MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/related; boundary="----=_NextPart_01D09DF2.38B55A00" Este documento es una página Web de un solo archivo, también conocido como archivo de almacenamiento Web. Si está viendo este mensaje, su explorador o editor no admite archivos de almacenamiento Web. Descargue un explorador que admita este tipo de archivos, como Windows® Internet Explorer®. ------=_NextPart_01D09DF2.38B55A00 Content-Location: file:///C:/09281292/Consultesperpublicaralawebc1-c32.htm Content-Transfer-Encoding: quoted-printable Content-Type: text/html; charset="us-ascii"
-C1/2014 - Una modificació de la classificaci&oa=
cute;
turística d’una activitat implica un nou títol habilitant de
l’esmentada activitat?
-C3/2014 - Ac= tivitats en establiments de caràcter singular
-C4/2014 - ¿Es de aplicaci&= oacute;n la ley 7/2013 a las actividades relacionadas con la destinación o la naturaleza de les fincas= a que se refiere el art. 21 de la Ley 6/1997, de 8 de julio, de suelo r&uacut= e;stico de las Islas Baleares?
-C5/2014 - Casuística de l’excepció s= obre oficines administratives de despatxos professionals que pertanyen a l’habitatge, de menys de 50 m2 útils afectes a l’activitat. (art 2.g)
-C6/2014 - Augmentar la superfície computable es considera una
modificació de l’activitat?
-C7/2014 - Li es d’aplicació la llei
d’activitats el pub crawling (recorrido por bares del municipio).
-C8/2014 - Ac= tivitats multidisciplinars en un mateix espai en horaris diferents
-C9/2014 - Pr= ocediment administratiu en el cas de sol·licitud de llicència d’instal·lació i obres
-C10/2014 - Determinació de l’afor= ament als locals d’espectacles
-C11/2014
- Disposició transitòria tercera de la Llei 7/2013, de 26=
de
novembre:
"Les sol·licituds de permisos, llicències o
autoritzacions incoades abans d’entrar en vigor aquesta llei s’=
han
de continuar tramitant conformement amb la normativa anterior. Les persones
interessades poden sol·licitar l’aplicació de la normat=
iva
posterior en els supòsits que entenguin que els resulta més
favorable."
Les declaracions responsables també estan subjectes a aquesta
disposició transitòria tercera?
Si es va presentar la declaració responsable ABANS de la Llei
7/2013, però els informes tècnics són POSTERIORS a la =
data
en que va entrar en vigor la Llei 7/2013, a quina normativa d'activitats ha=
n de
fer referència els informes?
En el cas d’una declaració responsable presentada ABANS=
de
l'entrada en vigor de la Llei 7/2013 i&nbs=
p;
després s'ha d'adoptar una mesura cautelar de suspensió=
; de
l'activitat: cal aplicar l'article 123 de la Llei 16/2006 o bé s'han
d'aplicar els articles 89 i 90 de la Llei 7/2013?
-C12/2014 - És obligato= ri inscriure en el Registre Autonòmic d’activitats itinerants les activitats existents fins ara classificades com a temporals no convalidable= s?
-C13/2014 - És nece= ssari tenir un espai lliure d’obstacles de 0.5 P m2 a la sortida d’un local?
-C14/2014 - Documentació a presentar a l’administ= ració en el cas d’activitats no permanents. Normativa en relació a la seguretat contra incendis en el cas d’estructures provisionals=
-C15/2014= - Classificació del l’activitat de magatzem
-C16/2014= – Interpretació Disposició transitòria sexta de la llei 7/2013
-C17/2014= – Definici= ó d’activitat de concurrència pública i establiment públic
-C19/2014= – Modificació d’una activitat amb títol habilitant (com es tramita una activitat secundària)
-C21/2014=
- Interpretació del term=
es
similars al punt e) art.2 Llei 7/2013, instal·lacions de plaques sol=
ar
tèrmiques i fotovoltaiques, antenes de telefonia mòbil, estac=
ions
de telefonia i similars
-<=
u>C22/2014 – Quantes vegades a l’ anys=
es
pot fer una activitat no permanent en un mateix emplaçament?
-<=
u>C23/2014 – Les activitats
permanents innòcues i menors poden ser multidisciplinars? Si é=
;s
que sí, es poden sumar els espais permesos en cada cas?
-<= u>C24/2014 - Classificaci&o= acute; de un cafè-teatre. Cabines higièniques a establiments públics
-C25/2014 -
1
- Estan sotmeses a la Llei 7/2013 els establiments on s’hi realitzen
activitats religioses similars o actes d’exercici de drets fonamental=
s de
la Constitució Espanyola?
2
- Procediment i característiques de les sales de joventut
3 - Quin és el procediment a seguir en cas d’inspecció i de que l’establiment no disposi de Pla d’autoprotecció?<= o:p>
4 - Quina assegurança i classificació=
; les
són d’aplicació a les activitats existents amb anterior=
itat
a l’entrada en vigor de la Llei 7/2013?
5
- Incompliment d’horaris en activitats catalogades
6 - &Eacut= e;s d’aplicació al punt 1 de la Disposició transitòr= ia sisena de la Llei 7/2013 als establiments d’allotjament i als de l’oferta turística complementària amb autoritzacions turístiques anterior a 1 de gener de 1998?
7 - Quines són les “altres activi= tats permanents que estiguin exemptes de llicència d’obertura i funcionament arran d’una llei” a les que es refereix el pun= t 2 de la disposició transitòria sisena?
8 - Quines són els terminis per a les Revisions Tècniques d’Actualització = (RTA) de les activitats amb títol habilitant existent abans de l’ent= rada en vigor de la Llei 7/2013?
-C26/2014 - Con=
tractació
personal d’admissió i de control intern
-C29/2014 - Quina cobertura ha de tenir
l’assegurança d’una activitat?
-C31/2014
- Sol·licitud d’autorització d’activitat no perma=
nent
major
RESPOSTES
Resposta aprovada per la CEJAIB en=
la reunió
de data 15/10/2014
Resposta:
Antecedents
Segons
l’art. 26 la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de Turisme de les Illes
Balears, les activitats turístiques es classifiquen segons el tipus
d’empresa turística (allotjament, turístic-residencial,
restauració, etc.).
Dins cada tipus d’ empresa turística es diferencien difere=
nts
grups d’establiments, com per exemple dins de les empreses
turístiques de restauració hi ha els grups de
“restaurant”, “bar-cafeteria” i “altres”=
;.
Dins cada grup hi ha una subdivisió per “categories”=
. En
el cas dels hotels la categoria s’identificaria amb estrelles, i en c=
as
de restaurants forquetes.
L’Art. 11 punt 2 de la Llei 7/2013 indica els casos en que les
modificacions necessiten un nou títol habilitant.
L’exposició de motius clarifica que la tramitació de
les activitats la determina paràmetres de risc objectiu i no per la
nomenclatura. Que podem tenir una mateixa nomenclatura amb significats
diferents depenent de la normativa sectorial (publica concurrència es
distint segons el R.D. 2816/1982, reglament frigorífic, CTE, PGOU,..=
.)
Conclusió
CANVI D’EMPRESA TURÍSTICA .(Per exemple passar d’hotel a restaur=
ant).
En el cas de canvi d’empresa turística d’establiment
turístic s’entén que és una nova activitat (apar=
tat
a) del punt 2 de l’art. 11 de la Llei 7/2013) i per tant cal un nou
títol habilitant, independentment de que també ho pugui ser p=
er
afectar a altres punts b,c,d,e. (Per exemple passar d’hotel a
restaurant).
CANVI DE DINS EL MATEIX GRUP. Per exemple grup restauració (bar a
restaurant).
El fet de canviar de grup, no suposa per si mateix un canvi de activitat
d’acord amb l’article 11.2a, no obstant, podrà ser una
modificació substancial si està inclosa en els apartats 2-b,c=
,d i
e.
NOTA: En el projecte de l’activitat es té que indicar quin=
es
parts de l’activitat serien canvis substancial en cas de modificar-se=
. I
per tant es tindrien que tramitar com a canvi substancial.
El procediment a seguir per l’administració competent en rebre una notificació de turisme, d’una denúncia o per sol·licitud de la part interessada es la següent:
=
&nb=
sp; =
&nb=
sp; =
&nb=
sp; =
<=
/span>Tor=
nar a Índex
-C3/2014 - Pre=
gunta
genèrica: Activitats en establiments de caràcter singular=
Resposta aprovada per la CEJAIB en=
la
reunió de data 15/10/2014
Resposta:
La normativa a comp= lir és la mateixa que en qualsevol altre tipus d’activitat. De tot= es maneres hi ha activitats que per les seves peculiaritats no poden adaptar-s= e a la normativa igual que les ordinàries.
