Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes al desenvolupament rural de l'illa de Mallorca vinculades a projectes relacionats amb els àmbits agrari i/o ambiental i emmarcats en l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu 2014-2020

Mesura 1.1. Suport al sector agrari i agroindustrial. Aquesta mesura comprèn tres tipus

d'actuacions:

- Suport al comerç minorista. Es tracta de què els productors agroalimentaris locals

augmentin el valor afegit dels seus productes, aprofitant noves vies i canals alternatius de

comercialització.

- Suport a la promoció de noves formes d'agricultura a través de projectes de cooperació i

integrals. Es tracta d'impulsar actuacions que promoguin la multifuncionalitat de

l'agricultura i que estableixin sinergies amb altres sectors com el de l'hostaleria i la

gastronomia, el de l'educació i el desenvolupament comunitari, o el del medi ambient i la

gestió de recursos naturals, a més de les previstes en el títol IV de la Llei 3/2019, de 31 de

gener, agrària de les Illes Balears.

- Suport a la posada en valor de les varietats locals i les races autòctones. Es tracta

d'impulsar actuacions que promoguin les varietats locals i les races autòctones, ja sigui a

través dels canals tradicionals, com les fires i els mercats, o bé a través d'altres canals més

innovadors.

Mesura 1.2. Suport a la conservació del patrimoni natural i cultural. Aquesta mesura

comprèn dos tipus d'actuacions:

- Actuacions vinculades a la conservació del patrimoni natural i cultural. Es tracta de

conservar i posar en valor el patrimoni natural i cultural i també de fomentar la

diversificació econòmica. Amb aquests fins es vol impulsar la creació i consolidació

d'empreses en l'àmbit del turisme de caràcter naturalístic o cultural, especialment si estan

lligades a explotacions agràries.

- Inversions vinculades a la consolidació de les empreses forestals.

Mesura 1.3. Conservació i gestió sostenible de recursos naturals. Aquesta mesura comprèn

dos tipus d'actuacions:

- Ús eficient de l'aigua. Es tracta de promoure un ús més eficient de l'aigua en l'agricultura.

- Eficiència energètica. Es tracta de fomentar el pas a una economia baixa en carboni i capaç

d'adaptar-se al canvi climàtic en els sectors agrari, alimentari i forestal, tot facilitant l'ús de

fonts renovables d'energia, subproductes, residus i altres matèries primeres no

alimentàries per impulsar el desenvolupament de la bioeconomia.

Mesura 1.4. Suport transversal a l'impuls dels diferents sectors. Aquesta mesura comprèn

un sol tipus d'actuacions:

- Formació i informació. Es tracta de fomentar la transferència de coneixements, la

sensibilització ciutadana i la innovació en els sectors agrari i del medi ambient.

Código SIA

2352355

Personas destinatarias

Persones físiques i jurídiques que desenvolupin les actuacions subvencionables

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negativo

Forma de inicio

De oficio

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Fondo de Garantía Agraria y Pesquera de las Illes Balears (Fogaiba)

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud d'ajuda

Requisitos

Veure convocatòria

Documentación a presentar

a. Fotocòpia del DNI, NIF, NIE o targeta d'identificació fiscal de la persona sol·licitant i dels seus representants legals.

b. Fotocòpia del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o certificat d'inscripció registral dels documents esmentats i acreditació de la representació amb la qual actua el/la signant de la sol·licitud, que ha de ser vigent en el moment de la sol·licitud.

c. Declaració expressa en què es facin constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades a qualsevol institució pública o privada, relacionades amb la sol·licitud presentada o concedides per aquestes institucions per les despeses objecte de la sol·licitud.

d. Memòria descriptiva que detalli:

1. Descripció general del promotor i del projecte: antecedents, context, solvència tècnica i econòmica, estudi de mercat, qualitat tècnica, responsabilitat social empresarial (RSE) i justificació.

2. Funcionament del projecte i perfil de la població beneficiària.

3. Objectius.

4. Implicacions agràries, ambientals i socials, si és el cas.

5. Necessitats que justifiquin les inversions.

6. Inversions a realitzar.

7. Viabilitat tècnica del projecte, especificant capacitats productives i/o de prestació de serveis en el mercat i sortides comercials.

8. Viabilitat econòmica i repercussions en l'ocupació (creació i/o consolidació de llocs de treball).

e. Còpia del projecte bàsic, en cas de realitzar obra major.

f. Plànols o croquis en els quals figuri l'emplaçament de les inversions.

g. Pressuposts o factures proforma de les inversions objecte d'ajuda confeccionats pels seus fabricants o instal·ladors autoritzats. S'han de presentar tres pressuposts (o proformes) en el cas que estableix l'apartat Quart.10 d'aquesta convocatòria.

h. En cas de compra d'edificis, certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial, i declaració jurada del venedor per si l'edifici ha obtingut una altra subvenció nacional o comunitària els darrers deu anys.

i. Sol·licitud de llicència d'obres, si és el cas.

j. Si és el cas, documentació justificativa del compliment d'algun dels criteris de puntuació establerts a l'apartat Setè.2 de la present convocatòria.

k. Autorització per a la comprovació per part del FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

l. Pressupost de les actuacions i activitats a desenvolupar amb l'IVA desglossat.

Modelos:

Plazo máximo

30 dies naturals

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Fondo de Garantía Agraria y Pesquera de las Illes Balears (Fogaiba)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servicio de Ayudas Al Desarrollo Rural

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176555 - Fax: 971176871

(gcanos@fogaiba.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tratamiento

Fondo de Garantía Agraria y Pesquera de las Illes Balears (Fogaiba)

Finalidad

Incorporar los datos personales necesarios en nuestros sistemas de información para tramitar la ayuda solicitada de acuerdo con la convocatória

Legitimación

Consentimiento del interesado

Destinatario

Se cederán los datos a cualquier organismo autonomico, estatal y/o europeo que de acuerdo con la normativa de aplicación deba ser destinatario de la información de los datos personales tratados por el FOGAIBA en cualquiera de los ámbitos directamente relacionados con la gestión de las subvenciones

Derechos

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Información adicional

Descargar