Requisits
Les activitats de gestió de residus desenvolupades a les Illes Balears i subjectes al règim d'autorització administrativa de la Llei 7/2022, requereixen l'autorització per a les instal·lacions on es desenvolupin i, de manera separada, d'una altra autorització com a operador per a les persones físiques o jurídiques que en facin l'explotació.
Documentació a presentar
· NIF/CIF del sol·licitant
· Còpia compulsada de l'escriptura de la societat i acreditació mitjançant admissible en dret de la capacitat de representació que ostenta la persona signant, juntament amb els NIF corresponents
· Document acreditatiu d'abonament de taxes
· Còpia compulsada de l'escriptura de propietat de l'immoble o contracte d'arrendament en vigor on quedi constància que la persona o entitat propietària de l'immoble està assabentada que es realitzarà una activitat de gestió de residus.
· Projecte de la instal·lació, elaborat i signat per persona tècnica competent, amb el contingut indicat a l'annex IX de la Llei 7/2022, de 8 d'abril (BOE 9/04/22) i la normativa aplicable en cada cas particular ( 2 còpies en format digital).
· Si les instal·lacions es troben sotmeses a la normativa sobre avaluacions dimpacte ambiental de la CAIB, sinclourà una memòria-resum ambiental del projecte i es presentaran 2 còpies en format digital de tota la documentació. En cas que linteressat consideri que el seu projecte no està sotmès a la normativa relativa a avaluacions dimpacte ambiental, justificarà motivadament la no necessitat daquesta tramitació.
Models:
Termini màxim
Sense termini màxim. les sol·licituds s'han de presentar abans de l'inici de l'activitat
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Residus i sòls contaminats
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Residus i sòls contaminats
Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol.
Tel.: 971176684
(residus@caib.es)