissalem com a referent del món del vi a les Illes Balears.

Durant la visita, el conseller Bauzà ha destacat que “des del Govern seguirem donant suport a iniciatives que uneixin cultura, territori i desenvolupament econòmic, com aquest centre que serà un punt de referència per al turisme sostenible i de qualitat”.

Can Marc

Can Marc és un destacat exemple de l’arquitectura barroca mallorquina. La seva façana del segle XVIII, reformada entorn de 1770, presenta tres balcons amb baranes de ferro forjat de tipus Luis XV i una asimetria característica entre el portal rodó i el balcó central. A l’interior, es conserven elements originals com la bodega, dues premses, els estables, el corral i l’hort. La planta baixa destaca per l’accés amb dos arcs i l’entrada directa a la bodega, el menjador i les estances de servei. També conserva mobiliari de l’època, que permet una immersió directa en el segle XVIII.