Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG’S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Pràcticum 2018-2019. Convocatòria per la qual s'estableix el procediment perquè els alumnes de les universitats amb les quals no s'ha signat cap conveni específic de col·laboració

NOVETAT: NOU TERMINI DE SOL·LICITUDS SEGON SEMESTRE DEL CURS 2018-2019 !!!

Resolució del director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior de 15 de gener de 2019 per la qual s'estableix el procediment perquè els alumnes de les universitats amb les quals no s'ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques, durant el segon semestre del curs 2018-2019, a centres docents dependents de la Conselleria d'Educació i Universitat

La dispersió en universitats de l'Estat d'alumnes que tenen la intenció de fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d'Educació i Universitat ha determinat la necessitat d'establir les pautes per autoritzar-les i donar-hi cobertura formal.

Correspon a la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior facilitar als alumnes l'accés al coneixement professionalitzador en el context educatiu dels centres docents públics, dels centres privats concertats i dels centres privats reconeguts per la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i que segueixen el currículum de les Illes Balears.

Atès que algunes universitats tenen períodes de matriculació diferents per als dos semestres acadèmics, resulta impossible que en el termini establert en la Resolució esmentada es puguin presentar les sol·licituds corresponents a les pràctiques del segon semestre.

La Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior, una vegada rebudes la sol·licitud de la universitat, la conformitat del centre a través del GestIB i la còpia de l'assegurança, autoritzarà el centre docent perquè admeti l'estudiant en període de pràctiques.

En cap cas un centre pot rebre un alumne en pràctiques sense tenir aquesta autorització.

En acabar el període de pràctiques, i abans del 30 de juny, el centre ha de certificar a la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior, mitjançant el GestIB, que l'alumne ha duit a terme les pràctiques amb normalitat, segons la forma acordada i en els terminis prevists i que el professor les ha tutoritzades.

En cap cas no es tramitaran les propostes de reconeixement de les hores corresponents a aquesta activitat si la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior no ha autoritzat les pràctiques i no ha notificat l'autorització al centre educatiu prèviament a la data en què s'han d'iniciar.

Persones destinatàries

Universitats de l'Estat i centres d'educació infantil, d'educació primària, d'educació secundària, de batxillerat i d'educació especial de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments oficials.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos, segons l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

Tràmits

X

Convocatòria Pràcticum pel curs acadèmic 2018-2019 per universitats sense conveni de col·laboració.

Requisits

Els tutors dels estudiants en pràctiques han de ser funcionaris de carrera o han d'acreditar tres anys d'experiència docent. En el cas dels centres privats concertats o privats, el professor a càrrec de la tutoria de les pràctiques ha d'acreditar una experiència mínima de tres cursos.

Documentació a presentar

- Sol·licitud d'admissió d'alumnes en pràctiques, d'acord amb el model que figura en l'annex 2.

- Una còpia compulsada de l'assegurança contractada per cobrir l'alumne en cas d'accident o danys durant el període de pràctiques al centre.

- Un certificat que acrediti que l'alumne no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d'éssers humans, d'acord amb el que disposa l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l'adolescència.

Models:

Termini màxim

Presentació de sol·licituds: Des del 28 de gener fins a 28 de febrer de 2019, ambdós inclosos.

Lloc

D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d’altres):


a) De manera telemàtica:


- Per mitjà de la Seu Electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib), en què hi ha tots els procediments que es poden iniciar i registrar electrònicament. Per poder fer aquest tipus d’enviaments, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o sistema d’identificació Cl@ve.

- El registre de qualsevol sol·licitud, escrit o comunicació adreçada als òrgans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que no disposi de tràmit telemàtic a la Seu Electrònica es podrà fer accedint al Registre electrònic comú (REC) de l’Administració General de l’Estat (https://rec.redsara.es). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d’un certificat electrònic o DNI electrònic.


b) De manera presencial, a qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local.

Trobareu les adreces de totes les oficines de l’Administració autonòmica aquí.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)