El “Reglamen=
to de Barreras Arquitectónicas de las Illes Balears, Decreto 110/2010, de 15 de octubre, a la
disposició addicional única estableix les condicions per a
l’exoneració del compliment del decret. =
En quant a ventilació i instal·lacions contra incendis,
l’exigible ho estableix el RITE i el CTE.
La Llei 7/2013 a l’article 41 indica que en edificis catalogats o protegits quan les característiques arquitectòniques no permetin el compliment de les condicions tècniques exigides en la normativa vigent, excepcionalment per motius d’interès públic acreditats = en l’expedient, l’administració pot demanar a la Junta Autonòmica d’ Activitats de les Illes Balears un informe vincu= lant sobre les mesures alternatives proposades en el projecte i destinades a garantir l’objecte de la Llei.
A la disposició addicional sisena de la Llei 7/2013 es regulen l=
es
“Molèsties i perillositat no reglamentades, activitats singula=
rs i
solucions alternatives”. Indica els condicionants per adoptar solucio=
ns
alternatives quan no es pugui complir la normativa d’ aplicació=
;.
Per
tant el tècnic sempre pot adoptar solucions alternatives segons la
disposició addicional abans esmentada. Es recomana que es consulti i=
es
consensuï la solució alternativa amb l’ajuntament.
Tornar a Índex<=
/a>
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data= 15/10/2014
Resposta:
Segons el punt 2.h) i 4 de l’article 2 de la Llei 7/2013= les activitats referides a l’article 21 de la Llei 6/1997 del sòl rústic si no necessiten AIA estan excloses de l’aplicaci&oacut= e; de la Llei 7/2013.
L’art. 21 de la Llei 6/1997 =
del
sòl rústic indica que tindran la consideració
d’activitats relacionades amb la destinació o amb la naturales=
a de
les finques les vinculades als usos complementaris de l’activitat
tradicional (apartat c).
Segons la definició que fa =
el punt 1.b)
de l’art. 44 de la Llei
8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears els agroturismes
s’inclouen dins l’activitat complementària a
l’activitat tradicional.
L’apartat 4 de l’art. =
44 de la
Llei 8/2012 també indica que la llicència d’obres, la
llicència d’obertura i la llicència de funcionament de
reformes, ampliacions o nous establiments d’allotjament de turisme ru=
ral,
llevat que es tracti d’hotels rurals de nova creació, no estan
subjectes a l’avaluació d’impacte ambiental a què=
es
refereix el grup 7 h) de l’annex II de la Llei 11/2006, de 14 de
setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions
ambientals estratègiques a les Illes Balears.
El ple de la Comissió de Me=
di
Ambient de les Illes Balears a la sessió de 10 de juliol de 2014 va
acordar el següent:
Tots els
allotjaments de turisme rural que es trobin a LIC i ZEPA, estaran obligats a
l’avaluació de repercussions ambientals (art. 39 LECO).
En =
el
cas que els allotjaments de turisme rural, excepte els hotels de nova
creació, estiguin dins l’àmbit del PORN o PRUG per&ogra=
ve;
NO afectats per la Xarxa Natura 2000 no es subjectaran al procediment estab=
lert
a l’article 40 de la Llei Ambiental.
Ara
bé si està a àmbit PORN i Xarxa Natura el Servei de
Planificació de la DG de Medi Natural, Educació Ambiental i C=
anvi
Climàtic d’acord amb l’article 39 LECO informarà
sobre la possible afecció sobre la Xarxa Natura 2000, i es
sotmetrà a AIA quan així ho decideixi l’òrgan
ambiental, motivadament i, cas per cas, en base als criteris de l’art=
icle
44.
En conclusió, als agroturis=
mes en
ser una activitat que segons la Llei de Turisme no estan subjectes a
Avaluació d’Impacte Ambiental i estan incloses dins les activi=
tats
referides a l’art. 21 de la Llei 6/1997 de sòl rústic, =
no
els és d’aplicació la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de
règim jurídic d’instal·lació, accé=
s i
exercici d’activitats a les Illes Balears. A no ser que els hi sigui
preceptiu segons algun supòsit dels acords de la CMAIB.
Els hotels rurals de nova creaci&o=
acute;
si necessiten AIA, si que els és d’aplicació la Llei
7/2013.
Així com indica el punt 2.h=
) de
l’art. 2 de la Llei 7/2013,
l’administració trametrà les denúncies i
qualssevol altres actuacions a l’administració competent en
matèria d’agricultura perquè les resolgui.
Tornar a Índex
-C5/2014 - Pregunta
genèrica: Casuística de l’excepció sobre oficines
administratives de despatxos professionals que pertanyen a l’habitatg=
e,
de menys de 50 m2 útils afectes a l’activitat. (art
2.g)
"2. S’exclouen de
l’àmbit d'aplicació d’aquesta llei: […] g)
Oficines administratives de despatxos professionals que pertanyen a l’=
;habitatge,
de menys de 50 m2 útils afectes a l’activitat."=
;
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 15/10/2014
Res=
posta:
No es necessari que els professionals estiguin
col·legiats.
Quan
s’indica “oficines administratives de despatxos
professionals”. S’ha d’entendre que es tracta de les
activitats incloses dins la definició “d’ús
administratiu” segons el CTE que es realitzin dins l’habitatge.=
Nota:
Si és en un establiment precisarà estar subjecte a
l’àmbit d’aplicació.
Respe=
cte
als metres que han de computar. Computaran totes les zones de la vivenda que
s’usen i són necessàries per a l’activitat com pot
ser el bany (si és necessari d’acord amb la normativa), zona
d’accés, zona de treball, etc.
Tampo=
c no
estan subjectes a l’àmbit d’aplicació de la Llei
7/2013:
Les
tasques que es realitzen sense o fora del propi establiment, no entren dins
l’àmbit de la Llei 7/2013 ja que l’activitat no es reali=
tza
a un lloc concret (veure definició d’activitat).
Per exemple, les tasques a la via pública o en ubicacions de
titularitat privada que en cada cas dependrà de l’usuari (poda=
r un
jardí, un llanterner, pintar una casa,...), així com el llogu=
er
de cotxes, galeres, ponis, bicicletes, cavalls, etc., no entren dins
l’àmbit de la Llei 7/2013.
Un ordinador connectat a la xarxa, per si mateix, tampoc es considera
subjecte a la Llei 7/2013, independentment del software instal·lat, =
ni
tan sols si mitjançant l’ordinador es compren o es venen produ=
ctes
a través de la xarxa.
No obstant els seus locals o establiments (oficines, tallers, magatze=
ms,
etc.), si escau, sí que precisen del corresponent títol
habilitant d’exercici d’activitat. En el cas de que l’ofi=
cina
administrativa esmentada pertanyi a un habitatge, de menys de 50 m2
no l’hi és d’aplicació la Llei 7/2013, per tant, =
no
cal declaració responsable.
Tornar a Índex
-C6/2014 - Pregunta genèrica: Augmentar la superfície compu=
table
es considera una modificació de l’activitat?
Resposta aprovada per la CEJAIB en=
la
reunió de data 15/10/2014
Resposta:
Per a saber si ca=
l un nou
títol habilitant cal comprovar si la modificació incorre en
alguns dels supòsits del punt 2 de l’article 11 de la Llei 7/2=
013.
Per exemple si es=
tracta
d’una terrassa que es destinarà a taules per als clients, es
tracta d’una ampliació de l’activitat (2.a), i per tant =
cal
tramitar un nou títol habilitant. També pot afectar a altres =
paràmetres
inclosos a l’apartat 2 de l’article 11 de la Llei 7/2013 com per
exemple canvis en la capacitat que afectin a l’evacuació, etc.=
També cal
comprovar que l’ampliació de l’activitat no suposi
modificacions en les instal·lacions existents de l’activitat. =
Les modificacions
s’han de tramitar mitjançant el procediment que correspongui a=
ls
paràmetres de la part afectada. Si hi ha modificacions de
l’activitat existent també s’inclouran en la
tramitació de la modificació.
A l’hora del còmput de=
la
superfície cal tenir en compte la definició de Superfí=
cie
computable, en el punt 38 de l’article 4 (la superfície a
l’aire lliure computa un 50%). No computen les zones de terra natural=
ni
zones complementàries enjardinades exteriors a l’edifici. En el
cas de que no s’hi efectuï l’activitat.
Tornar a Índex
-C7/2014 -
Resposta
aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 15/10/2014
Respos=
ta:
En aquest cas, un=
recorregut
pels bars del municipi, segons la definició d’activitat i
activitat no permanent segons els apartats 4 i 6 de l’article 4 de la
Llei 7/2013, no es pot considerar una activitat no permanent de recorregut.=
La definici&oacut=
e; tant
d’activitat com la d’activitat no permanent indica que só=
;n
activitats no permanents quan es tracta d’activitats amb un recorregut
concret. En aquest cas es tra=
cta
d’un fet promocional dels establiments del municipi. Els usuaris poden
anar lliurement d’un establiment o l’altre sense una obligatori=
etat
de recorregut.
L’activitat
és la que es fa dins els locals, els quals han de tenir un tí=
tol
habilitant.
Tornar a Índex
-C8/2014 - Pre=
gunta
genèrica: Activitats multidisciplinars en un mateix espai en horaris
diferents
Resposta aprovada per la CEJAIB en=
la
reunió de data 15/10/2014
Resposta:
A partir de
l’entrada en vigor de la Llei 7/2013 desapareix el terme
d’”activitat secundària” i entra en vigor el terme
“activitats multidisciplinars”.
Així com d=
iu
l’apartat 3 de l’article 3 només es poden limitar
l’exercici de l’activitat multidisciplinars quan hi concorrin
impediments tècnics per garantir la seguretat, la salubritat, el medi
ambient i la protecció de la infància i la joventut.
Si en un mateix e=
stabliment
segons l’horari es desenvolupen activitats diferents s’han de t=
enir
en compte el que es té que modificar per passar d’una activita=
t a
l’altra. Per exemple si es munten estructures que necessiten un
certificat d’instal·lació cada vegada que es munten (es=
cenaris,
grades, etc.) o si es canvia de lloc el mobiliari i aquest canvi pot afecta=
r a
les mesures d’evacuació, etc.
També cal =
tenir en
compte en cada cas la normativa de les dues activitats, i especialment, els
horaris permesos per a cada activitat segons la normativa municipal o
sectorial.
Es recomana que al
projecte s’indiquin clarament les modificacions per passar d’una
activitat a l’altra, els certificats necessaris de muntatge si cal, si
les modificacions a realitzar afecten a les instal·lacions que dispo=
sa
l’activitat i els horaris permesos per a cada activitat.
NOTA: Sempre
s’hauran de complir les ordenances municipals, els usos, normativa
sectorial, de les dues activitats.
Tornar a Índex
-C9/2014 - Pre= gunta genèrica: Procediment administratiu en el cas de sol·licitud = de llicència d’instal·lació i obres<= span style=3D'mso-bookmark:C9_2014'>
Resposta aprovada per =
la
CEJAIB en la reunió de data 15/10/2014
Resposta:
El punt 3 de l=
217;art.
136 de la Llei 2/2014 indica que les autoritzacions o comunicacions
prèvies lligades a la instal·lació o
l’adequació d’activitats permanents o a infraestructures
comunes vinculades a aquestes, es regiran pel que preveu la legislaci&oacut=
e;
reguladora d’activitats i, supletòriament, amb el previst a
aquesta llei. És a dir=
, les
obres que s’hagin de fer vinculades a una activitat es regiran per la
Llei 7/2013.
Quan hi hagi obre=
s que
requereixin projecte segons l’art. 2 de la Llei 38/1999, així =
com
indica el punt 5 de l’art. 140 de la Llei 2/2014 per a l’atorga=
ment
de la llicència d’obres caldrà haver presentat el proje=
cte
d’execució.
És a dir, =
per a
l’atorgament cal un projecte integrat d’activitats i obres o dos
projectes, un d’activitats i un d’obres per separat però
coordinats entre ells on el nivell de detall de la part d’obres &eacu=
te;s
la de projecte d’execució.
En la Disposici&o=
acute;
Addicional Setena sobre l’Informe sobre l’ús i la
idoneïtat de la ubicació i els paràmetres urbanís=
tics
de la Llei 7/2013 indica que amb caràcter potestatiu, el promotor o =
la
persona titular d’una activitat o un tècnic o una tècni=
ca
competent pot sol·licitar a l’ajuntament corresponent un infor=
me
sobre l’ús, la idoneïtat de la ubicació de
l’activitat i els paràmetres urbanístics d’acord =
amb
la normativa municipal i urbanística.
Per sol·licitar aquest info=
rme
es pot adjuntar el projecte bàsic d’obres i després per
sol·licitar la llicència d’obres i
instal·lació adjuntar el projecte integrat d’activitats=
i
obres o dos projectes un d’activitat i un d’obres per separat
però coordinats entre ells.=
span>
Tor=
nar a Índex
-C10/2014 - Pregunta genèrica: Determinació de l’aforament als locals d’espectacles=
Resposta
aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 15/10/2014
Resposta:
L’aforament sempre serà m= enor a:
Quan trobem instal·lacions o infraestructures, el dimensionament dels quals depèn del nombre de persones, per exemple:
Càlcul d’ocupació
d’acord amb el CTE: No es pot determin=
ar el
càlcul d’evacuació i amb aquest càlcul esbrinar
l’ocupació d’acord amb el CTE. Primer s’ha de fer =
el
càlcul d’ocupació i llavors calcular
l’evacuació.
Cabines
higièniques.
Ventilaci&=
oacute;.
Aigües
residuals.
Altres
Altres que=
depenguin
de normativa sectorial (turisme, joc, …)
ACTIVIT=
ATS
MUSICALS
Encara que=
hi pugui
haver zones d’espectadors a 4 persones per m2.
L’aforament màxim a activitats musicals serà de 2 perso=
nes
per m2 del global de la superfície útil destinada =
al
públic.
MOTIU.
Encara que=
el DBSI
indica que s’ha de considerar una densitat d’ocupació
superior si pot haver possibles
utilitzacions especials i circumstancials (DB-SI 3.2.2) només ser&agr=
ave; a
efectes del càlcul de les vies d’evacuació i no de la
determinació de l’aforament.
La exig&eg=
rave;ncia
bàsica SI 3: Evacuaci&oa=
cute;n
de ocupantes és la següent:
El edificio dispondrá de los medios de evacuación adecuados p=
ara
facilitar que los ocupantes puedan abandonarlo o alcanzar un lugar seguro
dentro del mismo en condiciones de seguridad.
Les hip&og=
rave;tesi
d’evacuació en el qual es basa el DB-SI no són
vàlides ja que depèn no solament dels mitjans
d’evacuació sinó també del tipus d’usuari.=
S’ha=
demostrat
tècnicament que el consum d’alcohol (1,2g/L en sang –
0,6mg/L en aire, que és l’equivalent a beure dos combinats)
retarda l’evacuació en un 78%. Per un consum major pot arribar=
211;se
a considerar no evacuable. També està comprovat que la veloci=
tat
d’evacuació disminueix quan la densitat d’evacuaci&oacut=
e;
augmenta, i per 4 persones per metre quadrat s’estipula que és=
de
0,5m/s, mentre que el DB-SI parteix d’una hipòtesi que hereta =
de
la CPI que dita velocitat es de 1m/s. Sense entrar amb altres factors que no
s’han tengut en compte en el factor humà com som la baixa
lluminositat, estrés tèrmic, alt nivell de soroll, ....
NO ES POT AUGMENTAR L’AFORAMENT MITJANÇANT=
EL
REGISTRE DE PLANS D’AUTOPROTECCIÓ.
Pregunta genèrica: Modificaci&o= acute; de l’aforament d’activitats existents que tenen limitació= ; de l’aforament arran de l’article 10 del RD 2816/1982.
Antecedents
La comissió d’espectacles públics i activitats recreatives tenia per norma general limitar l’aforament a la capacitat cúbica de l’establiment.
Art. 10, R.D. 2816/1982, 27 d’agost, =
la
Secció Primera del Capítol Primer del Títol Primer del
Reglament General de Policia d’Espectacles Públics i Activitats
Recreatives (RGPEPiAR) –=
; Requisitos y condiciones exigibles para la construcción o transf=
ormación
de edificios y locales para destinarlos a espectáculos propiamente
dichos:
La capacidad c&uac=
ute;bica
de locales destinados a los espectadores o asistentes, como norma genera=
l
no podrá ser inferior a cuatro metros cúbicos por persona, si
bien en cada caso se ajustará a las condiciones esenciales de
ventilación existentes en cada uno y a la índole del
espectáculo o recreo a que ellos se destinen.
L’art. 18 in= dica:
Ventilación= y acondicionamiento del aire
Artículo
18
Los
locales cerrados dispondrán, en salas y dependencias de ventiladores,
instalaciones de aire y aparatos extractores, y cuando el local tenga un af=
oro
de más de 2.000 espectadores tendrá un sistema de
ventilación forzada de potencia proporcionada a la capacidad de aqu&=
eacute;llos.
Si el local se halla ubicado total o=
parcialmente por debajo de la rasante de
la vía de
acceso al mismo,
deberá tener sistema de ventilación forzada, o cualquiera que
fuese su aforo.
Co=
nclusió
Segons el=
RGPEPiAR
no s’obliga a que els locals tancats de manco de 2.000 persones tengu=
in
una ventilació forçada capaç de proporcionar
ventilació suficient de renovació per tot l’aforament. Això
vol dir que quan l’article 10 indica que per norma general al local
haurà de tenir 4 m3/persona, s’ha de suposar que es=
tracta
sense ventilació pel total del aforament.
DE=
TERMINACIÓ
DE L’AFORO
 = ;
Nota: Es =
suposa que
no hi ha cap instal·lació que pugui ser insuficient per
l’aforament nou, com pot ser cabines higièniques, aigües
residuals,...
Activitat=
original:
(Es va justificar amb la CPI)
X persone=
s: La
capacitat d’ocupació d’acord amb la NBE corresponent
Y persone=
s:
Aforament de la llicència. Limitada per la comissió
d’espectacles públics i activitats recreatives arran de l’article 10
Activitat
modificant l’aforament.
Z persone=
s:
ocupació màxima que pot suportar la ventilació
perquè l’establiment tengui la renovació suficient.
(D’acord amb el RITE o norma equivalent)
Si
Z>X, l’aforament serà com a màxim X
X>Z>Y,
l’aforament serà coma màxim Z
La normativa a nivell de evacuació seria:
La CPI i =
el R.D.
2816/1982, excepte les obres realitzades i si les obres realitzades no afec=
ten
a l’evacuació. No obstant, si l’informe de la CEPiAR no
queda clar la capacitat d’evacuació de l’establiment
d’acord amb la NBE. CPI convindria revisar l’evacuació a=
mb
la NBE corresponent.
O
La CTE- D=
BSI 3-
juntament amb el DB-SU.
En tot cas
s’aplicarà el DB-SI3 i el DB-SU3 (il·luminació,.=
..)
quan es pretengui augmentar l’aforament per damunt de X.
Tornar a Índex
-C11/2014 -=
Consulta genèrica: Disposició transitòria tercera de la Llei 7/2013, de 26=
de
novembre:
"Les
sol·licituds de permisos, llicències o autoritzacions incoades
abans d’entrar en vigor aquesta llei s’han de continuar tramita=
nt
conformement amb la normativa anterior. Les persones interessades poden
sol·licitar l’aplicació de la normativa posterior en els
supòsits que entenguin que els resulta més favorable."
Les declaracions
responsables també estan subjectes a aquesta disposició
transitòria tercera?
Si es va presentar =
la
declaració responsable ABANS de la Llei 7/2013, però els info=
rmes
tècnics són POSTERIORS a la data en que va entrar en vigor la
Llei 7/2013, a quina normativa d'activitats han de fer referència el=
s informes?
En el cas d’u=
na
declaració responsable presentada ABANS de l'entrada en vigor de la =
Llei
7/2013 i després s'ha
d'adoptar una mesura cautelar de suspensió de l'activitat: cal aplic=
ar
l'article 123 de la Llei 16/2006 o bé s'han d'aplicar els articles 8=
9 i
90 de la Llei 7/2013?
Resposta aprovada
per la CEJAIB en la reunió de data 15/10/2014
Resposta:
Pregunta
1: La declaració responsable tindrà el mateix tractament que =
si
fos d’una sol·licitud de permís, llicència o
autorització com indica la disposició transitòria. Per
tant, si estan fetes abans de l’entrada en vigor de la Llei 7/2013 es
podran seguir tramitant d’acord amb la normativa anterior.
Pregunta 2: Els informes poden referenciar-se a la Llei 7/2013 que diu =
que
les activitats amb sol·licitud de permís, llicència o
autorització incoada abans de l’entrada en vigor d’aques=
ta
es poden tramitar segons la normativa anterior.
Pregunta 3: Una mesura cautelar és una mesura que es pren com a
conseqüència d’una inspecció. L’acte
d’inspecció es fa seguint la normativa en vigor en aquell mome=
nt,
actualment la Llei 7/2013.
Tornar a=
Índex
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data= 15/10/2014
Resposta:
Segons
els punts a i b de l’article 9 de la Llei 16/2006, les activitats no
convalidables equivalen a la Llei 7/2013 a:
activitats itinerants men=
ors
activitats itinerants maj=
ors
amb potència electromecànica inferior a 3 KW.
En el Títol= V Capítol II de la Llei 7/2013, “d’activitats” la Disposició Transitòria Cinquena referent a activitats tempora= ls no convalidables esmenta:
Abans de l’1= de gener de 2016, les activitats anteriorment classificades com a temporals no convalidables amb projecte tipus i amb data de visat anterior a l’ent= rada en vigor d’aquesta llei que pretenguin continuar amb la seva activita= t, s’hauran d’inscriure en el Registre autonòmic d’activitats itinerants. Si aquestes activitats, amb la nova classificació, són activitats itinerants majors, no necessita= ran un informe favorable d’una ECAC.
L’objecte de= la disposició transitòria cinquena és deixar un termini f= ins a l’1 de gener de 2016 per a la inscripció en el Registre Autonòmic, sense perjudici per a exercir l’activitat sempre i = quan sigui una activitat existent amb projecte tipus i amb data de visat anterio= r a l’entrada en vigor d’aquesta Llei.
Si fos obligat&ogr= ave;ria la inscripció abans del termini indicat no tendria sentit l’existència d’aquesta disposició ja que la matei= xa Llei ja ho estableix en el Títol V Capítol II.
No obstant, les ac= tivitats noves es tenen que registrar en el Registre Autonòmic, a manca de reglament es realitzarà el registre aplicant les disposicions indica= des a la Llei 30/1992.
NOTA: La redacci&o=
acute;
de la norma parla de visat, quan aquest no es obligatòria d’ac=
ord
amb el R.D. 1000/2010 que té caràcter de norma bàsica.=
Per
tant, s’ha d’entendre que aquesta disposició està
dedicada a les activitats existents amb projecte anterior a l’entrada=
en
vigor de la Llei. A la darrera Comissió Executiva es va acordar inic=
iar
el procediment de correcció d’errors materials de la Llei.
Tornar a Índex
-C13/2014
- És necessari tenir un espai lliure d’obstacles de 0.5 P m
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 04/11/2014
Resposta:
En els locals de més = de 50 persones l’espai exterior segur es compleix quan davant la sortida d’edifici hi ha una superfície d’almenys 0,5 P m2= sup> dins de la zona delimitada amb un = radi de 0,1P m de distància des de la sortida de l’edifici (P=3Dnúm. d’ocupants amb evacuació prevista per aquesta sortida). La superfície considerada espai exterior segur té q= ue estar dins el radi de 0,1P m, però no coincideix amb l’à= ;rea que forma aquest radi.
En el cas de sortides previs= tes per a un màxim de 500 persones es pot admetre com a sortida d’edif= ici aquella que comuniqui amb l’exterior que disposi de dos recorreguts alternatius fins a dos espais exteriors segurs (seguint la definició feta anteriorment), un dels quals no excedeixi de 50m. L’amplada del pas, passadís, rampa i/o escala estarà definida segons la taula 4.1 del DB SI3 i en tot cas serà com a mínim de 1m.
Exemples:
Local de 51 persones:
Radi: 51*0,1=3D 5,1m;
Àrea =3D
3,1415*5,12/2=3D 40,86
m2.
Espai exterior segur: 51*0,5=3D25,5 m2.
És a dir, dins
l’àrea que forma el radi de 5,1m davant la sortida de
l’edifici ha d’haver 25,5 m2 lliures d’obstacl=
es
(espai exterior segur).
Local de 100 persones:
Radi:100*0,1 =3D 10m;
Àrea =3D
3,1415*102/2=3D
157,08 m2.
Espai exterior segur: 100*0,5=3D50 m2.
És a dir, dins
l’àrea que forma el radi de 10m davant la sortida de
l’edifici ha d’haver 50 m2 lliures d’obstacles
(espai exterior segur).
Local fins a 500 persones, es pot admetre:
Disposar de 2 recorreguts alternatius a 2 espais exteriors segurs. Un d=
els
quals no superi una distància de 50 m.
Exemples de recorr= eguts cap a espai exterior segur de locals amb terrasses:
En el cas de locals = contigus amb la longitud A més gran que B una possible solució seria f= er un pas transversal per així afectar el menys possible a l’espa= i de l’activitat.
En el cas de locals contigus amb la longitud B més gran que A una possible solució seria la següent:
NOTES:
&=
nbsp; -
Computen a efectes d’espais exteriors segurs aceres, via públi=
ca,
calçada, etc...
- És importa=
nt tenir
en compte que l’amplada de pas, passadís, rampa i/o escala del
recorregut per arribar a l’espai exterior segur estarà definida
segons la taula 4.1 del DB SI3 i en tot cas serà com a mínim =
de
1m.
Tornar a Índex
-C14/2014 - Documentació a presentar a
l’administració en el cas d’activitats no permanents.
Normativa en relació a la seguretat contra incendis en el cas d’estructures provisionals
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 04/11/2014
Resposta:
No s’ha de presentar declaració responsa=
ble
a les activitats no permanents majors i menors per a l’ inici i obert=
ura
de l’ activitat. Tant per activitats no permanents majors com menors
s’ha de presentar sol·licitud d’autorització i
L’administració ha d’emetre una
resolució de la sol·licitud d’autorització. En
aquesta resolució pot indicar condicions a complir per a l’activitat.=
Si un c=
op
transcorregut el termini de 30 dies naturals des de la presentació d=
e la
sol·licitud no s’ ha dictat i notificat la resolució,
s’ entendrà desestimada en el cas de las activitats no permane=
nts
majors i estimada en el cas de les activitats no permanents menors.
Així com diu el DB-SI no li és
d’aplicació a les estructures provisionals tipus carpes, circs,
etc. De totes maneres s’ha de complir el Real Decreto 2816/1982, de 27 de agosto, por el
que se aprueba el Reglamento de Policía de Espectáculos
Públicos y Actividades Recreativas entre d’altres. El projectista ha de
justificar les mesures contra incendis&nbs=
p;
i es recomana que es faci basant-se en normatives reconegudes com per
exemple el DB-SI.
Tornar
a Índex
-C15/2014 - Classificació del l’activitat=
de
magatzem
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 04/11/2014
Resposta:
LR=
17;article
2 del RD 2267/2004 indica que és d’aplicació als “=
;magatzems
industrials”. En la versió comentada especifica què es
considera “magatzem industrial”.
Per t=
ant, com
que no està especificat literalment a l’apartat 1 del Tí=
;tol
I de l’annex 1 de la Llei 7/2013 els “magatzems” ni
“magatzems industrials”,
una activitat de “magatzem” no es classificaria segons aquest
paràmetre.
LR=
17;annex
1 de la Llei 7/2013 “Classificació de les activitats i
modificacions” indica els paràmetres segons els quals es
seguirà un tipus o un altre de tramitació de l’activita=
t o
modificació.
Per l=
a qual
cosa s’haurà de mirar si l’activitat o modificació
està inclosa en algun altre punt del Títol 1 (com per exemple=
el
punt 5 que parla de densitats de càrrega de foc ponderada i corregid=
a),
en cas que no hi sigui, s’ha de comprovar que sí està
inclosa al Títol III d’aquest annex, i en cas contrari es
considera inclosa al Títol II.
La
tramitació que s’ha de seguir per l’activitat o
modificació afecta només en el relatiu a la
“tramitació”, la normativa de compliment no depèn=
de
la tramitació.
El Re=
ial
Decret 2267/2004 Té per objecte establir i definir els requisits que=
han
de satisfer i les condicions que han de complir els establiments i
instal·lacions d’ús industrial per a la seva seguretat =
en
cas d’incendi. En cap cas per tal de classificar l’establiment.=
Si la
superfície d’ús industrial és superior a 1.000 m=
2
precisarà permís d’instal·lació. (Annex I=
I.
Títol I. Punt 1)
Si la=
superfície
d’ús industrial és inferior a 1.000 m2, s’hau=
rà
de mirar quin és l’ús predominant. Es determina que l=
8217;ús
predominant és el de major superfície sense contar els usos
comuns. Casuística:
o Si l’&uacut=
e;s
predominant és l’industrial, computarà el total de la
superfície com ús industrial. Es a dir, si la superfíc=
ie
total és superior a 1.000 m2 precisarà permís
d’instal·lació. (Annex II. Títol I. Punt 1)
o&nb=
sp;
Si l’ús predominant és el no
industrial, computarà el total de la superfície com ús=
NO
industrial. Es a dir, si la superfície total és superior a 2.=
500
m2 precisarà permís d’instal·lació, en al=
tre
cas, no el precisarà a causa de la superfície.
Tornar a Índex
-C16/2014
– Referente a la disposición transitoria sexta d=
e la
ley 7/2013.
1 - En el apartado 1 se indica que la autorización turística de antes del 1 de enero de 1998 junto con su documentación suple a los títulos habilitantes.
a) ¿La documentación a la que se refiere es l= a que se presentó en Turismo para obtener la autorización?
b) Dado que se indica que el Ayuntamiento puede requerir co= pia del expediente a la Conselleria de Turismo. ¿Hay que entender que el tit= ular no tiene obligación de presentar la documentación en el Ayuntamiento?
c) En el apartado 3.c se in=
dica
“formalizada la anterior obligación de presentación de
documentación”. ¿Qué documentación
está obligado el titular a presentar?
2- En el apartado 3.a se in=
dica
que las modificaciones realizadas tras la entrada en vigor de la ley 16/200=
6,
se tramitarán conforme a la normativa vigente en cada momento.
¿Se está refiriendo a que se podrán regularizar las
modificaciones mediante su tramitación con normativas derogadas
actualmente, si se eran las vigentes en su momento (ley 16/2006, ley 12/201=
0,
ley 13/2012)? No le veo el sentido ya que cada normativa que ha ido saliend=
o ha
permitido que los expedientes iniciados con anterioridad, se acogiera a la
nueva norma. Además, si es así, también podrían
acogerse a la ley 8/2012 que estaba vigente en ese momento y en la
exención de los establecimientos turísticos no se indicaba
ninguna limitación temporal, a diferencia de la ley 7/2013 que estab=
lece
claramente que las modificaciones posteriores a la ley 16/2006 no est&aacut=
e;n
exentas. Supongo que querrá referirse a que tendrán que cumpl=
ir
con la normativa técnica, aunque se haya indicado “se
tramitarán conforme”, lo que parece indicar que es la normativ=
a de
tramitación, y no la técnica.
3- Los establecimientos que
presentaron la documentación indicada en la ley 8/2012 para estar
exentas de título habilitante, regularizando de ésta manera la
totalidad del establecimiento, incluidas las modificaciones realizadas con
posterioridad a la ley 16/2006 ¿continúan estando exentas aun=
que
se haya derogado la disposición adicional tercera de la ley 8/2012?<=
/span>
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 04/11/2014
Resposta:
Atenent a la
Disposició transitòria sisena de la llei 7/2013:
1.&n=
bsp;
A la pregunta 1a) la resposta és que Sí=
, la
documentació és la presentada a Turisme per obtindre l’
autorització.
2.&n=
bsp;
A la pregunta 1b) la resposta és que No, no ca=
l.
3.&n=
bsp;
A la pregunta 1c) la documentació a aportar
és la que s’indica en el punt 1 ò 2 de la DT6 depenent =
del
cas.
4.&n=
bsp;
A la pregunta 2); “En els establiments turístics exempts de
llicència d’obertura i funcionament que tenguin una
autorització turística d’abans de l’1 de gener de=
1998,
aquesta autorització juntament amb la seva documentació suple=
ix
els títols habilitants d’instal·lació i inici i
exercici de l’activitat. Si aquests establiments turístics var=
en
realitzar modificacions de l’activitat abans de l’entrada en vi=
gor
de la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de
les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears,
l’autorització turística on es recullin les modificacio=
ns
juntament amb la seva documentació també supleix els
títols habilitants d’instal·lació i inici i exer=
cici
d’activitat”.
[...]=
3. En
ambdós casos:
a) Les
modificacions fetes després d’entrar en vigor la Llei 16/2006,=
de
17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències
integrades d’activitat de les Illes Balears, s’han de tramit=
ar
d’acord amb la normativa vigent en cada moment.
=
Les
modificacions a les que es refereix el punt anterior es tenen que tramitar
segons la normativa de tramitació i la normativa tècnica
d’aplicació vigents en el moment que es faci aquesta
tramitació. És a dir mitjançant un procediment ordinar=
i.
5.
A la pregunta 3c) L’exoneració que es fe=
ia a
la Llei 8/2012 era de la tramitació del títol habilitant. No
s’exoneraba del compliment reglamentari de l’activitat i les se=
ves
instal·lacions.
Diagrama
de flux d’acord amb la D.T. 6a Punt 1:
Tornar
a Índex
-C17/2014 - Definició
d’activitat de concurrència pública i establiment
públic
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 26/11/2014
Resposta:
1.&n=
bsp;
Les definicions d’activitat de concurrèn=
cia
pública i la
d’establiment públic segons l’art. 4 de la Llei 7/2013
són les següents:
13.
Activitats de concurrència pública: s’inclouen en aquest
concepte les activitats d’espectacles públics i activitats
recreatives, així com d’altres destinades a oci, esbarjo i esp=
lai,
restauració, reunió, esportives, religioses, culturals, socia=
ls i
les que congreguen públic o usuaris en general, sempre que no
estiguin incloses en altres usos definits en el codi tècnic de
l’edificació, aprovat pel Reial Decret 314/2006, de 17 de
març.
26. Establiments públics:
són els establiments físics destinats a oci, esbarjo i esplai,
com és ara restauració, reunions, activitats esportives,
religioses, culturals, socials i les que congreguen públic o usuaris=
en
general i que no estiguin incloses en altres usos definits en el codi
tècnic de l’edificació, aprovat pel Reial Decret
314/2006, de 17 de març, i que tampoc no siguin espectacles
públics o activitats recreatives.
2.&n=
bsp;
El que volen dir les definicions anteriors és =
que
serà una activitat de concurrència pública i un
establiment públic si compleix les característiques que diu la
definició de cada un, a no ser que l’activitat o
l’establiment estigui definit en el CTE com a un altre ús. =
Per exemple en el cas d’una escola, segons la d=
efinició
de la Llei 7/2013 entra dins la definició d’ activitat de
concurrència pública, ja que és una activitat de
reunió, cultural, social i congrega públic i usuaris, etc.
Però segons el CTE està inclosa en l’ús
“docent”. Per tant l’activitat no seria “activitat de
concurrència pública”.
3.&n=
bsp;
En el cas de que una activitat sigui de pública
concurrència o establiment públic segons la Llei 7/2013 i seg=
ons
el CTE tingui l’ús de “Pública
Concurrència”, si que es considerarà una activitat de
concurrència pública i un establiment públic perqu&egr=
ave;
és el mateix ús.
Tornar a Índex
-C19/2014 - Modificació d’una activitat amb
títol habilitant (com es tramita una activitat secundària)
Resposta apr=
ovada per
la CEJAIB en la reunió de data 26/11/2014
Respos=
ta:
1.&n=
bsp;
L’apartat 3 de l’art. 3 de la Llei 7/2013
diu:
Article 3
Principis
3. L’exclusivitat=
Quan s’iniciï
una nova activitat que substitueix una de ja existent es produirà una
renovació de llicència i quedarà sense efecte
l’autorització anterior, la comunicació prèvia o=
la
declaració responsable de l’activitat.
En cas de voler fer una
modificació de l’activitat existent es tindran en compte les
interaccions entre aquesta i la part modificada.
Només es pot lim=
itar
l’exercici d’activitats multidisciplinars quan hi concorrin
impediments tècnics per garantir la seguretat, la salubritat, el medi
ambient i la protecció de la infància i la joventut.
2.&n=
bsp;
El concepte d’activitat secundària ha
desaparegut.
3.&n=
bsp;
L’art. 11 de la Llei 7/2013:
Article 11
Modificacions de les
activitats
1. La persona titula=
r
del títol habilitant d’una activitat no subjecta al règ=
im
d’autorització ambiental integrada està obligada a
tramitar davant l’òrgan competent qualsevol modificació
substancial de les condicions que emparen els títols habilitants=
.
2. Sempre que no estigu=
in
emparades en el projecte d’activitat, el projecte integrat, la
documentació tècnica o el permís d’inici
d’instal·lació i obres, es consideren modificacions =
que
necessiten un títol habilitant les següents:
a) L’exercici d’una nova activitat o
l’ampliació d’activitats existents.
b) La nova emissió de contaminants o impact=
es
no prevists en el projecte o en la documentació tècnica, semp=
re
que suposin una molèstia potencial al veïnatge i estiguin subje=
ctes
expressament a l’aprovació prèvia de
l’administració pública.
c) La disminució de les condicions de la
prevenció i la protecció contra incendis i/o riscs col·=
;lectius
o de les condicions d’evacuació que preveu la llicència,
sempre que no siguin a conseqüència de variacions de la normati=
va
específica de prevenció i protecció contra incendis.
d) Els canvis en la capacitat que suposin
l’execució de noves condicions d’evacuació,
així com noves instal·lacions en les que sigui preceptiva la =
seva
adopció i autorització.
e) La transformació, la remodelació =
i la
reforma del local o de les instal·lacions que siguin subst Aquestes modificacions s’han de tramitar
mitjançant el procediment que correspongui als paràmetres de =
la
part afectada.
3. Les modificacions de=
la
instal·lació d’una activitat subjecta al règim
d’autorització ambiental integrada que compleixi els criteris =
de
l’article 10.2 de la Llei 46/2002, d’1 de juliol, de
prevenció i control integrat de la contaminació, o de la norm=
a que
el substitueixi, es consideraran modificacions substancials de
l’autorització; en cas contrari, es consideraran modificacions=
no
substancials.
4.&n=
bsp;
Per tant, si es tracta d’una modificació
substancial cal classificar-la segons Annex I de la Llei i després seguir el procedi=
ment
de tramitació segons el Títol IV “Procediment aplicable=
a
les activitats permanents i a les seves modificacions” de la Llei 7/2=
013.
5.&n=
bsp;
La classificació del procediment de la
modificació no té per què coincidir amb la
classificació de l’activitat. El procediment de tramitaci&oacu=
te;
de la modificació es farà segons la classificació de la
modificació, no de l’activitat.
6.&n=
bsp;
La documentació a aportar varia segons la
classificació del procediment de la modificació, però =
en
qualsevol cas, sempre es tindrà que aportar una declaració
responsable del titular.
7.&n=
bsp;
En cas d’activitats turístiques: quan la
normativa turística indica que “no será preceptiva una licencia de
actividad para cada una de las actividades relativas a usos secundarios
compatibles” s’ha d’interpretar que per introduir una activitat secund&=
agrave;ria
el que s’ha de fer és modificar la llicència principal,=
i
no fer una llicència independent per a cada una d’elles.
Tornar a Índex
-C21/2014 - Interpretaci&oac=
ute;
del termes similars al punt e) art.2 Llei 7/2013, instal·lacions de
plaques solar tèrmiques i fotovoltaiques, antenes de telefonia
mòbil, estacions de telefonia i similars
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 26/11/2014
Resposta:
1.&n=
bsp;
La lletra e) de l'article 2.2 de a Llei 7/2013,
s’ha d’interpretar en el sentit d'entendre que queden excloses =
de
l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei la
instal·lació de plaques solars tèrmiques i fotovoltaiq=
ues,
antenes de telefonia mòbil, estacions base de telefonia mòbil=
i
similars. Emperò quan la seva instal·lació es dugui a
terme en edificis catalogats o quan tengui impacte en el patrimoni
historicoartístic, i si per instal·lar-les es necessita una
avaluació d’impacte ambiental d’acord amb la Llei 11/200=
6,
de 14 de setembre, en aquest cas, la instal·lació de
plaques solars tèrmiques i fotovoltaiques, antenes de telefonia
mòbil, estacions base de telefonia mòbil i similars estar&agr=
ave;
subjecte a la Llei 7/2013.
2.&n=
bsp;
Les pedreres no es poden considerar incloses dins el
supòsit de la lletra e) de l'article 2.2 atès que aquest prec=
epte
només fa referència a instal·lació de pla=
ques
solars tèrmiques i fotovoltaiques, antenes de telefonia mòbil,
estacions base de telefonia mòbil i similars.
3.&n=
bsp;
Als efectes de determinar l'aplicació de la Ll=
ei
7/2013 a les pedreres, s'ha de tenir en compte que les activitats subjectes=
a
avaluació d’impacte ambiental estan subjectes a l’esment=
ada
llei, tal i com es dedueix de preceptes com la lletra h) de l'article 2.2 i
l'apartat 4 de l’esmentat article.
4.&n=
bsp;
També s’ha de tenir en compte el que diu=
la
Llei 10/2014, d’1 d’octubre, d’ordenació minera.
Tornar a Índex
-C22/2014 - Quantes vegades a
l’ anys es pot fer una activitat no permanent en un mateix
emplaçament?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 26/11/2014
Resposta:
1 adj. [LC] Que fa una cosa exactament en el m=
oment
assenyalat. No heu estat puntual: havíeu dit que seríeu ací a =
les
vuit, i ja és un quart de nou.
=
2 adj.<=
/span> [LC] Precís i=
concret. Informe puntu=
al.
3 adj. [LC] Que concerneix un punt o un aspect=
e. Pregunta punt=
ual.
4 adj. [FL] Que expressa l’acció
considerada en un moment del seu desenvolupament. Aspecte puntu=
al.
Tornar a Índex
-C23/2014 - Les activitats permanents innòcues i
menors poden ser multidisciplinars? Si és que sí, es poden su=
mar
els espais permesos en cada cas?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de
data 26/11/2014
Resposta:
1.&n=
bsp;
En el títol I de l’annex I s’indica
que és una activitat o modificació major si “concorren =
un o
més d’un dels punts següents:”. És a dir una activitat &eac=
ute;s
major solament que tingui un d’aquests paràmetres, però=
pot
tenir-ne més d’un o inclús a més d’algun
paràmetre inclòs en aquest títol algun dels
paràmetres que pertanyen al títol 2 o 3 de d’ aquest an=
nex.
