El Govern de les Illes Balears, a través de la Direcció General de Mobilitat, està tramitant una nova ampliació de la partida de les ajudes per a la transformació i modernització de les flotes de transport de viatgers i mercaderies per carretera, ajudes finançades amb fons europeus, amb la incorporació de 1,13 milions d'euros més, fins a arribar a una dotació de 9,8 milions d'euros.
El conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat del Govern, José Luis Mateo, acompanyat de la directora general de Mobilitat, Lorena de Vall, ha anunciat l'ampliació de les ajudes amb 1,13 milions d'euros més, passant dels 8,7 milions actuals fins als 9,8, durant la seva intervenció davant l'assemblea de la Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT).
Aquesta nova ampliació de la partida d'aquestes ajudes se suma als increments aprovats aquest any 2024, pels quals la dotació va ser augmentada de 7,2 fins a 8,7 milions. En situar-se en 9,8 milions l'import d'ajudes per a transformació de flotes, es preveu que es puguin cobrir totes les sol·licituds presentades, fins al 30 d'abril de 2024 que fixava la convocatòria. Aquesta nova aportació de 1,1 milions procedeix de fons estatals.
D'aquesta convocatòria, iniciada el març de 2022 i finançada amb els fons europeus Next Generation, s'han concedit fins ara ajudes per un import global de 8,5 milions, dels quals 6,1 milions han estat concedides en aquesta legislatura, havent millorat substancialment el ritme d'execució fins a aconseguir un 98% de l'import de la convocatòria.
A més de l'augment d'import, el Govern ha adaptat enguany la convocatòria amb una redistribució dels imports de les diverses línies d'activitats que reben finançament per a destinar més recursos a les dues activitats de major èxit i demanda: les ajudes per a desballestament (per a les quals s'han atorgat gairebé 4,7 milions) i per a adquisició de vehicles d'energies alternatives baixes en carboni (per a les quals s'han concedit 3,8 milions).