Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Presentació del formulari de declaració de compostos orgànics volàtils (COV)

Les instal·lacions afectades pel Reial decret 117/2003 de 31 de gener, sobre limitació d'emissions de compostos orgànics volàtils degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats han de facilitar les dades necessàries que permetin comprovar el compliment de les obligacions aplicables, concretament les de limitació de les emissions.

Aquesta informació s'ha de presentar amb una periodicitat anual, dins el primer trimestre de l'any següent a què fan referència les dades.

Codi SIA

2261774

Persones destinatàries

Instal·lacions (empreses) amb obligacions respecte al Reial Decret 117/2003 o els seus representants.

Termini per a resoldre i notificar

Cap

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Documents relacionats amb el procediment

  • Guia del RD 117/2003
    Guia de recolzament per a la implantació del RD 117/2003 sobre la limitació d'emissions COV degut a l'ús de dissolvents en determinades activitats
  • Pla de gestió de dissolvents de neteja en sec
    El pla de gestió de dissolvents (PGD) permet calcular les emissions de dissolvent i poder demostrar el compliment del límit d'emissió establert a l'annex II del Reial decret 117/2003, que és 20 g dissolvent/kg de producte netejat i assecat

Tràmits

X

Presentació del formulari de declaració de compostos orgànics volàtils (COV)

Requisits

Titulars d'instal·lacions on es desenvolupi l'activitat de neteja en sec i altres activitats generals descrites al annex I del RD 117/2003

Documentació a presentar

Activitat 11 de Neteja a Sec (Tintoreries)

Els titulars de les tintoreries han de presentar la documentació següent:

1. Pla de Gestió de Dissolvents. Activitat 11 (Tintoreries).

2. Còpia d'albarans (o factures) de compra de dissolvent percloroetilè.

3. Còpia de documentació de retirada de residus amb dissolvents.

Resta dactivitats

Les activitats afectades pel Reial decret 117/2003, de 31 de gener, a excepció de les tintoreries, han de presentar la documentació següent:

Seguiment de consums:

1. Càlcul de consums de dissolvents.

2. Còpia de la documentació que acredita les dades aportades: albarans o factures, fitxes de dades de seguretat (o especificació tècnica) dels productes.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins al 31 de març

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

(atmosfera@energia.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar