11/04/2025 El Govern autoritza una inversió de 4 milions d'euros per substituir lluminàries tipus led a l'Hospital Son Llàtzer en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència_NextGenerationEU

El Consell de Govern ha autoritzat l'Institut Balear de l'Energia (IBE), ens adscrit a l Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, perquè faci una inversió de 4.840.632,56 euros per a la contractació de subministraments per substituir lluminàries convencionals per altres més eficients, tipus led, així com la incorporació de detectors de presència i regulació del nivell d’il·luminació a l’Hospital Son Llàtzer.

Aquesta actuació es du a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea - Next Generation EU i està prevista en el Pla d'Actuacions de l'IBE pel que fa a l'execució de projectes d'energies renovables a immobles públics.

Aquesta mesura està orientada a la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i de contaminants atmosfèrics de les centrals tèrmiques per mitjà duna penetració d’energies renovables en el mix energètic de les Illes Balears. Així mateix, s'impulsa un nou nínxol de treball qualificat, sostenible i de qualitat a les Illes Balears, no vinculat al sector turístic, com és el de les energies renovables, la qual cosa contribueix a la diversificació de l’economia i, concretament, a una major democratització del sector energètic.

Links d'interés: