Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG’S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears empadronats a l'illa de Mallorca que cursen estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) el curs acadèmic 2019-2020

NOVETAT !

Publicació de la Resolució per la qual es concedeixen o s'exclouen les Ajudes de Desplaçament dels alumnes universitaris de les Illes Balears empadronats a l'illa de Mallorca que cursaven estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) durant el curs acadèmic 2019-2020:

Amb la publicació de la Resolució (BOIB Núm. 197) es concedeixen als sol·licitants que consten a l'Annex 1 les Ajudes de Desplaçament per alumnes de les Illes Balears empadronats a l'illa de Mallorca que van cursar durant el curs acadèmic 2019-2020, i s'exclouen als sol·licitants que figuren a l'Annex 2 per les causes motivades a l'Annex 3.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar Recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca dins el següent termini:

Termini de presentació de RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ a la Resolució de concessió o exclusió d'Ajudes de Desplaçament:

Des del 20 de NOVEMBRE fins al 19 de DESEMBRE de 2020, ambdós inclosós.

Amb la publicació de la Resolució de dia 29 d'octubre (BOIB Núm. 186) es declara el desistiment de les ajudes de Desplaçament per a alumnes de les Illes Balears empadronats a l'illa de Mallorca que cursen estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) durant el curs acadèmic 2019-2020 com a conseqüència de no haver esmenat la sol·licitud dins termini o haver-la esmenada parcialment o de forma incorrecta. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició dins el termini següent:

TERMINI de PRESENTACIÓ RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ a la Resolució de desistiment d'Ajudes de Desplaçament:

Des del 30 d'OCTUBRE fins al 30 de NOVEMBRE de 2020.

----------------------------

I M P R E S C I N D I B L E !

SOL·LICITAR CITA PRÈVIA:

Protocol de Seguretat per la presentació de Recursos Potestatius de Reposició a les Resolucions d'Ajudes de Desplaçament al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca:

Degut a la actual crisi sanitària motivada per la COVID-19, s'ha pres com mesura de protecció i de prevenció de la salut pública, la necessitat de sol·licitar cita prèvia davant del Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca per la presentació d'escrits dirigits a la Direcció General de Política Universitària i Recerca, mitjançant l'enllaç https://citaprevia.gestorn.com/ceu/ o bé al telèfon 971 17 76 06.

-----------------------------------

DARRERA NOVETAT !:

Es publica la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca per la qual es modifica la convocatòria d'Ajudes de Desplaçament per a alumnes de les Illes Balears empadronats a l'illa de Mallorca que cursen estudis universitaris a la Unió Europea (UE-27) durant el curs acadèmic 2019-2020, consitent en la ampliació de la quantitat pressupostària destinada a aquesta convocatòria.

-----------------------------------

Concessió d'ajudes per compensar part del cost del desplaçament dels alumnes de les Illes Balears empadronats a Mallorca que, atès el fet insular, s'han de desplaçar i han de residir fora de l'illa de Mallorca on es troba el seu domicili familiar per cursar estudis universitaris a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2019-2020.

D'aquesta compensació econòmica per a desplaçament se'n poden beneficiar els alumnes universitaris d'estudis oficials de l'illa de Mallorca, si compleixen uns requisits acadèmics mínims pel que fa als crèdits dels quals s'han d'haver matriculat.

NOVETATS de la Convocatòria d'Ajudes de Desplaçament per al curs 2019-2020:

1. Els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2020 (Llei 19/2019, de 30 de desembre), preveu dotacions específiques perquè els consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera publiquin les convocatòries d'ajudes corresponents als estudiants amb domicili a les esmantades illes.

Per això, la publicació de la Convocatòria d'Ajudes de Desplaçament per alumnes universitaris amb domicili familiar a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera correspondrà als seus respectius consells insulars.

2. Queden exclosos els estudis universitaris oficials cursats al Regne Unit, una vegada ratificat l'Acord de sortida del Regne Unit de la Unió Europea, amb efectes des del dia 31 de gener de 2020.

Codi SIA

2279353

Persones destinatàries

Alumnes amb domicili familiar a Mallorca que s'han de desplaçar a una altra illa de les Balears, a una altra comunitat autònoma d'Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar-hi estudis oficials i es trobin en alguna de les set categòries següents:

1a. Cursar estudis de màster universitari oficial que no s'imparteixen a la Universitat de les Illes Balears (UIB) o que s'imparteixen a la UIB però no han obtingut plaça a la illa de residència (Mallorca).

2a. Cursar estudis oficials de grau que s'imparteixen a la UIB però no han obtingut plaça a la illa de residència (Mallorca).

3a. Cursar, a centres propis d'universitats públiques, estudis oficials de grau que no s'imparteixen a la UIB ni als centres adscrits a la UIB.

4a. Cursar, a universitats privades o a centres adscrits a universitats públiques o privades, estudis oficials de grau que no s'imparteixen a la UIB ni a als centres adscrits a la UIB.

5a. Cursar, a centres propis d'universitats públiques, estudis oficials de grau perquè no han obtingut plaça a la UIB ni als centres adscrits a la UIB.

6a. Cursar, a universitats privades o a centres adscrits a universitats públiques o privades, estudis oficials de grau perquè no han obtingut plaça a la UIB ni als centres adscrits a la UIB.

7a. Cursar estudis oficials de grau que a les Illes Balears només s'imparteixen a centres adscrits a la UIB.

Termini per a resoldre i notificar

El que s'estableix a la convocatòria.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Política Universitària i Recerca

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajudes de desplaçament per alumnes universitaris empadronats a la illa de Mallorca que cursen els estudis oficials a la Unió Europea (UE-27) el curs acadèmic 2019-2020

Requisits

Per poder obtenir l'ajuda de desplaçament, s'han de complir els següents requisits generals i els requisits específics referents al rendiment acadèmic del curs 2018-2019 establerts al punt 6.2 de la Convocatòria.

Requisits generals que el sol·licitant de l'ajuda ha de complir:

a) Tenir nacionalitat espanyola o de qualque estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Tenir el domicili familiar a Mallorca. El compliment del requisit de veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de l'illa de Mallorca s'ha de mantenir de manera continuada durant tot el període comprès entre l'1 de setembre de 2019 i el 30 de juny de 2020.

c) Cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial durant l'any acadèmic 2019-2020. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

Els crèdits corresponents a assignatures no superades el primer semestre dels quals el sol·licitant es va tornar a matricular el segon semestre d'aquest curs acadèmic únicament es comptabilitzen una vegada.

d) Cursar els estudis a una universitat pública o privada ubicada a algun dels països de la Unió Europea (UE-27): Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Polònia, Portugal, la República Txeca, Romania, Suècia o Xipre.

Requisits específics referents al rendiment acadèmic del curs 2018-2019: Veure punt 6.2 de la Convocatòria.

Documentació a presentar

L'establerta en el punt 8 de la Convocatòria

Models:

Termini màxim

Finalització del termini de sol·licitut: 17 de juliol de 2020.

Forma de presentació

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d’altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l’Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Política Universitària i Recerca

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Política Universitària i Recerca

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

X

Presentació de documentació per esmenar la sol·licitud d'Ajudes de Desplaçament per a estudis universitaris 2019-2020

Requisits

Estar al Llistat de l'Annex 1 de l'Informe: Persones amb documentació pendent.

Documentació a presentar

La requerida al sol·licitant de l'Annex 1 segons el que s'indica a la graella "Codi Doc. Pendent"

Models:

Termini màxim

Finalització del termini de presentació de documentació pendent: Fins al 18 de setembre de 2020.

Forma de presentació

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d’altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l’Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Política Universitària i Recerca

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Política Universitària i Recerca

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)