Torna

Portal Consum

La Direcció General de Consum posa en marxa un nou espai formatiu al casal Ernest Lluch

 

La consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez, i el director general de Consum, Fèlix Alonso, han presentat avui l’Espai Consum, una nova infraestructura que s’ha de convertir en una aula oberta per oferir formació de consum a professionals de les diverses administracions púbiques, a entitats ciutadanes i a empreses.

L’Espai Consum, ubicat al Casal Ernest Lluc (c. de la Rosa, 3.), en el qual s’hi han invertit 16.000 euros, disposa d’una aula de formació amb capacitat per a 25 persones, dotada de mobiliari, connexió a internet, ordenadors i sistemes d’àudio i televisió per poder projectar recursos audiovisuals i fer connexions telemàtiques.

La consellera ha recordat que una de les moltes tasques que té encomanades la Conselleria de Salut i Consum és la protecció dels consumidors i usuaris, tasca de la qual s’encarrega de manera específica la Direcció General de Consum a través dels seus departaments.

«En un món cada vegada més complex, és molt important que els consumidors coneguin els drets i la normativa que els empara», ha manifestat Gómez, la qual ha remarcat que és part de la funció de l’Administració i dels treballadors públics contribuir a difondre i a entendre aquesta normativa.

Dins aquest marc, la idea és que l’Espai Consum es converteixi en una aula oberta per a la ciutadania, en què es pugui dur a terme, amb la col·laboració d’altres administracions, formació a professionals, col·lectius vulnerables, pimes, cossos i forces de seguretat de l’Estat, etcètera.

Un dels objectius és aconseguir que millori el servei que l’Administració presta als ciutadans perquè sigui més eficaç i eficient, i, en particular, perquè aquests atributs es reflecteixin en el servei que ofereixen als consumidors els organismes públics amb competència en matèria de consum.

En aquest sentit, per exemple, l’any passat la Direcció General de Consum va organitzar, juntament amb el Ministeri de Consum, el curs «Contractes amb consumidors, transparència i clàusules terra”, emmarcat en el Pla de Formació Continuada Interadministrativa. Cinquanta professionals de les administracions estatal, autonòmica i local, tots amb competències en consum, varen poder ampliar el seu coneixement de la normativa respecte de les condicions generals de contractació i les clàusules abusives.

També es va organitzar juntament amb el Ministeri de Consum la formació «Publicitat, xarxes i drets dels consumidors». Mig centenar de professionals de les administracions públiques varen rebre formació sobre els drets dels consumidors en línia; la legislació autonòmica, nacional i comunitària sobre la publicitat dels productes; les pràctiques enganyoses; la transmissió de dades personals i bancàries, i les vies de reclamació.

També s’han fet cursos sobre compra pública responsable —aquest en col·laboració amb la Fundació Deixalles— i sobre l’aplicació pràctica de l’índex IRPH de les hipoteques, destinada al personal inspector i els instructors d'expedients sancionadors.

Igualment, en col·laboració amb l’Ajuntament de Marratxí, l’any passat es va fer una sessió formativa destinada als estudiants del programa de formació dual en l’especialitat d'auxiliar administratiu del centre de formació Balanguera de Marratxí.

I, en col·laboració amb l’Institut d’Afers Socials del Consell de Mallorca, s’organitzaren unes jornades informatives i formatives destinades a la gent gran amb el títol «Consum t’ajuda a desxifrar la factura de la llum i el bo social».

L’objectiu en 2022 és poder continuar amb aquesta tasca formativa i poder col·laborar també amb entitats socials i empresarials per ampliar els coneixements sobre els drets dels consumidors de la població en general. L’Espai que avui s’ha presentat contribuirà a assolir aquest objectiu.