Per t=
ant, les
activitats majors poden ser multidisciplinars.
2.&n=
bsp;
En el títol III de l’annex I diu en
relació als paràmetres d’activitats innòcues i
modificacions “Són les següents:”
No in=
dica que
puguin concórrer més d’un dels paràmetres. Per t=
ant,
una innòcua solament pot ser un únic tipus d’activitat.=
3.&n=
bsp;
Una activitat menor és la que no està
inclosa en el títol I ni el títol II de l’annex. Per tant es podria donar el cas
d’una activitat multidisciplinar en la que els paràmetres de c=
ada
activitat per separat no superin els del títol I i conjuntament no es
superi la superfície i l’aforament indicats en aquest
títol. En aquest cas es tractaria d’una activitat menor
multidisciplinar.
4.&n=
bsp;
Les activitats multidisciplinars només podran =
ser
innòcues quan es tracti d’activitats multidisiplinars incloses
dins el Títol III, Annex I i la suma total de superfície no
superi l’indicat en aquest Títol.
Tornar a Índex
-C24/2014 - Classificació de un
cafè-teatre. Cabines higièniques a establiments públic=
s
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
S’=
aprova
la redacció d’una guia sobre serveis higiènics.
Tornar a Índex
-C25/2014 –=
1 Estan sotmeses a la=
Llei
7/2013 els establiments on s’hi realitzen activitats religioses simil=
ars
o actes d’exercici de drets fonamentals de la Constitució
Espanyola?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
El punt 6=
de
l’art. 2 de la Llei 7/2=
013:
&=
nbsp; “6. Igualment, resten exclosos de
l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei els a=
ctes
que suposin l’exercici dels drets fonamentals consagrats a la
Constitució Espanyola, que s’han de regular per la seva normat=
iva
específica.”
&=
nbsp; Es
refereix a que estan exclosos de l’aplicació de la Llei “=
;els
actes”, és a dir la “celebració” de
l’acte. Per exemple una missa seria “l’acte” o
“celebració” que es fa dins una església. I la mi=
ssa
al ser un acte que suposa l’exercici dels drets consagrats a la
Constitució no est&agr=
ave;
subjecte a la Llei 7/2013, en canvi l’establiment sí.
Els establiments on es celebren aq=
uests
actes estaran subjectes a aquesta Llei si estan inclosos dins
l’àmbit d’aplicació (art. 2).
Tornar a Índex
2 Procediment i
característiques de les sales de&nb=
sp;
joventut
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
L’ =
apartat b)
de l’art. 24 de la Llei 7/2013:
Article
24
Protecció
dels menors
1.
Sens perjudici de les prescripcions de la normativa en matèria de
menors, drogodependència, trastorns addictius o publicitat,
s’estableixen les prohibicions següents:
[&=
#8230;]
b) Queda prohibida l’entrada i la permanèn=
cia
de menors de setze anys en activitats recreatives musicals, com ara sales de
festa, sales de ball, discoteques, cafès concert i similars.
Excepcionalment i fins a les 2.00 h, es permetrà l’entrada de
menors d’edat d’entre catorze i setze anys sempre que vagin
acompanyats de persones adultes autoritzades pels pares o tutors que vetllin
per la seva integritat física i moral.
S&=
#8217;exclouen
d’aquesta limitació les sales amb autorització de sessi=
ons
per a menors d’edat o sales de joventut, on es permetrà
l’entrada i la permanència de majors de catorze anys i no majo=
rs de
devuit.
Els estab=
liments
han de tenir contemplat en el projecte i/o títol habilitant
l’activitat de sessions per a menors d’edat a la que es referei=
x el
punt b de l’article 24 de la Llei 7/2013.
No obstan=
t,
s’ha de tenir en compte que s’hauran de prendre totes les mesur=
es
correctores adients indicades a l’art. 24 per a la protecció d=
els
menors. Per exemple:
-&nb=
sp;
Cal que
a l’entrada d’aquests establiments s’indiqui clarament
l’interval d’edat permès i els horaris de la gal·=
la.
-&nb=
sp;
No
està permès el joc ni espectacles eròtics.
-&nb=
sp;
No es
podran vendre ni subministrar begudes alcohòliques ni tabac.
-&nb=
sp;
No es
podrà publicitar ni promocionar directa o indirecta el consum de beg=
udes
alcohòliques o de tabac. Aquests productes no podran estar visibles =
per
als menors d’edat.
El règim sancionador de les
infraccions es troba en el Capítol II Tipificació de les
infraccions, de la Llei 7/2013.
Tornar a Índex
3 Quin és el
procediment a seguir en cas d’inspecció i de que
l’establiment no disposi de
Pla d’autoprotecció?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
Es pot op=
tar per dues
opcions:
a) Un supòsit que legitima, per
l’art. 84, la remissió a la Direcció General
d’Emergències de la manca d’autorització sectoria=
l,
on l’actuació correspondrà a l’administraci&oacut=
e; sectorial.
b) Una conducta sense tipificaci&oacut=
e; a
la Llei sectorial 2/1998, que legitima, en els casos als que s’exigeix
reglamentàriament el Pla d’autoprotecció, a que
l’administració municipal competent en matèria
d’activitats adopti el règim sancionador previst a l’art.
103.1.i) de la Llei 7/2013.
Les dos opcions són và=
lides.
No obstant, aconsellem el procediment següent:
1.
Aixecar acta de l’activitat q=
ue
especifiqui que no té pla d’autoprotecció.
2.
Comprovar si en té o no amb =
l’administració
competent (Departament d’Emergències de la Conselleria de
Funció publica)
3. Si a la
declaració responsable el titular havia signat que tenia el pla
d’autoprotecció, instruir expedient sancionador per falsedat o
omissió de caràcter essencial a la declaració responsa=
ble
i prendre mesures cautelars, si procedeix, i enviar l’expedient a
l’administració competent sectorial per a que actuï.
Pel que fa al pla=
ns
d’autoprotecció l’òrgan competent és el Se=
rvei
d’Ordenació d’Emergències. L’expedient
s’haurà de enviar al cap del Servei D’Ordenació
d’Emergències (Departament d’Emergències) de la
Direcció General d’Interior, Emergències i Justí=
cia. Cal indicar les dades
d’ubicació exactes, el titular de l’activitat i dades de
contacte, la norma la qual obliga a disposar de pla i registrar-lo i si han
comés altres infraccions associades.
Tornar a Índex
4 Quina assegurança i classificaci&oacu=
te;
les són d’aplicació a les activitats existents amb
anterioritat a l’entrada en vigor de la Llei 7/2013?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
1. Nombroses activitats actualment en
funcionament, disposen de títol habilitant per a l’exercici de
l’activitat amb el règim jurídic de les anterior normes=
en
matèria d’activitats (Llei 16/2006, Llei 8/95, RAMINP,etc.) am=
b la
denominació i classificació pròpia d’aquell
règim jurídic.
2. La Llei 16/2006 va reclassificar les
activitats existents mitjançant la Disposició transitò=
ria
sisena de la citada norma.
3. A l’entrada en vigor de la Lle=
i 7/2013
ens trobem: activitats reclassificades segons la disposició
transitòria sisena de la Llei 16/2006 i les activitats legalitzades i
classificades pel règim jurídic de la Llei 16/2006.
4. Així com indica la disposici&=
oacute;
transitòria quarta de la Llei 7/2103 aquestes activitats existents es
reclassificaran quan es dugui a terme el procediment de revisió
tècnica d’actualització (RTA) i aquesta actualitzaci&oa=
cute;
es farà quan indica la disposició transitòria desena d=
e la
Llei 7/2013.
5.
Per
tant, la classificació de l’activitat es mantindrà fins=
a
la reclassificació que es faci a la RTA. La quantia de
l’assegurança i la tipificació de les infraccions depen=
en
de la classificació de l’activitat, per tant
s’aplicarà les corresponents a la classificació que tin=
gui
l’activitat en cada moment.
Tornar
a Índex
5 A manca de definició d’activitats catalogades quin tipus
d’infracció es pot aplicar al indicat al punt l) del punt 1 de l’article 103
“L’incompliment de més d’una hora de l’horar=
i d’obertura
i de tancament de les activitats catalogades”?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
No, el pr= ocediment sancionador no dona lloc a interpretacions i s’ha d’aplicar de forma directe, per tant:
Si una activitat ha incomplert en més d’una hora
l’horari general d’obertura i de tancament s’aplica:
1.&n=
bsp;
En
activitats no permanents. L’especificat a l’art. 102.1 a) de la
Llei 7/2013 (Lleus).
2.&n=
bsp;
En
activitats permanents d’espectacles públics i activitats
recreatives. L’especifi=
cat a
l’art. 102.2 a) de la Llei 7/2013 (Lleus).
També es p=
ot
aplicar la gradació de les sancions segons l’art. 107.2 de la =
Llei
7/2013.
Tornar a Índex
6 = span> És d’aplicació el punt 1 de la Disposició transitòr= ia sisena de la Llei 7/2013 als establiments d’allotjament i als de l’oferta turística complementària amb autoritzacions turístiques anterior a 1 de gener de 1998?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
1. Si, la Disposició transitòria sisena de=
la
Llei 7/2013 és aplicable tant per als establiments d’allotjame=
nt
com per als de l’oferta turística complementària amb
autorització turística anterior a 1 de gener de 1998.
2. El punt 1 de la disposició
transitòria sisena de la Llei 7/2013 es refereix als “establiments
turístics exempts de llicència d’=
obertura
i funcionament que tinguin una autorització turística
d’abans de l’1 de gener de 1998”.
3.&n=
bsp;
Es
refereix a tots els establiments turístics sotmesos a
autorització de la Conselleria de Turisme.
Tornar a Índex
7 <= /span>Quines són les = 220;altres activitats permanents que estiguin exemptes de llicència d’obertura i funcionament arran d’una llei” a les que= es refereix el punt 2 de la disposició transitòria sisena?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
Diverses =
lleis han
anat exonerat de llicència d’obertura i funcionament. Una
activitat iniciada durant el termini de vigència de
l’exoneració adquireix uns drets. Quan es deroga aquesta
exoneració l’activitat existent té que ser tractada de
manera “especial”, ja que l’activitat ha complit la norma=
tiva
pertinent que li era d’aplicació fins aleshores. La nova normativa té =
que
preveure la forma de tractar aquestes activitats “especials” i =
la
seva adaptació a les noves necessitats.
Algunes d=
e les
lleis que han exonerat el compliment de llei referent a activitats só=
;n
per exemple:
- =
Llei
16/2006, de 17 d’octubre de Règim jurídic de les
llicències integrades d’activitat de les Illes Balears.
- =
Llei
12/2010, de 12 de novembre, de modificació de diverses lleis per a la
transposició a les Illes Balears de la Directiva 2006/123/CE, de 12 =
de
desembre, del Parlament Europeu i del Consell, relativa als serveis en el
mercat interior.
- =
Llei
8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.
- =
Llei
12/2012, de 26 de setembre, de mesures tributàries per a la
reducció del dèficit de la Comunitat Autònoma de les I=
lles
Balears.
- =
Llei
11/2014, de 15 d’octubre, de comerç de les Illes Balears.
- =
Llei
12/2014, de 16 desembre, agrària de les Illes Balears.
- =
…
Tornar a Índex
8 Quines són els terminis per a les Revisions Tècniques
d’Actualització =
(RTA)
de les activitats amb títol habilitant existent abans de l’ent=
rada
en vigor de la Llei 7/2013?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
<=
span
lang=3DCA style=3D'font-size:13.0pt;mso-fareast-font-family:LegacySanITCBoo;
mso-bidi-font-family:LegacySanITCBoo;mso-ansi-language:CA'>1.&n=
bsp;
Segons la Llei 7/2013:
Disposició
transitòria desena
Revisió
tècnica d’actualització en activitats permanents existe=
nts
[&=
#8230;]
2.
Terminis a partir de l’entrada en vigor d’aquesta llei per supe=
rar
la revisió tècnica d’actualització en funci&oacu=
te;
de l’antiguitat de l’activitat:
a)=
Els
titulars de les activitats permanents on la primera llicència
d’obertura i de funcionament és d’abans del 8 de mar&cce=
dil;
de 1962 tenen tres anys per superar favorablement la revisió
tècnica d’actualització.
b)=
Els
titulars de les activitats permanents on la primera llicència
d’obertura i funcionament és d’abans de l’1 de gen=
er
de 1996 tenen cinc anys per superar favorablement la revisió
tècnica d’actualització.
c) Els titulars de les activitats permanents on la prim=
era
llicència d’obertura i funcionament és d’abans
d’entrar en vigor aquesta llei tenen deu anys per superar favorableme=
nt
la revisió tècnica d’actualització.
2.&n=
bsp;
Taula resum de la data límit per a la
revisió tècnica d’actualització (RTA) segons la =
data
d’obtenció de la primera llicència d’obertura i
funcionament:
Data obtenció primera llicència
d’obertura i de funcionament |
Data límit per a la RTA |
Abans de 8 de
març de 1962 |
Abans de 28 de febr=
er
de 2017 |
Abans de 1 de gener=
de
1996 |
Abans de 28 de febr=
er
de 2019 |
Abans de 28 de febr=
er
de 2014 |
Abans de 28 de febr=
er
de 2024 |
Tornar a Índex
-C26/2014 - Contractació personal d’admissió i de control inter=
n
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
La normativa q=
ue
regula el personal d’admissió i control intern no regula la fo=
rma
jurídica de contractació. El titular d’una activitat pot
contractar una empresa que tingui personal propi amb l’acreditaci&oac=
ute;
de “personal d’admissió i control d’ambient
intern” o que aquesta empresa subcontracti aquest personal.
El decret no regula les condicions laborals ni =
les
mercantils, no obstant, a nivell de seguretat.
1.&n=
bsp;
S’aconsella que a les activitats permanen=
ts
on hi hagi aquests professionals siguin sempre les mateixes persones
(independentment de la seva relació laboral o mercantil) per que
coneguin millor l’establiment, el tipus de públics i les mesur=
es
de les quals disposa.
2.&n=
bsp;
El
personal d’admissió i control d’ambient intern en tenir
l’acreditació a títol personal, també respon
personalment de les irregularitats i infraccions que es cometin. És a
dir, en tenir un carnet professional respon personalment de les seves
actuacions, malgrat li hagi manat qui l’ha contractat.
Tornar
a Índex
-C29/2014 - Quina cobertura ha de tenir
l’assegurança d’una activitat?
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
1.&n=
bsp;
A l’art. 10 de la Llei 7/2013 esmena que
“el tit=
ular
ha de contractar i mantenir en vigor una assegurança durant
l’exercici de l’activitat en l’establiment físic o=
en
el lloc on es desenvolupi, que cobreixi la=
responsabilitat civil per danys corporals, materials i
conseqüencials que se’n derivin, ocasionats a terceres
persones”.
2.&n=
bsp;
A la disposició addicional tercera de la
Llei 7/2013 s’especifiquen les característiques d’aquesta
assegurança i els capitals mínims a cobrir.
3.&n=
bsp;
L’assegurança a que es refereix la
Llei 7/2013 és la de
responsabilitat civil i cobreix els accidents físics que tinguin lloc
dins l’establiment. No els contratemps induïts per l’activ=
itat
fora de l’establiment.
4.&n=
bsp;
Per
exemple, en una assessoria l’assegurança cobreix si una persona
cau i es romp una cama dins l’establiment, en canvi si l’assess=
oria
fa malament la comptabilitat d’un client i el client és
sancionat,
l’assegurança no cobreix aquest fet. Per a cobrir
això, hi ha altres tipus d’assegurances amb cobertures
especifiques per a cada cas.
Tornar
a Índex
-C31/2014 -
Sol·licitud d’autorització dR=
17;activitat
no permanent major
Resposta aprovada per la CEJAIB en la reunió de data 03/02/2015<= o:p>
Resposta:
1.
A l’art. 67 s’indica la
documentació a presentar juntament amb la sol·licitud
d’autorització de l’activitat no permanent major.=
2.&n=
bsp;
A l’art. 68 s’indica el contingut de
l’informe tècnic integrat que l’administració
competent té que emetre. A la resolució de
l’autorització que dicti l’administració competen=
t es
pot consignar el contingut d’aquest informe tècnic integrat (a=
rt.
69). Segons el punt 4.c). també es pot fixar les autoritzacions
sectorials necessàries i les condicions que han de complir els
certificats realitzats pels tècnics competents (si cal) i altres mes=
ures
correctores que es justifiquin motivadament.
3.&n=
bsp;
Per
tant l’administració podrà condicionar
l’autorització de l’activitat a la presentació dels permi=
sos i
certificats que cregui oportuns sempre que estigui justificat, així =
com
indica l’art. 63: “L’eficàcia de la
resolució d’autorització queda condicionada al fet que
abans de l’inici de l’activitat hauran d’estar subscrits =
els
certificats, els contractes i les autoritzacions sectorials preceptius, les
exempcions que pugui preveure la normativa sectorial que hi sigui
d’aplicació i la pòlissa d'assegurança en vigor
d’acord amb el termes prevists en la disposició addicional ter=
cera
d’aquesta llei”.
Tornar
a Índex